במכבי ת"א משבחים: "ואן לוון הרוויח נקודות זכות אצל גולדהאר"

בסביבת המועדון סיפרו שהבעלים הביע שביעות רצון מההתנהלות תחת ההולנדי ועשוי להשאירו גם בעונה הבאה: "יש לו שיטה והוא מאמין בה, אצלו כל שחקן יכול לצאת מההרכב בכל משחק"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

שחקני מכבי תל אביב התבשרו הבוקר (שני) שהחלוץ הסרבי אלכסנדר פשיץ' נמצא חיובי לקורונה והוא ייעדר משלושת המשחקים בשבעת הימים הבאים, אבל במועדון עושים הכל כדי שהבדיקה החיובית של החלוץ לא תסיח את דעת השחקנים ותפגע בהכנות לקראת המפגש הערב נגד מ.ס אשדוד (החל מ-20:00, ישיר בספורט1).

אחד מאנשי הצוות של מכבי תל אביב נמצא חיובי לקורונה בשבוע שעבר, רגע לפני ההמראה לקייב למשחק נגד שטחאר דונייצק בליגה האירופית, ובמועדון מקווים שפשיץ' יהיה האחרון שימצא את עצמו בבידוד – כחצי שנה אחרי שרבים מהשחקנים נדבקו והחמיצו את משחקי פלייאוף ליגת האלופות נגד זלצבורג. מעבר למשחק נגד אשדוד הערב, מכבי ת"א תתארח אצל הפועל חיפה ביום חמישי ותארח את בית"ר ירושלים בשני הבא, כך שגם כך מדובר בתקופה עומסה שתחייב את המאמן פטריק ואן לוון לבצע רוטציות ובקבוצה מקווים לא לאבד שחקנים נוספים, לאור העובדה שגם יונתן כהן ועדן קארצב עדיין פצועים.

ואן לוון ביצע ביום חמישי בקייב שמונה שינויים בהרכב לעומת ה-11 שניצחו את הפועל באר שבע בגביע המדינה וגם במשחקים הקרובים ימשיך לבצע שינויים ממשחק למשחק, במטרה לשמור על סגל רענן ולהשתמש בכמה שיותר שחקנים לאורך התקופה. "לפטריק יש שיטה שהוא מאמין בה וזה לא משנה מי משחק. זה אומר שכל אחד יכול לצאת מההרכב בכל משחק, גם שחקנים כמו איתן טיבי, אנדרה ג'ראלדש, אנריק סבוריט, דור פרץ, דן גלזר ואחרים", אמרו בסביבת המועדון.

פטריק ואן לוון | מכבי תל אביב, רשמי

זה לא סוד שהיו שחקנים במכבי ת"א שבלשון המעטה לא היו מרוצים ממעמדם בתקופת גיאורגיוס דוניס, שמיעט לבצע שינויים בהרכב גם כשהיכולת והתוצאות היו מחפירות. דוניס פוטר בסופו של דבר על ידי הבעלים מיץ' גולדהאר ובמכבי ת"א מדברים על כך שהתקופה האחרונה תחת ואן לוון מזכירה את ימי ולדימיר איביץ', שזכור עד היום כמי שביצע שינויים לעתים תכופות ושאצלו לא היה מקום מובטח בהרכב לאף אחד משחקני הסגל.

"וואן לוון , בניגוד לציפיות ולהצהרות, לא התחזק בחלון ההעברות של חודש ינואר", הוסיף מקורב לקבוצה, "ההולנדי ביטא אמונה בסגל השחקנים הקיים, לא נכנס להרפתקאות כספיות ועל כך זכה לנקודות זכות רבות אצל הבעלים מיץ' גולדהאר להמשיך בעמדת המאמן במכבי תל אביב גם בעונה הבאה, שכבר תהיה ללא מגבלות הפייר פליי".

במכבי ת"א נותנים לוואן לוון קרדיט משמעותי לא רק על החזרת הקבוצה למאבק האליפות, אלא גם על כך שנתן את אמונו גם בשחקנים שבתקופת דוניס מיעטו לשחק וביניהם טל בן חיים ומתן חוזז, שהפכו לשחקנים משמעותיים ומרבים לפתוח בהרכב.

גם שחקני ההגנה מתן בלטקסה ושחר פיבן זוכים לשבחים על גישתם ויכולתם ובקבוצה סיפרו שההולנדי מנסה שלא לפספס איש בסגל ומכאן נראה שניק בלקמן ואדוארדו גררו ימשיכו לקבל דקות, בוודאי שגם בשבוע הקרוב לאור הבידוד של פשיץ'. גם דן ביטון ייבחן על ידי ההולנדי בשבועות הבאים, לאור העובדה שמכבי ת"א תצטרך להחליט אם לממש את האופציה לרכוש אותו מלודוגורץ תמורת 1.2 דולר.

דן ביטון. מכבי ת"א תצטרך להחליט לגביו בקרוב | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי