אורי אוזן: "אם מכבי ת"א תנצח את מכבי חיפה, 90% שהיא אלופה"

אנריק סבוריט, עומר אצילי | דני מרון

פרשן ספורט1 התייחס ליחסי הכוחות לפני "משחק העונה" ("דומות ברמה"), לתסריט של ניצחון צהוב ("ירגיש כמו יותר מארבע הפרש") וללחץ על השחקנים ("צריכים להתמודד עם ציפיות של מיליון איש")

(גודל טקסט)

עיני הכדורגל הישראלי נשואות לעבר "משחק העונה" שייערך מחר (שלישי ב-20:45) באצטדיון סמי עופר, בין מכבי חיפה למכבי תל אביב, שמוליכה את הטבלה בפער של נקודה על פני יריבתה. לקראת מפגש הענק, פרשן ספורט1, אורי אוזן, התראיין לתכנית הספורט של 103FM ונתן את דעתו לגבי ההבדלים בין הקבוצות, ההשפעה של פסיכולוגים בקבוצות הצמרת וכן למשמעות שתהיה לתוצאה.

האזינו

ההבדלים בין הקבוצות: "למכבי חיפה יש משוכה גדולה לטפס מעליה. מלבד אותו ניצחון בנתניה עם השער של קגלמאכר, היא מאוד מתקשה מול מכבי תל אביב. במשחק הקודם בבלומפילד, היא לא הייתה יכולה לקבל את מכבי תל אביב במצב טוב יותר (ללא דור פרץ, דן גלזר ועוד). היא הובילה 0:1 והיה לה מומנטום. היא הייתה יכולה לגמור את העונה ובסוף הפסידה מפנדל בדקה ה-95. אני חושב שיש מחסום מנטלי שאותו ברק בכר צריך לעבור. מבחינת יכולת, בכר עושה עבודה מדהימה בחיפה. אמנם הם לא ניצחו את מכבי פתח תקווה, אבל הם שיחקו טוב. הקבוצה עשתה שיא של 27 איומים ונתקלה ביכולת טובה של שוער. אלה דברים שקורים. גם בתקופה של אברם גרנט הם הפסידו 4:0 לקריית גת. לפעמים כשאתה מגיע מהמקום ראשון, המשחק מול הקבוצה מהמקום השישי הוא הכי מלחיץ, אתה כבר בחצי קלאץ' במשחק העונה, מול הקבוצה מהמקום השני".

ההחלטה שלא לפתוח עם עומר אצילי במשחק נגד מכבי פ"ת: "אני חושב שהיו הרבה מאוד מחשבות על המשחק מול מכבי תל אביב, גם בחילופים וגם בהרכב, הם רצו שצ'רון שרי ייכנס לעניינים, והוא באמת היה טוב. בצוות המקצועי של מכבי חיפה חושבים קדימה".

שחקני מכבי תל אביב | אריאל שלום

ההבדל בין המפגשים בין הקבוצות בעונה שעברה לבין שני המשחקים הראשונים ביניהן העונה: "עד עכשיו שני המאבקים היו מאוד צמודים. שניהם הלכו מחצית לפה ומחצית לשם. בעונה שעברה הייתה דומיננטיות חד צדדית של מכבי תל אביב בכל ארבעת המפגשים, זה ממש היה נראה לא כוחות, פרט ל-25 דקות של מכבי חיפה במפגש האגדי בסמי עופר. השנה זה לא ככה. השנה מכבי חיפה הייתה יותר טובה במחצית אחת, אחר כך מכבי תל אביב. המשחק בבלומפילד היה שקול לחלוטין והוכרע בפנדל בדקה ה-95. זה מוכרע על הפעולות הקטנות. באותו משחק בכר עשה את החילוף שמאז הוא לא חזר עליו, הכניס מגן שהיה קר בדקה ה-90, ובסוף מזה נוצר הפנדל".

ההשוואה למחסום המנטלי שהיה לברק בכר בימי הפועל באר שבע נגד הצהובים: "שנים אמרו שלהפועל באר שבע יש מחסום מול מכבי ת"א ושהם הקטנים מהדרום, ואז בכר בא ב-2015 לבלומפילד. הם הובילו דקה שנייה, הבקיעו גם בדקה השלושים וניצחו 1:2. אז הם היו עם אותו מספר נקודות כמו מכבי ת"א, ושם חל המפנה. עכשיו, גם השחקנים צריכים להאמין. זה משהו שרודף אותם, אבל ברגע שיהיה הניצחון הראשון, אתה תראה שהמומנטום ישתנה, כי היום מכבי חיפה ומכבי ת"א מאוד דומות ברמה. הצוות המקצועי של בכר עושה עבודה מדהימה".

המשמעות של הפסד חיפאי: "אם הם מפסידים, זה ירגיש כמו יותר מארבע הפרש. אם מכבי תל אביב תבוא לסמי עופר ושוב תנצח, גם האמונה של השחקנים (של חיפה) בעצמם ובדרך שהם הלכו כל השנה תהיה בעיתית. אני חושב שבפלייאוף קבוצות כן יאבדו נקודות. אני חושב שיש משהו במצ'אפ בין שתי קבוצות שהוא מאוד משמעותי. גם ברמות הכי גבוהות יש קבוצות שקשה להן להתמודד עם קבוצה אחרת, ואתה לא תמיד מבין למה".

ברק בכר | מאור אלקסלסי

החשיבות של פסיכולוגים בקבוצות צמרת: "הייתי עם פסיכולוגים הרבה שנים ואני יכול להגיד שעד שמצאתי את האיש הנכון, את האדם שבאמת דיבר אליי, העבודה הייתה פחות טובה. בסוף אתה צריך את הבן אדם שמדבר את השפה שלך. בכדורגל יש הרבה צופים, קהל ורשתות חברתיות, והילדים האלה, שבגיל שלהם אנשים הולכים לטיול אחרי צבא, צריכים להתמודד עם ציפיות של מיליון איש שאוהדים את הקבוצה שלהם, בין אם זה מכבי חיפה או מכבי תל אביב. כל פעולה שלהם מבוקרת או בתקשורת או ברשתות החברתיות, וזה לא דבר שקל להתמודד איתו".

האם ניצחון של מכבי תל אביב יחתום את מירוץ האליפות? "לא אגיד שמכבי חיפה מאבדת סיכוי, אבל זה יהיה סופר-משמעותי. להתחיל את הפלייאוף עם נקודה אחת משש אפשריות, ומכבי ת"א שוב מנצחת בסמי עופר, זה כבר מומנטום. אני חושב שאם היא תנצח, 90 אחוז שהיא לוקחת אליפות, אבל אם מכבי חיפה תנצח היא תהיה פייבוריטית. זה משחק מאוד חשוב, למרות שיש אחריו שמונה משחקים נוספים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי