ראשונה וכיף לה: מכבי חיפה הביסה 0:3 את בית"ר ירושלים בטדי

צפו בתקציר: חזיזה כבש ראשון (17) מטעות של אוקמפוס, שרי הכפיל (50) בקלילות ודוניו כבש את השלישי (53) לאחר טעות מביכה של בן חיים. דגני הורחק לאחר תיקול מכוער על שרי, עוואד ערך בכורה מחודשת

(גודל טקסט)

לאחר אירועי הדרבי ואיבוד הפסגה באופן זמני למכבי תל אביב, מכבי חיפה סיפקה הצהרת כוונות הערב (שני) וחזרה לפסגת ליגת העל, עם מופע אדיר בטדי בדרך ל-0:3 מרשים על בית"ר ירושלים, ניצחון החוץ הראשון של הירוקים בבירה מעונת 2016/17.

ברק בכר הגיע למשחק ללא מלך השערים, ניקיטה רוקאביצה, ללא יאניק ווילדסחוט, טאלב טוואטחה, יובל אשכנזי ועם עומר אצילי ומוחמד עוואד על הספסל, ולמרות זאת, הירוקים שלטו בצורה מוחלטת כבר מפתיחת המשחק וניצחו 'רק' 0:3 בגלל ערב גדול של איתמר ניצן.

צפו בהכשלה והצביעו בסקר: האם מכבי חיפה קופחה?

בדקה ה-17, השתלטות נוראית של אוקמפוס על כדור גובה השאירה את חזיזה פנוי מול שער הריק. הקשר המצטיין של הירוקים בעט בקור רוח לפינה וכבש את הראשון. 0:1 למכבי חיפה. הירוקים המשיכו ללחוץ עד לסיום המחצית אך לא כבשו.

במחצית השנייה, חניכיו של בכר יצאו כמו מלוע של תותח מחדר ההלבשה וכבר בדקה ה-50, צ'רון שרי טייל בהגנת בית"ר והכפיל את היתרון עם בעיטה חדה ושטוחה לפינה הרחוקה. 0:2 לחיפה. שלוש דקות לאחר מכן, גודסווי דוניו כבש את השלישי לאחר טעות מביכה של טל בן חיים. 0:3 למכבי חיפה.

שחקני מכבי חיפה חוגגים | דני מרון
סלובודאן דראפיץ' , שי ברדה | דני מרון

הירושלמים פשוט התפרקו תוך חמש דקות, ובדקה ה-55, אוראל דגני בתיקול מכוער על שרי הורחק בכרטיס אדום ישיר על ידי רועי ריינשרייבר והשאיר את קבוצתו בעשרה שחקנים. מאותה נקודה הירוקים הורידו רגל מהגז, אך בכל זאת, הגיעו בקלות ל-22 מצבי הבקעה והיו יכולים להביס את בית"ר ירושלים אילולא ערב גדול של השוער. אצילי ועוואד עלו מהספסל אך לא הצטרפו לחגיגה, 0:3 אדיר למכבי חיפה בסיום.

בעקבות הניצחון, הירוקים חוזרים למקום הראשון בטבלה בפער של שתי נקודות ממכבי תל אביב. מנגד, בית"ר במקום התשיעי במרחק של 8 נקודות מהפועל באר שבע, עם שלושה משחקים פחות. ההפסד הערב היה השביעי של בית"ר ירושלים העונה, שצברה רק 23 נקודות אחרי 18 משחקים.

זו הפעם הראשונה שהירוקים מנצחים את בית"ר פעמיים בעונה מאז עונת 2012/13, והיא עשתה את זה עם הרבה סטייל. 22 ניסיונות הבקעה היו לירוקים ו-12 למסגרת, לעומת 6 של בית"ר ירושלים ורק ניסיון אחד למסגרת.

מהלך המשחק

צחקוקים בין ירדן שועה לחבריו הקודמים, והשופט רועי ריינשרייבר הוציא את המשחק בטדי לדרך. בדקה השישית, הגיע המצב הראשון במשחק. תיקול לא מוצלח למדי של טל בן חיים, 30 מטרים מהשער של ניצן העניק כדור חופשי לירוקים. שרי ניגש לבעיטה אך בעט חלש ורחוק מהמסגרת.

בדקה השביעית, מהלך נהדר של בית"ר ירושלים. אוחנה מסר למוחמד, שהחזיר לו מסירה יפה, אוחנה בעט חזק ושטוח לפינה הרחוקה אך ג'וש כהן הדף את הכדור לקרן. בדקה העשירית, צ'רון שרי קיבל כדור מחזיזה בפינה הימנית וניסה שוב להפתיע את ניצן עם בעיטה מחוץ לרחבה אך פגע רק ברשת החיצונית.

נטע לביא , מיכאל אוחנה | דני מרון
סלובודאן דראפיץ' , שי ברדה | דני מרון

החלטה תמוהה של צוות השיפוט בדקה ה-15. טל בן חיים הכשיל את דוניו בצורה ברורה ודחף אותו ברחבה, אך השופט שרק דווקא לעבירה של החלוץ. צוות ה-VAR לא קרא לריינשרייבר לתקן את ההחלטה, המשחק ממשיך. בדקה ה-17, מכבי חיפה עולה ליתרון מוצדק! הרמה של עופרי ארד נחתה על החזה של אוקמפוס, המגן הצעיר ביצע שגיאה ענקית והוריד את הכדור עם החזה היישר לרגליו של החזיזה, שהשתלט על הכדור מהאוויר באומנות ובעט עם הרבה קור רוח לפינה הימנית. 0:1 למכבי חיפה בטדי, טעות ענקית למגן הצעיר של בית"ר.

הירוקים ממשיכים ללחוץ. בדקה ה-19, דוניו השתלט על כדור עומק נהדר במתפרצת וניסה לעבור את ניצן, אך נתן לעצמו מקדמה גדולה מדי והכדור יצא מקווי המגרש.

דולב חזיזה | דני מרון
מאמן הנבחרת, ווילי רוטנשטיינר בטדי. מתרשם מחזיזה? | דני מרון

הירושלמים לא נראים טובים, ובדקה ה-24, ירדן שועה ניסה לעשות הכל לבד כשחלף על פני ההגנה הירוקה מצד ימין ופרץ לרחבה, אך הכדור ברח והגיע לידיו של ג'וש כהן. בדקה ה-29, כדור עומק מדהים של צ'רון שרי עם העקב הגיע לדוניו, שדהר לאחד על אחד מול ניצן ושחרר בעיטה אדירה לרשת העליונה, אך הקוון הרים את הדגל, ה-VAR אישר והשער נפסל מעמדת נבדל של כמה סנטימטרים.

בדקה ה-35, עידן ורד, אחד מנקודות האור הבודדות של הירושלמים במחצית הראשונה, קיבל כדור על סף הרחבה, כדרר שמאלה ושחרר בעיטה שטוחה וחדה לפינה הימנית, אך מפספס את קורה. בדקה ה-37, חטיפה של הירוקים בחצי המגרש של בית"ר מובילה להתקפה יפהפייה. דוניו נותן מסירה חזקה לחזיזה, שמשחרר את הכדור בנגיעה לאבו פאני, הקשר שולח בעיטה חזקה שפוגעת בדגני ונהדפת ע"י ניצן לקרן. מכבי חיפה מתקרבת לשער השני.

דולב חזיזה | דני מרון

הירוקים מניעים את הכדור בחופשיות, ולירושלמים זה מתחיל להימאס. ירדן שועה מנסה להפתיע את ג'וש כהן בדקה ה-42 עם בעיטה מחוץ לרחבה אך מפספס את המסגרת. דגני מנסה לעשות את אותו הדבר בדקה ה-44, אך הכדור פוגע בפלאניץ' ויוצא לקרן. הירושלמים ניסו ללחוץ ולהשיג שוויון מפתיע לפני הירידה למחצית, אך לא הגיעו למצבים מסוכנים. 0:1 למכבי חיפה בסיום המחצית הראשונה.

מחצית שנייה

חילוף כפול בפתיחת המחצית השנייה בבית"ר ירושלים. אוקמפוס, האחראי לשער מוחלף ברועי פדידה. שי קונסטנטין מחליף את תמיר עדי. שער בדקה ה-50, מכבי חיפה עולה ל-0:2! הרחקה רעה של טל בן חיים מגיעה לצ'רון שרי, שמטייל בהגנת בית"ר ירושלים, מנצל טעות של מגבו ושולח בעיטה שטוחה לפינה הרחוקה, שער נפלא להולנדי, הירוקים מתקרבים לניצחון.

זו כבר השפלה! בדקה ה-53, טל בן חיים הוציא כדור חופשי בצורה מביכה ומסר את הכדור היישר לרגליו של נטע לביא. הקפטן של הירוקים ירד לדשא בגלישה ושלח את הכדור לרגליו של דוניו, ששלח בעיטה אדירה לפינה השמאלית והעלה את מכבי חיפה ל-0:3 על בית"ר ירושלים! הירוקים מתקרבים לניצחון, הירושלמים מתפרקים באצטדיון הביתי.

וזה עדיין לא נגמר! הירושלמים פשוט מתבזים. תיקול מכוער של אוראל דגני, שבכלל לא חיפש את הכדור על צ'רון שרי, לא השאיר לרועי ריינשרייבר שום ברירה אלא להראות כרטיס אדום ישיר! בית"ר נותרת בעשרה שחקנים ובפיגור 3:0 למכבי חיפה.

שחקני מכבי חיפה חוגגים | דני מרון
שחקני מכבי חיפה חוגגים | דני מרון

הבליץ של הירוקים בשיאו ובית"ר נראית בצרות צרורות. אבו פאני מנסה את מזל ומקצה הרחבה אך ניצן מרחף לגובה והודף את הכדור לקרן. הירוקים מנסים תרגיל ונטע לביא בועט מחוץ לרחבה אך מפספס את המסגרת. מכבי חיפה מריחה דם בטדי. בדקה ה-62, עומר אצילי עולה מהספסל ומחליף את דוניו. הירוקים מורידים קצב, בית"ר הרימה ידיים ובדקה ה-67, ירדן שועה הוחלף ע"י האסלביינק.

בדקה ה-70, חילוף כפול אצל בכר. מוחמד עוואד עורך בכורה מחודשת ועלה לכר הדשא בטדי במקומו של צ'רון שרי. אבו פאני מוחלף ע"י מאור לוי. בדקה ה-72, עוד תרגיל של מכבי חיפה ממצב נייח, חזיזה הרים כדור חכם לסאן מנחם, אך המגן השתלט מאוחר על הכדור ושלח מזווית כמעט בלתי אפשרית בעיטה חזקה היישר לידיים של ניצן.

עלי מוחמד , עידן ורד | דני מרון

הירוקים לא מפסיקים ללחוץ. בדקה ה-74, מאור לוי משתלט על כדור מצוין על הקו, פורץ מהאגף השמאלי ומוצא את חזיזה מול שער ריק עם כדור רוחב גדול, אך הקשר מחטיא מול שער ריק! דקה לאחר מכן, אצילי קיבל כדור על קצה הרחבה ושלח בעיטה חזקה אך פספס את המשקוף. מכבי חיפה עושה ככל העולה על רוחה כמעט ללא הפרעה. דולב חזיזה מטייל ברחבת בית"ר ירושלים, מרים כדור מושלם למוחמד עוואד שנוגח ונעצר שוב ע"י איתמר ניצן, שמציל את בית"ר מתבוסה משפילה הערב.

בדקה ה-77, עוד חילוף של ברק בכר. רמי גרשון עולה לכר הדשא במקומו של פלאניץ'. בדקה ה-80, עוד פספוס של עוואד, מכבי חיפה התקרבה וניסתה לעשות הכל כדי לכבוש את הרביעי, אך השוער הירושלמי הציל את קבוצתו מתבוסה מביכה. 0:3 מרשים למכבי חיפה בסיום, שחוזרת למקום הראשון בטבלה.

הרכבים

בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, סנטיאגו אוקמפוס (רועי פדידה), אוראל דגני, טל בן חיים, אורי מגבו, עלי מוחמד, אביאל זרגרי, תמיר עדי (שי קונסטנטין), עידן ורד (אור זהבי), מיכאל אוחנה (אופיר קריאף), ירדן שועה (גלאופילו האסלביינק).

מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, עופרי ארד, בוגדאן פלאניץ, סאן מנחם, נטע לביא, חוסה רודריגס, מוחמד אבו פאני (מאור לוי), דולב חזיזה, צ'רון שרי (מוחמד עוואד), גודסוואי דוניו (עומר אצילי).

החל מיום ראשון: 500 אוהדים יוכלו להיכנס לאצטדיונים
הצביעו בסקר: כיצד צריך להעניש את המעורבים בקטטה בדרבי?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי