המנהלת תדרוש לפתוח שליש מתכולת האצטדיון לכניסת קהל

אוהדי בית"ר ירושלים , מכבי חיפה
אוהדי בית"ר ירושלים, מכבי חיפה | דני מרון , מאור אלקסלסי

היו"ר ארז כלפון ישוחח היום עם ראשי משרד הספורט וידרוש ליצור היגיון כלכלי בהחזרת האוהדים למגרשים, גם לאור התנגדות של חלק מהקבוצות לכמות של 500 צופים בלבד בפעימה הראשונה. לחצו לכל הפרטים

(גודל טקסט)

לאחר שמשרד הספורט הודיע אתמול (שני) על מתווה שיאפשר כניסת אוהדים לאירועי הספורט החל מיום ראשון הקרוב, לספורט1 נודע שהערב תיערך שיחה בין ראשי מנהלת הליגות לבין ראשי משרד התרבות והספורט על מנת לחדד את הנהלים לפתיחת האצטדיונים לקהל.

בתוך כך, מנהלת הליגה הודיע במהלך שעות הערב כי הדירקטוריון שלה יתכנס מחר לישיבה מיוחדת על מנת לדון בהחלטת קבינט הקורונה לכניסת קהל בתפוסה של עד 500 צופים. ובהיערכות ויישום ההחלטה תוך שמירת הנחיות משרד הבריאות.

כאמור, במסגרת המתווה שאושר על ידי משרד הבריאות והממשלה, יוכלו להיכנס 500 אוהדים לאצטדיון בפעימה הראשונה שמתוכננת להימשך עד ה-9.3, אלא שבמנהלת לא מעוניינים במתווה הנוכחי ויבקשו לפתוח שליש מתכולת האצטדיון לכניסת קהל, גם על מנת ליצור היגיון כלכלי בהחזרת האוהדים למגרשים.

אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב | אריאל שלום

הטענה המרכזית של המנהלת היא שחלק מהקבוצות הגדולות יתנגדו להגעת 500 אוהדים בלבד, דברים שהיו"ר ארז כלפון מתכוון להבהיר בפגישה. הקבוצות הגדולות יטענו בין השאר לפגיעה כלכלית לאור עלויות אבטחה כבדות ביחס לעובדה שיש לשמור על 500 צופים באצטדיון, המכיל אלפי מושבים.

כמובן שלהן יהיה גם קושי בירוקרטי רב וזו תהיה משימה כמעט בלתי אפשרית כיצד לקבוע מי יהיו 500 האוהדים שיזכו להיכנס לכל משחק. אם לא די בכך, הביעו במנהלת חשש מהתקהלות גדולה של אוהדים מחוץ לאצטדיונים אם תותר כניסה ל-500 צופים בלבד.

גורם בהתאחדות לכדורגל, שגם נציגיהם יהיו בישיבה הערב, אמר לספורט1: "אין היגיון שבאצטדיון כמו סמי עופר ושבאצטדיון קטן יותר תיכנס אותה כמות אוהדים. המטרה היא שבכדורגל נתחיל ישר עם מתווה הפעימה השנייה (כך שיוכלו להיכנס אלפי צופים, א.י). אין שום טעם להכניס 500 צופים אם ברור שאלפים עלולים לחכות מחוץ למגרשים".

אצטדיון טרנר
ישובו בקרוב לטרנר? | דני מרון

במנהלת טענו שעוד לפני שתתקבל החלטה על כמות האוהדים שתוכל להיכנס למגרש, צריכות להתקבל החלטות כיצד יכניסו קהל – משמע למי תהיה קדימות, כיצד תיערך מכירת הכרטיסים, כיצד תתבצע החלוקה ועוד לא מעט נושאים על הפרק שנמצאים באחריות הקבוצות, אך אלה כאמור העלו חששות וקשיים רבים כיצד לפעול ללא הנחיה מסודרת.

גורם בהפועל באר שבע אמר אתמול לספורט1: "עדיין לא שמענו דבר ממנהלת הליגה ועד שלא נקבל הנחיות ברורות, לא נעסוק בנושא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי