יואב כץ: "הסיכויים של סילבס להמשיך בעונה הבאה גבוהים מאוד"

לאחר ההדחה הדרמטית מגביע המדינה, בעלי הפועל חיפה התראיין בתכנית הספורט של 103FM והדף את הדיווחים לפיהם המאמן יסיים את תפקידו במועדון. וגם: הסיבות לכישלון והשיפוט ("משהו רקוב")

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

אחרי ההדחה הדרמטית מגביע המדינה, יואב כץ, בעלי הפועל חיפה, עלה הערב (רביעי) לשידור בתכנית הספורט של 103FM והדף את הדיווחים לפיהם חיים סילבס יסיים את תפקידו במועדון.

האזינו לראיון

כץ פתח את דבריו והתייחס לסילבס: "אף אחד לא אומר למאמן 'לא תודה'. אלה עיתונאים שעושים ספקולציות בשביל ליצור דרמה. חיים מאוד מוערך בהפועך והסיכויים שלו להמשיך בשנה הבאה מאוד גבוהים".

הסיבות לכישלון: "אני לא הייתי משתמש במילה כישלון, אלא בלא הצליחה. צריך לראות את הרקע לעונה, היא הייתה מאוד קשה לכולם. לא היה מחנה אימונים. בין סיום העונה הקודמת לתחילת הנוכחית לא היה זמן לבחון שחקנים ולהביא שחקנים זרים. נסיבות שמנעו להרכיב קבוצה ברמה גבוהה. הבאנו שחקנים בינוניים כי אלו היו על המדף. לא הצלחנו לגייס שחקנים טובים אך בסוף כן – תורג'מן, ממן, ברסקי, גורפינקל וגאנם, אבל זה לקח לנו זמן. נכשלנו בגיוס שחקנים.

חיים סילבס
חיים סילבס | מאור אלקסלסי

"התחלנו את  העונה ב-1 מ-12. ההתחלה הכי גרועה שיש. הקבוצות שנלחמות איתנו על הפלייאוף (אשדוד, מכבי פ"ת, מכבי נתניה) היה להן כבר 9 או 10 נקודות. ההפרש הזה נשאר כמעט עד סוף העונה. אנחנו קצת התקדמנו בהמשך העונה אבל לא מספיק. אני לא בארץ למעלה משנה בעוד שלפני כן הייתי בארץ פעם בחודשיים, הייתה לזה השפעה. כשאני בארץ אני יכול לבדוק ולהגיב על דברים ועל שגיאות שנעשו. יש קצת אשמה בשגיאות אבל לא כי עשיתי דברים לא נכונים, אלא כי לא עשיתי בכלל. קיבלתי את ההמלצות של מה שאמרו בארץ ואני לא יכול להתווכח יותר מדי כי אני לא נמצא פה".

על משחק הגביע מול מכבי ת"א וההערות של סילבס לשופט: "לי יש ביקורת גדולה על השיפוט. אני זוכר עוד מהימים שהייתי משחק כדורסל בהפועל חיפה, שם שיחקתי שש שנים, בהם שלוש פעמים היינו מקום שני ושלוש פעמים מקום שלישי. כשהיינו משחקים נגד מכבי ת"א או הפועל ת"א, השופטים הלכו איתם כשהיו דברים שנויים במחלוקת. זה קיים גם בכדורסל האמריקאי. גם במכללות וגם ב-NBA, השופטים הולכים עם הקבוצות החזקות.

"שיחקנו פעמיים נגד מכבי ת"א ב-12 יום, וכל החלטה שנויה במחלקות הלכה עם מכבי ת"א, ורק על החלטה אחת התנצלו השופטים ואמרו שטעו. לא נתנו פנדל על יד של דור פרץ. כשיש דברים שנויים במחלוקת, 50-50, או אפילו 40-60, לא נורא, אבל כאשר בסיטואציות של 0-100 הולכים לכיוון השני, משהו רקוב".

עדן בן בסט, אלון תורג'מן, גל אראל
עדן בן בסט, אלון תורג'מן, גל אראל | מאור אלקסלסי

על היריבות העירונית: "אני גדלתי בשכונת בת גלים. כשחבריי דני שמילו ז"ל, שמואל חדנס, ויעקב אייזנברג שיחקו במכבי חיפה, תמיד תמכתי בהם. בבית ספר היו גם שחקני הפועל חיפה – רובי יאנג ושוקה פלגי, אנחנו היינו תומכים אחד בשני. בין החיפאים, אוהדי מכבי חיפה איחלו להפועל לנצח את מכבי ת"א, ואוהדי הפועל חיפה איחלו למכבי חיפה לנצח את הפועל תל אביב".

מי אתה רוצה שתיקח אליפות: "אני לא הולך לענות על זה".

יואב כץ
יואב כץ | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי