כמות הקהל צפויה לעלות, אושרו הבדיקות המהירות

בכיר במשרד לספורט1: "הוכח שאפשר לסמוך על האוהדים". בשלישי תתקבל הכרעה בעניין ובמנהלת מבקשים שכל יציע יאכלס כשליש מתכולתו. משרד הבריאות אישר מערך בדיקות שיאפשר כניסה גם למי שאינו מחוסן או מחלים

(גודל טקסט)

במשרד הספורט הביעו הבוקר (ראשון) אופטימיות באשר להגדלת כמות האוהדים במשחקי הפלייאוף של ליגת העל בכדורגל ובכלל – אירועי הספורט שבפתח. מבדיקה שנערכה, משחקי הליגה הלאומית וליגת העל שהתקיימו מאז סוף השבוע עברו ללא בעיות מיוחדות, כך שבהתאם לסיכום הראשוני, צפוי מספר האוהדים לגדול בפעימה השניה בכמה אלפים. בנוסף, עוד בשורה משמעותית התקבלה בשעות הערב כאשר משרד הבריאות אישר את מתווה הבדיקות המהירות באצטדיונים, מה שיאפשר למגזרי אוכלוסייה נוספים להיכנס למשחקים.

"הוכח שאפשר לסמוך על אוהדי הכדורגל", אמר הבוקר גורם בכיר במשרד התרבות והספורט. "אחרי השבת האחרונה ראינו איך האוהדים התנהגו. כשנותנים להם אחריות, הם עושים את זה כמו שצריך". אותו גורם העריך כי המספרים אכן יעלו. היום תיערך פגישה בין הגורמים המקצועיים במשרדי התרבות והספורט במטרה לסכם את מחזור המשחקים האחרון. החלטה סופית לגבי כמות האוהדים החל מה-21 במרץ, תתקבל ביום שלישי.

למעשה, במנהלת הליגות ביקשו רשמית ממשרד הבריאות לאשר את החלת הפעימה כבר מסוף השבוע הקרוב, כך שכבר במחזור סיום העונה הסדירה בליגת העל ניתן יהיה להגדיל את כמות הצופים – דבר שישפיע בעיקר על הדרבי התל אביבי. לפי הצעת מנהלת הליגות, כל יציע בכל מגרש ייפתח ואליו יוכלו להיכנס כשליש מתכולתו. במנהלת גם ביקשו כי תשובה תתקבל לכל המאוחר ביום שלישי בבוקר והבהירו כי המשטרה תומכת במתווה זה.

בנוסף, שר התרבות והספורט חילי טרופר הגיש בקשה רשמית ממשרד הבריאות להעלות את תפוסת הקהל במגרשי הספורט כבר בשבוע הקרוב: "בסוף השבוע האחרון ראינו שהכנסת הקהל לאולמות ולמגרשי הספורט נעשתה בצורה זהירה ובטוחה ועלינו להמשיך ככה. אני עצמי הגעתי לאצטדיון טדי בירושלים וראיתי קבוצות ואוהדים שקיבלו על עצמם את האחריות להגיע לאירועי הספורט תוך שמירה על הנחיות התו הירוק. על רקע הירידה בנתוני התחלואה שנמצאים בירידה ובעיקר על רקע התארגנות הקבוצות והתנהלות האוהדים – הוכחנו שאפשר יותר. אני דורש ממשרד הבריאות להגדיל בצורה משמעותית את התפוסה במגרשי הספורט לקראת הישורת האחרונה של העונה בליגות הספורט הגדולות". נכתב בהודעה למשרד הבריאות.

כידוע ב-23 במרץ צפויות להתקיים הבחירות בישראל וההערכה היא ששר הספורט, חילי טרופר, יישאר בתפקידו לפחות חודשיים נוספים, זאת בעקבות תהליך הרכבת הממשלה. במנהלת הליגה סיפרו הבוקר כי קיבלו הבטחה מהמשרדים השונים כי הפעימה השניה תצא לפועל ללא קשר לתוצאות הבחירות ולעניין הרכבת הממשלה.

אוהדי מכבי תל אביב השליכו אבוקות בקריית שמונה | מאור אלקסלסי
אוהדי הפועל תל אביב | אודי ציטיאט

מאוחר יותר, בהתאם לסיכום בין שר הבריאות יולי אדלשטיין, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי וממונה הקורונה פרופ' נחמן אש, סוכם כי החל מיום ראשון הקרוב, מערך הבדיקות המהירות ייכנס לתוקף. משרד הבריאות מקדם עבודה משותפת עם משרדי האוצר והכלכלה על מנת לבחון את הדרך לאפשר שמירה על רמת מחירים נאותה לבדיקות המהירות. מתווה הבדיקות המהירות צפוי לשמש לטובת כניסה לפעילויות תו ירוק, כפעולה משלימה לכניסת מחוסנים ומחלימים, באופן המופרד מבדיקות ה-PCR הלאומיות. כניסה לפעילויות תו ירוק תתאפשר למחוסנים, למחלימים ולאנשים שהציגו בדיקה שלילית מבדיקה מהירה שנערכה במקום בלבד. משרד הבריאות ביקש להדגיש כי לא תתאפשר הצגת בדיקת PCR שלילית רגילה.

בתי העסק השונים יוכלו להזמין ספקי בדיקות מהירות מתוך רשימה מאושרת שתפורסם באתר משרד הבריאות, כלומר כל אצטדיון שרוצה לבצע בדיקות מהירות יזמין חברה שעוסקת בתחום והיא תהיה אחראית על המערך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי