מספיק בקושי: מכבי חיפה ניצחה 1:2 את הפועל תל אביב, שער אדיר לרודריגס

דרמה ענקית בבלומפילד: שרי חזר להרכב וכבש מבישול גאוני של אצילי, אליאס השווה עם שער נהדר בדקה ה-22, אך רודריגס חתם את המשחק בדקה ה-27 עם אחד משערי העונה. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

מכבי חיפה השיגה הערב (רביעי) את אחד הניצחונות החשובים שלה העונה, כשגברה 1:2 על הפועל תל אביב באצטדיון בלומפילד. ברק בכר קיבל חזרה להרכב את סאן מנחם וצ'רון שרי, וכבר בדקה השישית, ההולנדי חזר בגדול עם שער בנגיחה מבישול נפלא של עומר אצילי. בדקה ה-22, שי אליאס הכניע את ג'וש כהן עם בעיטה מחוץ לרחבה והשווה את התוצאה, אך בדקה ה-26, הגיע השער היפה של המשחק, כשחוסה רודריגס בעט כדור קשתי מזווית בלתי אפשרית היישר לרשת של שטקוס, וכבש שער שבוודאות ייכנס לרשימת המועמדים לשער היפה של העונה.

במחצית השנייה הקבוצה מהכרמל פחות הרשימה, והפועל תל אביב בקלות הייתה יכול להשוות את התוצאה עם מצבים אדירים, אך המזל היה בצד הירוק בינתיים, והמוליכה לוקחת את שלוש הנקודות ומבטיחה שבוע נוסף בפסגה. זה היה הניצחון הרביעי ברציפות של מכבי חיפה, ומנגד, המומנטום החיובי של הפועל תל אביב, שהגיעה למשחק אחרי שמונה משחקים רצופים ללא הפסד, נקטע. בסיום המשחק, ניר קלינגר התפרץ על השופט שלום בן אברהם והורחק. (קראו ידיעה נפרדת)

מהלך המשחק

השופט שלומי בן אברהם הוציא את המשחק לדרך בבלומפילד. בדקה השישית, עומר אצילי פרץ מאחור, הרים כדור מושלם מצד שמאל לצ'רון שרי, שהתרומם באוויר ונתן נגיחה מושלמת לפינה הימנית ולרשת. 0:1 מהיר למכבי חיפה! בישול אדיר למספר 9 הירוק.

הקצב נרגע מאז השער הראשון והפועל תל אביב מראה סימנים של התאוששות. מכבי חיפה מנגד מפעילה לחץ כבד בחצי המגרש של האדומים ומנסה לצאת להתקפות מהירות. בדקה ה-19, אבו פאני חטף את הכדור לשי אליאס על קצה הרחבה, דוניו שיגר בעיטה חזקה אך פספס את המסגרת.

בהתקפה הראשונה של האדומים במשחק, הגיע השער! גרופר מצא את דוידה עם כדור רוחב מצוין באגף שמאל, דוידה הוריד את הכדור בנגיעה לשי אליאס שעמד 20 מטר מהשער ושלח בעיטה חזקה ומדויקת לפינה השמאלית והרחוקה שלא משאירה לג'וש כהן שום סיכוי. הפועל תל אביב משווה ל-1:1! שער בכורה אדיר לאליאס.

עומר אצילי , צ'רון שרי , גודסווי דוניו | אודי צטיאט
שי אליאס , איאד אבו עביד | אודי צטיאט

בדקה ה-26, זכינו לראות מועמד מוביל לשער העונה. הרמה של הירוקים ממרכז המגרש הגיעה לרודריגס, שמזווית כמעט בלתי אפשרית מצד ימין על קצה הרחבה, שחרר כדור קשתי מדהים בנגיעה מהאוויר, מעל שטקוס והיישר לרשת. 1:2 למכבי חיפה, שער פשוט מטורף.

בדקה ה-33, עבירה של סאן מנחם על אושר דוידה גורמת לניר קלינגר לצאת מדעתו ולהשתולל על הקווים, השופט ניגש להרגיע. בדקה ה-36, טעות ענקית של כובש השער, רודריגס, שמסר את הכדור לשלומי אזולאי 20 מטר מהשער של כהן. החלוץ התמהמה, בעט חלש מקצה הרחבה והשוער עצר את הכדור בקלות.

בדקה ה-42, שרי מצא את אצילי פנוי לחלוטין באגף ימין, הקשר שחרר בעיטה נהדרת עם השפיץ של הנעל לפינה הרחוקה ושטקוס הדף בקצות האצבעות. מחצית אדירה לאצילי, אולי הטובה ביותר שלו מאז שהצטרף למכבי חיפה. המחצית הראשונה בסמי עופר מגיעה לסיומה.

שחקני מכבי חיפה חוגגים | אודי צטיאט
מכבי חיפה נגד הפועל תל אביב | אודי צטיאט

מחצית שנייה

המחצית השנייה יצאה לדרך בבלומפילד. הפועל תל אביב יצאה מחדר ההלבשה כמו מלוע של תותח והייתה יכולה להשוות את התוצאה פעמיים. בפעם הראשונה, נטע לביא הרחיק כדור מקו השער אחרי נגיחה מצוינת של אבו עביד בכדור קרן. כמה דקות לאחר מכן, איינבינדר מצא את אליאס בהתקפה מתפרצת, הקשר שלח בעיטה חזקה בתנועה אך פספס את הקורה בכמה סנטימטרים.

האדומים מתקרבים לשער שוויון. בדקה ה-66, איינבינדר הכניס כדור ענק לגרופר, שהוציא רוחב לדוידה אך של הקשר הצעיר נעצרה אצל כהן. אלטמן ניסה להפתיע את כהן עם בעיטה מחוץ לרחבה, וכמעט גם הצליח, אך כהן הצליח לדחוף את הכדור מחוץ לגבולות המגרש. בכדור הקרן, הרמה נפלאה מצאה את הראש של גרופר, אך הכדור שרק ליד הקורה.

ניר קלינגר , ברק בכר | אודי צטיאט
יעקב שחר | אודי צטיאט

בדקה ה-92, יאניק ווילדסחוט דהר בחופשיות כל הדרך לשער של שטקוס והיה יכול לגמור את המשחק, אך האט מול השוער ובעט בעיטה נוראית לפרצוף של הליטאי. בעיטה רשלנית מאוד של ההולנדי, אך שלום בן אברהם מחליט לסיים את המשחק. 1:2 למכבי חיפה בסיום

הרכבים

הפועל ת"א: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, איאד אבו עביד, סיאנדה קולו, דני גרופר, דן איינבינדר, שי אליאס, עומרי אלטמן, אושר דוידה, לידור כהן, שלומי אזולאי.

מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, עופרי ארד, בוגדן פלאניץ', סאן מנחם, חוסה רודריגס, נטע לביא, מוחמד אבו פאני, צ'רון שרי, עומר אצילי, גודסוויי דוניו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי