ינקו: "אנחנו יכולים לעשות למכבי ת"א את מה שעשינו למכבי חיפה"

שוער מכבי פ"ת, שנתן הצגה ב-1:1 מול הירוקים, חימם לקראת משחק העונה והמפגש של המלאבסים מול הצהובים בשבוע הבא. וגם: עתידו ("יש לי סיכוי להגיע לאירופה) והנבחרת ("מגיע לי להיות בה, יזמנו אותי בסוף"

(גודל טקסט)

אריק ינקו יכול להפוך למשמעותי מאוד במאבק האליפות הרותח בין מכבי תל אביב ולמכבי חיפה. שוער מכבי פתח תקווה סיפר אתמול (שבת) תצוגה גדולה בין הקורות ב-1:1 מול הירוקים ומנע מהם שלוש נקודות, שגרמו להם לאבד את הפסגה ועשויות להיות קריטיות. ינקו התראיין היום לתכנית הספורט של 103FM, דיבר על ההופעה המצוינות שלו אמש והתייחס לעתידו והרצון לעבור לאירופה.

האזינו לראיון

מאבק האליפות בין מכבי חיפה למכבי תל אביב ומי יותר טובה: "יש עוד הרבה משחקים, שום דבר לא גמור. אנחנו יכולים לעשות מה שעשינו אתמול גם נגד מכבי ת"א. מי טובה יותר? באמת שקשה להגיד. שתיהן עוצמתיות מאוד ויש להן הרבה איכות. יש למכבי חיפה קבוצה אחת החזקות שיצא לי לראות מבחינת איכות וכוח. למכבי ת"א יש את הניסיון במעמד ואני חושב שזה הפלוס הגדול שלהם. קשה מאוד לשחק נגדם. יהיה מאבק עד הסוף והמשחק ביניהן ביום שלישי לדעתי יכריע לאיזה כיוון זה ילך".

מה לא עבד למכבי חיפה אתמול: "הם הגיעו ל-27 מצבים לשער אם אני לא טועה, נראה לי שזה שיא עונתי. הם עשו הכל נכון והגיעו להרבה מצבים, זה קורה. יש הרגשה לפעמים שהכדור לא ייכנס. ההצלה לניסיון של עומר אצילי? מיד אחרי זה היה קרן אז אירגנתי את ההגנה, לא חשבתי יותר מדי".

האם הבין שלא יספוג אחרי ההצלה הגדולה לאצילי: "רציתי להאמין שכן ושככה זה יישאר עד הסוף. הם באמת ישבו עלינו בדקות הסיום ממש. היה לחץ והרגיש שזה הולך להיכנס, אבל אני שמח שבסוף הצלחנו לעבור את זה ולסיים בתיקו".

אריק ינקו | אודי ציטיאט

הסוד של מכבי פ"ת העונה: "בנו כאן את הסגל נכון, עם שילוב של צעירים ושחקנים מבוגרים יותר עם קצת יותר ניסיון. עשינו עונה יוצאת מן הכלל ועדיין יש לנו מטרות – להגיע כמה שיותר גבוה ואם יש סיטואציה כזו גם להביא את הכרטיס לאירופה. זה הרבה מאוד בשביל מכבי פ"ת. עם התקציב שלנו להגיע למקומות 3-4 זה הישג חסר תקדים לדעתי".

האם יש ירידת מתח אחרי ההעפלה לפלייאוף העליון: "ממש לא, אנחנו לא מסתפקים בזה וגם המאמן גיא לוזון לא מסתפק בזה. זה מה שהוא משדר לנו. אנחנו באים בכל משחק כדי לנצח בכל הכוח. אנחנו לא שבעים".

האם הוא מתוסכל מכך שהוא לא חלק מסגל נבחרת ישראל: "אני מאמין בעצמי וביכולת שלי ואני חושב שכן מגיע לי להיות, אבל יש כאן שיקולים אחרים. למאמן יש את השיקולים שלו. אני אמשיך לעבוד קשה ולתת תצוגות עד שלבסוף יקראו לי. אין לי צל של ספק שזה בסוף יקרה".

עומר אצילי | מאור אלקסלסי

הוא הוא ימשיך במכבי פ"ת או יעבור לקבוצה חדשה לאחר שיסיים את חוזהו בתום העונה: "קיבלתי הצעה ממכבי פ"ת ואני כמבד אותה. אני צריך לחשוב עליה ולראות איך אני מתקדם. המטרה שלי היא להשיג את המטרות שלי עם הקבוצה ולראות מה יוליד יום. יש עוד תשעה משחקים ואני לא הולך להכריע עכשיו את עתידי. אני מקווה שבחודש הקרוב אדע יותר טוב. אני תמיד שואף ושאפתי להגיע לרמות הכי גבוהות שאני יכול לדרוש מעצמי, ואני חושב שזה הזמן בשבילי לעשות את זה. גם אופיר מרציאנו יצא לאירופה ממ.ס אשדוד שהיא לא קבוצה הכי גדולה. הגיל של שוערים הולך קדימה. אני רואה העברות באירופה ששוערים חותמים לשלוש וארבע שנים גם בגיל 31-32. אני חושב שיש לי סיכוי למצוא קבוצה, יש לי דרכון ואני שחקן חופשי".

לקראת המשחק מול קריית שמונה ביום שלישי: "זה מאבק ישיר על המקום הרביעי. אנחנו מבינים שאין לנו הרבה ברירות. הפסדנו להם פעמיים העונה, שזה חריג, כי לדעתי יצא לנו לנצח את כל הקבוצות העונה. אנחנו יודעים את החשיבות של המשחק ורוצים לבוא ולנצח. אני חושב שאנחנו שווים לפחות ליריבות שלנו וכל משחק נתון יכול להיגמר בכל תוצאה. הוכחנו את זה השנה. אני לא חושב שהם עולים עלינו או שאנחנו עולים עליהם, כל הליגה שוויונית. מי שיבוא למשחקים וייתן עבודה כמו שצריך – ינצח".

לקראת מכבי ת"א ביום ראשון: "ההכנה שלנו לכל משחק היא אותה הכנה. נבוא לעשות את העבודה הכי טובה שאנחנו יכולים ולא שום דבר אחר. אין סנטימנט מיוחד למכבי חיפה, למ.ס אשדוד או למכבי ת"א. אנחנו באים לכל משחק כדי לעשות את העבודה".

אופיר מרציאנו | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי