התחיל ברגל שמאל: טוואטחה עדיין לא מצליח להתרומם מחדש

טאלב טוואטחה | טל לוי

המגן שחזר למכבי חיפה טרם מצא את מקומו, אך בכר בונה עליו להמשך העונה. על החזרה שלוותה בחוסר מזל, החולשה שהרגיש אחרי הקורונה, השדרוג של מנחם, השיפור בפגרה והגישה הבוגרת. ארמלי: "דיברתי איתו, לא מתייאש"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

בסיום הניצחון 0:3 של מכבי חיפה על בני סכנין בשבת האחרונה, מאמן הירוקים, ברק בכר, נשאל על הסגל הרחב של הקבוצה ואמר: "זה לוקסוס לקבל סגל כזה. עומר אצילי נראה טוב באימונים, וגם מאור לוי וסאן מנחם. רצינו שתהיה תחרות על ההרכב. הקצב באימונים מצוין כבר שבועיים ואנחנו נדאג שתהיה תחרות טובה".

לא סתם בכר דיבר על התחרות. כבר בפגישה הראשונה שלו עם ראשי המועדון, המאמן הבהיר שירצה לשדרג העונה את הסגל בשחקנים משמעותיים כדי לייצר קרב על כל עמדה. השחקן הראשון שהיה ברשימות של בכר היה טאלב טוואטחה. תחילה, המגן השמאלי כלל לא חשב על חזרה לישראל, אבל אחרי שיחות רבות עם בכר ומאמצים גדולים של יענקל'ה שחר – הוא חתם ב-16 באוקטובר לשלוש שנים.

נשיא המועדון ניהל שיחות עם לודוגורץ, גם שאר ראשי מכבי חיפה ביצעו מאמצים גדולים 'להחזיר הביתה' בגיל 28 את טוואטחה, שבשנים האחרונות שימש כמגן השמאלי המוביל של נבחרת ישראל למרות שלא שיחק יותר מדי בקבוצותיו. אחרי החתימה הרשמית של המגן השמאלי, היה ברור לשני הצדדים שהרומן ביניהם יהיה ארוך טווח.

טאלב טוואטחה | מאור אלקסלסי

עד עכשיו, ההשפעה של טאלב על מכבי חיפה מועטה, אך בעיקר בגלל חוסר מזל. שבועיים לפני שחתם בכרמל, המגן נמצא חיובי לקורונה ולמעשה הגיע לארץ רק לאחר שסיים את הליך הבידוד. השפעות הנגיף היו גדולות יחסית על טוואטחה, שהתקשה לחזור לכושר באימונים הראשונים ואף הודה בפניו חברים: "אני מרגיש כאבים בשרירים והגוף חלש".

בצוות המקצועי של מכבי חיפה לא ויתרו. במשחק הראשון בו טאלב היה זמין, ב-2:2 מול מכבי תל אביב, הוא פתח בהרכב וערך בכורה מחודשת בירוק. במחזור שלאחר מכן, מול מ.ס אשדוד, הוא עלה מהספסל והיה נדמה כי הוא בדרך לחזור לכושרו המלא. לאחר מכן, רגע לפני הדרבי החיפאי, המגן נפצע וסבל מרגישות בשריר הירך האחורי.

הדבר שוב לקח אותו כמה צעדים אחורה. במקביל, עמיתו סאן מנחם תפס מקום של קבע בהרכב, שדרג את עצמו משמעותית ולמעשה הפך למגן השמאלי הראשון של הירוקים. במשחקים האחרונים טוואטחה עלה רק כמחליף, אבל במכבי חיפה מצביעים על שינוי ושדרוג ביכולת שלו בשבועיים האחרונים של הפגרה. במועדון מספרים שהוא חוזר לכושר אשר גרם לבכר 'להתאבד עליו', ומקווים שהוא יהפוך לבורג מרכזי בסיבוב השני. בנוסף, בצוות המקצועי מרוצים מהגישה של טוואטחה, שהבהיר לאחרונה: "אני פה מתי שצריכים אותי ואעשה הכל למען הקבוצה. תשתדלו לתת לי כמה שאפשר".

סאן מנחם | מאור אלקסלסי

למרות התקופה הטובה והשיפור ביכולת של סאן מנחם, במועדון רוצים להחזיר את טוואטחה למסלול מהר ככל הניתן, והוא עורך אימונים אישיים עם מאמן הכושר אורי הראל. "ראית איך הוא נכנס מול סכנין. זה טאלב אחר שהכירו. אנחנו מאוד אוהבים את הרצינות שלו. הוא החלים מקורונה, נפצע ובכלל החזרה שלו לא הייתה פשוטה", אמר השבוע גורם בצוות המקצועי של מוליכת הטבלה.

אין ספק שמנחם גורם לכאב ראש חיובי לאור השדרוג שעשה, שקרה גם בזכות הגעת טוואטחה, ובמכבי חיפה מחמיאים לו לא מעט. טאלב מפרגן ליריבו הישיר על ההרכב (גם בקבוצה וגם בנבחרת) ובמועדון שיבחו את השחקן, שחזר הרבה יותר בוגר משיצא לפרנקפורט בסיום עונת 2015/16: "הוא התבגר, יש לו גישה של מקצוען והוא חבר אמיתי בחדר ההלבשה. אופי של קבוצה נבנה דרך המקרים האלה". הערב (רביעי) הוא צפוי לפתוח על הספסל במשחק העונה מול מכבי ת"א, אך המטרה הברורה היא לכבוש מחדש את מקומו בהרכב קרוב ככל האפשר.

פרשן ספורט1, אורי אוזן, ניתח: "טוואטחה נקלע לסיטואציה לא פשוטה. הוא לא ראה דשא תקופה ארוכה ולא שיחק גם בגלל הקורונה וגם בגלל הפציעה, אבל זה חלק מהעניין. הוא לא חתם לחצי עונה אלא לטווח ארוך. הוא עוד יחסית צעיר וההשפעה שלו על מכבי חיפה תיבחן בעתיד. צריך להבין שגם סאן מנחם השתפר בצורה משמעותית גם בהגנה אבל העונה עוד ארוכה".

טאלב טוואטחה | מאור אלקסלסי

על כך שתופקד לאחרונה מספר פעמים כשחקן כנף: "אני לא חושב שבכר רוצה לשנות לו את התפקיד, בטח לא בגיל הזה. טוואטחה הוא מגן שמאלי מצוין, בטח בליגה שלנו, ואין לי ספק שכשהוא יקבל הזדמנות הוא יוכיח את עצמו. טאלב הגיע ומנחם לקח את זה לצד החיובי, אבל טוואטחה לא חושש מתחרות ויצטרך להוכיח את עצמו. אני חושב שגם בכר מאוד מאמין בו, הוא יודע שהוא יהיה משמעותי עד סיום העונה".

אחד האנשים הקרובים לטוואטחה מאז חזרתו הוא זאהי ארמלי, אגדה ירוקה ומלך שערי מכבי חיפה בכל הזמנים. חלוץ העבר סיפר: "טאלב הוא בן בית, אחד שגדל במכבי חיפה וחזר אחרי הרבה שנים. הוא התקשה לחזור בגלל פציעה ובמקביל מכבי חיפה שונה השנה. הקבוצה רצה קדימה ונמצאת במקום הראשון, ככה שקשה לחזור להרכב במהרה. אני חושב שכל שחקן משמעותי כמו טוואטחה ייתן את התועלת שלו ויהיה משמעותי בפיניש של העונה. יוצא לנו לדבר לא מעט ואני חושב שהוא לא מתייאש, אלא להפך, ממתין להזדמנות שלו ויוכיח שהוא חלק חשוב. הוא צריך סבלנות ויקבל את הצ'אנס שלו. הוא רוצה לעזור ויעזור למכבי חיפה כמו שמכבי חיפה תעזור לו, וביחד הם רוצים לקחת אליפות".

טאלב טוואטחה | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי