דו"ח השיפוט נחשף: עשרה שחקנים, בן דב וביבס צפויים לעמוד לדין

לירן ליאני הגיש דו"ח שיפוט מהחמורים שנראו בשנים האחרונות בכדורגל הישראלי: "שחקנים התפרעו, קללו, חנקו, משכו בחולצות וניסו להכות אחד את השני"

(גודל טקסט)

הדרבי החיפאי כדרכו בשנים האחרונות היה אמוציונלי מאוד אלא שלאחר ה-0:2 של מכבי חיפה על הפועל חיפה התפתחה אתמול (רביעי) קטטה המונית בין שחקנים רבים משתי הקבוצות, לאחר שמגן הירוקים, סאן מנחם, התגרה והקניט את אנשי הספסל של הקבוצה האדומה מהכרמל. שתי הקבוצות חוששות מאוד מהעונשים הצפויים לכל הצדדים, ודו"ח השיפוט שהגיע למערכת ספורט1, בהחלט מרמז על כך.

תמליל הדו"ח

בדו"ח השיפוט של ליאני נכתב: "עם השריקה לסיום המשחק, סאן מנחם (שכבר ספג כרטיס צהוב בגלל התגרות בשחקן יריב) צעק לעבר שחקני הספסל של הפועל חיפה 'הביתה, אתם חבורה של סמרטוטים'. כתוצאה מכך, עדן בן בסט רץ אליו בצורה תוקפנית ומאיימת והשניים החלו להתקוטט. תוך כמה שניות פרצה על הדשא מהומה שבה היו מעורבים שחקנים ואנשי צוות משתי הקבוצות.
ממכבי חיפה: עאיד חבשי, סאן מנחם ומוחמד אבו פאני.
מהפועל חיפה: גל אראל, דור מלול, אלון תורג'מן ועדן בן בסט.

שחקנים אלו לקחו חלק פעיל בקטטה, התפרעו, קללו, חנקו, משכו בחולצות וניסו להכות אחד את השני, כל זאת שמסביבם שחקנים ואנשי צוות רבים, שניסו להפריד. תוך כדי המהומה ירד לדשא מנכ"ל מכבי חיפה, אסף בן דב, שהושלך לכר הדשא ע"י שחקן הפועל חיפה, אלון תורג'מן. אסף נראה לוקח חלק פעיל בקטטה ונראה דוחף בידיו את אלון, וממשיך להתקוטט גם באזור מנהרת השחקנים. בנוסף, מאמן הכושר של הפועל חיפה, דני ביבס, נראה דוחף ומנסה לחבוט באגרופיו על כר הדשא גם באזור מנהרת השחקנים.

המהומה גלשה לאזור מנהרת השחקנים, כאשר אותם שחקנים ממשיכים להתקוטט, להתפרע ולחבוט באגרופים לכל עבר. בשלב זה הצטרפו לקטטה:
ממכבי חיפה: דולב חזיזה, שנראה מכה שחקן מהקבוצה היריבה, ובוגדאן פלאניץ' שהשתולל והתפרע.
מהפועל חיפה: ניסו קפילוטו, שנראה חונק וחובט באגרופיו.

צוות השיפוט הדגיש בסיום הדו"ח כי "רק בעזרת התערבות של כוחות השיטור והאבטחה ניתן היה להביא לסיום המהומה. בסיטואציה המורכבת שנוצרה בדמות קטטה המונית ורבת משתתפים במספר מוקדים, צוות השיפוט עשה ככל שביכולתו על מנת לנתח את האירוע תוך הסתמכות על מה שנראה באופן ישיר ע" צוות השיפוט, ובסיוע מערכת ה-VAR. ייתכן שבשל מורכבות האירוע, ישנם מעורבים נוספים שלא אותרו"

דו"ח השיפוט | פרטי

צפו בתקציר הדרבי

ההערכה היא כי מספר שחקנים מכל קבוצה יספגו עונש כבד של הרחקה למספר רב של משחקים על ידי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל. "זה אירוע שמחייב עונש כזה, הרחקה ממושכת ושום טענה מאף צד לא תעזור", אמרו באיגוד השופטים.

נראה כי סאן מנחם, עאיד חבשי ובוגדאן פלאנץ' שנראו מתעמתים מול שחקני היריבה כדוגמת דור מלול, עדן בן בסט וגל אראל, שהתלונן כי מנכ"ל הירוקים תקף אותו – יספגו עונש כבד. טרם התברר מתי שתי הקבוצות יעמדו לדין אך ההערכות הן שזה יקרה ביום רביעי. כלומר, השחקנים שהיו מעורבים בתגרה ויספגו עונש כן יוכלו לקחת חלק במחזור הקרוב. הפועל חיפה תפגוש את הפועל באר שבע בשבת וביום שני תצא מכבי חיפה למשחק חוץ בטדי נגד בית"ר ירושלים. שבוע לאחר מכן יתקיימו משחקי הגביע.

"היה כאן אירוע חמור במיוחד ובית הדין יגיד את דברו, לבטח שמדובר בתקופת הקורונה", אמרו בהתאחדות לכדורגל. עדיין לא ברור אם גם שני המועדונים עצמם יועמדו לדין כאשר מספר אנשים שהיו סביב המהומה כלל לא היו רשומים בטופס המשחק ובכל זאת נכחו על כר הדשא.

שחקני מכבי חיפה והפועל חיפה בקטטה | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי