ההתפרקות של חוגג, המסר לדראפיץ': "עוברים שנה מטלטלת"

אחרי הביקורת, בעלי בית"ר חיבק את המאמנים, השחקנים התרגשו ("ערב בלי עימותים") והסיפור של דוד דגו הפך לשיחת היום. פתאום, בית"ר חולמת על גביע או פלייאוף ולמרות הפציעה נוטה להאריך את החוזה של אולסק

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

סיום המשחק אתמול היה נראה כמו תסריט שונה ממה שבית"ר ירושלים התרגלה אליו לאחרונה: ללא עימותים, ללא צעקות או בעיטות של המאמן במיטת הטיפולים. בית"ר, אחרי תקופה ארוכה, חגגה דקות ארוכות את ה-1:2 על הפועל כפר סבא – ניצחון על יריבה חלשה ממנה וזה אומר הרבה על העונה הנוכחית. "הייתה התפרקות, זה נכון, כי הרגשנו שאנחנו צריכים את זה. בעונה הזאת יש כמה רגעי שמחה והרבה רגעים של מתח, השער של דגו בא במקום הנכון ובזמן הנכון", אמרו במועדון. 

ההערות של סלובודאן דראפיץ' לירדן שועה והעימות בין אלירן עטר למרקו יאנקוביץ' בחדר ההלבשה, עליהם פורסם כאן, הפכו למעין הרגל. "כשלא הולך, אז בדרך כלל יש עימותים. אצלנו, גם נגד מכבי נתניה וגם נגד מכבי פתח תקווה היו עימותים למרות שניצחנו. הסיפור בין אלירן ומרקו נגמר, גם בין שועה לסלובו. היום אפשר לחגוג, בלי לחשוב על מה רע ובלי עימותים", אמר אחד השחקנים הלילה.

רגעי חרדה עברו בכל זאת על ספסל בית"ר ירושלים בזמן בדיקת ה-VAR שקבעה שער ראשון לכפר סבא. במועדון ידעו שהשער הזה יכול להוביל לדרמה גדולה לקראת משחק הגביע ביום רביעי, אבל מיד לאחר השער בית"ר לחצה, הפכה דומיננטית ולשחקנים היה ברור שהם חייבים לרדת למחצית עם שוויון. לרגעים, הודו לאחר המשחק, עלה מד הלחץ על הספסל בכל פעם שהכדור הגיע לצד של סנטיאגו אוקמפוס. בסוף, דווקא המגן סחט את הפנדל ובניגוד למשחק ההגנה שלו, נראה שיש לו מה לתרום בעיקר בצד ההתקפי. במחצית, דראפיץ' וברדה ירדו לחדר ההלבשה ושוחחו עם השחקנים. "היה חצי טוב מאוד שלנו. בואו נמשיך ככה", עודדו אותם.

דראפיץ' וברדה. זכו למחמאות מחוגג | דני מרון

השמחה בסיום התמקדה בדוד דגו, שנתמך על ידי הבלם טל בן חיים. "כל כך מגיע לילד הזה, כל כך מגיע לו", אמרו בבית"ר. "הוא בצבא, כל כך רחוק מהמשפחה שלו וכל כך מאמין שהוא מסוגל ללכת עד הסוף. הוא בחיים לא נשבר, תמיד אומר תודה על מה שנותנים לו. כשרואים אותו באימונים, מבינים למה אף אחד כאן לא מופתע". דגו ירד לחדר ההלבשה בדמעה מרוב התרגשות, שם השחקנים התיזו עליו מים. דגו נחשב לשחקן השקט מבין השחקנים הצעירים. הוא לא כבש שער רשמי בבית"ר מעולם והשער היחיד שלו היה מול הפועל כפר סבא במשחק ידידות שנערך בשפיים.

במקביל לשמחה בחדר ההלבשה, משה חוגג ירד בסיום לאזור וחיבק את המאמנים. "כל הכבוד על היום", אמר לדראפיץ'. "הפנים ליום רביעי". חוגג, סיפרו בבית"ר, היה לחוץ מאוד בדקות הסיום. "זאת בית"ר של העונה, או שחור או לבן. אם לא היינו מנצחים, היה לחץ אדיר וזעזוע רציני. ניצחנו, כולם בשמיים. אבל עכשיו צריך לרדת לקרקע". חוגג פגש את השחקנים ולחץ להם ידיים, אך לא דיבר איתם. "אנחנו עוברים שנה מטלטלת, לא פשוטה בכלל, אז מותר להתרגש. יש פה אלף ואחת טעויות שנעשו בקיץ וגם אחר כך, כשבנו סגל לא מאוזן. יש עוד חודש וחצי, אולי נביא גביע ואולי יקרה נס ונהיה בפלייאוף העליון, צריך לסיים את זה עם טעם טוב", הוסיפו בבירה.

ירדן שועה יפתח בגביע, ככל הנראה על חשבון מתאוסיניו, כשעטר יוסט לכנף. שי קונסטנטין יחזור לעמדת המגן הימני. עדיין לא ברור מתי ישוב לשחק ניקו אולסק שנראה גמר את העונה בשל הפציעה בקרסול, אך ביקש לערוך עוד בדיקה פרטית לפני שיכריז סופית כי הוא חוזר בעונה הבאה. עד כמה שזה יישמע מוזר, אולסק חתם עד תום העונה הנוכחית וחוגג שוקל להאריך את החוזה שלו למרות שלא הרבה לשחק. בבית"ר מאמינים שאולסק הוא תוספת משמעותית לסגל. עידן ורד גם כן יפתח בגביע, אבל לא ישחק מול אשדוד בליגה. מרקו יאנקוביץ' יהיה כשיר למשחק הקרוב, בניגוד לאוראל דגני ותמיר עדי.

דוד דגו | דני מרון

אלירן עטר ספר אתמול את השער התשיעי שלו העונה. גם שלושה בישולים יש לחלוץ, כלומר מעורבות ב-12 שערים. כשיוסיף עוד ארבעה שערים או בישולים, יחודש החוזה שלו לעונה הבאה. כפי שפורסם כאן, בבית"ר החליטו שעטר ימשיך בכל מקרה, כשאם לא יגיע למספר הזה יוצע לו חוזה חדש בשכר נמוך יותר. "ביכולת הזו שלו במחזורים האחרונים, יהיה מאוד מאכזב ומפתיע אם הוא לא יגיע למעורבות בארבעה שערים עד סוף העונה", אמרו בסביבתו.

אז מה צריכה בית"ר במחזור האחרון כדי לעלות לפלייאוף העליון? ובכן, ראשית היא צריכה לנצח באשדוד. במקרה כזה, יהיו לה 35 נקודות והיא זקוקה למעידה של שתיים מהשלוש: הפסד של הפועל קריית שמונה בחוץ מול כפר סבא, שהפועל באר שבע לא תנצח את בני יהודה ושמכבי נתניה, שלה יחס שערים עדיף בהרבה, תפסיד למכבי חיפה. כלומר, אם למשל בית"ר תנצח באשדוד, באר שבע ובני יהודה תסיימנה בתיקו ומכבי חיפה תנצח את מכבי נתניה – החבורה של משה חוגג תהיה בפלייאוף העליון.

אלירן עטר חוגג | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי