הלחץ של ברקת והסיכוי למינוי זר בכיר בקיץ: ב"ש מסיקה מסקנות

אלונה ברקת | דני מרון

הבעלים מתלבטת בין בלבול או מאמן שיגיע לחצי עונה, שכן היא שוקלת מאמן זר בכיר ל-21/22. הנינג ברג כבר הוצע. אלונה תיפגש עם ז'וסואה שסופג אש ויעמוד לדין בעקבות היריקה. וגם: שחקן כנף ברזילאי הוצע

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

אלונה ברקת הגיעה למשחק אתמול (שני) עם שינוי אחד בולט ביחס למה שקרה בשבועות האחרונים: ההודעה על חזרתה הייתה רשמית ולא בגדר שמועה. שום דבר מאחורי הקלעים לא השתנה. היא עדיין חזק בתוך המועדון, אלא שעניין הנראות משחק כאן תפקיד חשוב. מעתה, אומרים בהפועל באר שבע, היא תהיה הרבה יותר בבית האדום. המשחק אתמול מול מכבי תל אביב, בו מחזיקת הגביע נכנעה 1:0 בטוטו טרנר אינו חזות הכל. היא בונה על העונה הבאה, רוצה להגדיל את התקציב וכן להחזיר לגיונרים. לא מאחורי הקלעים, אלא בשיחות של ממש.

למרות שכלפי חוץ היא מנסה לשמור על פאסון, במועדון מספרים שהיא נראית לחוצה מאוד. אם שובה למועדון לא יוביל לכרטיס לאירופה, אותו השיגה הקבוצה כשלקחה צעד אחורה, לא ברור כיצד היא תגיב. זאת בדיוק הסיבה שבגללה היא עדיין מתלבטת בנושא המאמן. 

צפו בהפסד הפועל ב"ש 1:0 למכבי ת"א:

ההתלבטות שלה היא לגבי מאמן זר בעונה הבאה. אתמול פרסמנו כי לבעלים הוצע להחתים את אופיר חיים עד תום העונה הנוכחית במקום את מרקו בלבול לשנה וחצי. ברקת מאוד רוצה את בלבול ומעריכה מאוד את רוני לוי שנמצא בחו"ל, אבל בימים האחרונים היא העלתה רעיון חדש: מאמן לחצי עונה (אופיר חיים או שרון מימר) וזר בעונה הבאה.

אחד השמות שהוצעו לבאר שבע הוא הנינג ברג. הנורווגי, שמוכר לכם מימיו כמגן ימני במנצ'סטר יונייטד ובעל 100 הופעות בנבחרת נורבגיה, נמצא היום באומוניה ניקוסיה ובעבר ניסו לשדך אותו לקבוצות הצמרת בישראל. הוא גם מסיים חוזה בקיץ. הוא אמנם רק אחד השמות בפנקס, אבל מה שחשוב כאן זה המהות – ברקת באמת שוקלת את האופציה הזאת מתוך אמונה שמהלך כזה יוסיף מימד של יוקרה למועדון. כל זה לא פוסל כמובן את התכנית שלה להביא לכאן לגיונר בכיר. אם לא ישוחרר כעת, חאתם עבד אלחמיד סומן לקיץ וכמוהו גם דור מיכה ואולי גם בן שהר.

בנוסף, להפועל באר שבע שבע הוצע שחקן הכנף הברזילאי פארליי רוסה. השחקן בן ה-27 משחק בצד שמאל של הקישור והיה בעבר מועמד לקבוצה מבירת הנגב, אולם הדבר לא הסתייע.

מרקו בלבול | מאור אלקסלסי

בחזרה לברקת. בסביבתה סיפרו אתמול כי קשה לה עם הביקורת שהטיח בה אבוקסיס. "היא תנסה לנקות את השם שלה בכל דרך", אמרו. אלא שאבוקסיס עצמו, כך מרגישים גם השחקנים, חשף את ברקת דווקא ברגע שבו החליטה להודיע על חזרתה ולכן הודעתה הגיעה יום אחרי עזיבתו. "אם היא לא הייתה מודיעה לשחקנים, זה היה מביך. הרי היא עשתה דרמה גדולה כשעזבה את המועדון, אז פתאום היא צצה לאסיפת קבוצה בלי להודיע שום דבר? ברגע שיוסי אמר עליה את מה שאמר, היה ברור שהיא תחזור", אמר גורם הבקיא בפרטים.

אם הייתה נקודה שאליניב ברדה שניהל את המשחק אמש, יכל לסמן עליה "וי" אתמול, היא הבעיטה של רום אליגון שכמעט הכניע מרחוק את דניאל טננבאום והחזרה של שיר צדק. ברדה אוהב לטפח שחקנים צעירים והוא מרבה לדבר איתם באימונים. אליגון הוא אחד מהם. צדק הוא מכר ותיק. אתמול הוא החזיר אותו לסגל למרות שגם איתן רצון, הבלם השני, נכלל בו. כשרותם חטואל ותומר יוספי יחלימו מהקורונה, המשימה תהיה קשה בהרבה.

אליניב ברדה | דני מרון

מכבי נתניה מעוניינת בבלם וכעת יצטרך המאמן הבא להחליט אם הוא נשאר. למשחק בשבת ישוב מרואן קבהא והוא כבר עשוי לפתוח בהרכב. גם סינטיהו סלליך אמור לשוב. למרות ההפסד, ברדה זכה אתמול למחמאות. ברקת ורחמים בונים עליו והוא יישאר במערכת בכל סיטואציה שלא תקרה בקיץ. אחרי המאמן שימונה בקיץ, נראה כי ברדה יהיה הבא שיקבל את המושכות.

לולא חזרת ברקת ומעברו של אבוקסיס לבני יהודה, ייתכן שהיינו פותחים עם הנושא הקבוע – ז'וסואה. הקשר ירק אתמול על אבי ריקן וספג ביקורת גם משחקנים מתוך הקבוצה שלו. הוא יעמוד לדין ולא מן הנמנע שיורחק ליותר ממשחק אחד. אם יורחק למספר משחקים, הדבר עשוי להשפיע על המגעים עמו.

"לשופטים נמאס מזה, כי ההצגות האלה עולות להם לפעמים ביוקר. לא תמיד רואים אותו. אם להם נמאס, גם לדיינים יימאס בסוף", סיפר אתמול שופט כדורגל ותיק ששפט את הפורטוגלי לאחרונה. כך או כך, ברקת מתכננת להיפגש עם הקשר ולהציע לו חוזה לעונה נוספת. בבאר שבע טוענים כי על פי השיחה הזאת, ניתן יהיה לדעת סופית האם הוא נשאר בקבוצה. "הוא כאילו מחפש בכוח להיות מורחק ממשחק הגביע. לא נח לרגע", אמרו בקבוצה.

ז'וסואה יורק על אבי ריקן | צילום מסך

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי