ז'וסואה שוב הציל: הפועל באר שבע סיימה ב-1:1 בקריית שמונה

אחרי שמלי ואקולטסה בזבזו הזדמנויות שהפורטוגלי סידר להם, הכוכב מחק פיגור בוולה אדיר וילץ נקודה לזכות קבוצתו. שער יתרון של לוסיו לא הספיק לכחולים, שגם הם עוד לא ניצחו בפלייאוף העליון

(גודל טקסט)

הפועל קריית שמונה אירחה הערב (שבת) את הפועל באר שבע, כשכל אחת מהקבוצות חיפשה ניצחון בכורה בפלייאוף העליון בליגת העל, אולם השתיים לא עמדו במשימה ונפרדו ב-1:1, אשר משאיר את הצפוניים במקום החמישי מעל הקבוצה מבירת הנגב בתום 29 מחזורים. לוסיו כבש שער מוקדם יפה לזכות המארחת, אבל ז'וסואה התעלה עליו עם ביצוע מרהיב הרבה יותר וקבע חלוקת נקודות.

הקבוצה של רוני לוי הגיעה לאחר שני הפסדים בפתיחת הפלייאוף ובשורותיה נרשם בשבוע החולף פיצוץ בין המאמן לחאתם עבד אלחמיד, שסירב לשחק בעמדת המגן הימני. הערב, למרות מחצית ראשונה שבקבוצה לא בדיוק ירצו לזכור, לדרומיים היו די והותר הזדמנויות כדי לצבור שלוש נקודות, אלא שהם פספסו את מרביתן והיו זקוקים שוב לקסם של ז'וסואה כדי להינצל מהפסד. מרסלו מלי ואלטון אקולטסה החמיצו במצבים נהדרים שסידר להם הפורטוגלי, ולכן הכוכב הבכיר של באר שבע הבין כי עליו לעשות את העבודה בעצמו, מה שהספיק לנקודה בלבד.

בצד השני, קריית שמונה ממשיכה לא לנצח מאז שהמועדון הודיע כי קובי רפואה לא יישאר על הקווים בעונה הבאה. אחרי תיקו נגד אשדוד והפסד למכבי פתח תקווה, הקבוצה הצפונית ביותר בליגה שוב לא הרשימה ומלבד השער שכבשה, לא הצליחה לייצר הזדמנויות ראויות להגדלת היתרון, כשהיא בעיקר צריכה להודות ליריבה על ההחמצות שמנעו מהמארחת לצאת בידיים ריקות.

ז'וסואה שוב הציל את הפועל ב"ש | מאור אלקסלסי
שער יפה של לוסיו לא הספיק לק"ש | מאור אלקסלסי
רפואה. מחצית שנייה חלשה של קבוצתו | מאור אלקסלסי
לוי. ניצחון בודד בשמונה משחקים בב"ש | מאור אלקסלסי

הרכבים

הפועל קריית שמונה: דז'יוגאס ברטקוס, יובל לוין, עידן נחמיאס, אורי דהן, זיו מורגן, יואב הופמייסטר, סמואל בראון (אמיר בן שמעון, 79), רועי קהת (אדריאן רוצ'ט, 64), גיא בן לולו (אופיר מזרחי, 55), יוג'ין אנסה, לוסיו.

הפועל באר שבע: אוהד לויטה, אור דדיה, לואי טאהא (חאתם אלחמיד, 46), מיגל ויטור, שון גולדברג, מרואן קבהא (סינטיהו סלליך, 73), מרסלו מלי, ז'וסואה, תומר יוספי (פארליי רוסה, 62), רותם חטואל (איתמר שבירו, 46), אלטון אקולטסה (אנתוני וארן, 85).

רותם חטואל. ב"ש שוב לא ניצחה | מאור אלקסלסי
ברטקוס לא הצליח לשמור על רשת נקייה | מאור אלקסלסי

מהלך המשחק

מהלך שהתחיל אצל לוסיו גם הסתיים אצלו ובדקה ה-12, החלוץ ניצל בישול של רועי קהת כדי להעלות את קריית שמונה ל-0:1 עם בעיטה עוצמתית מתוך הרחבה. שלוש דקות חלפו ויוספי קיווה למצוא את השוויון, אך הניסיון שלו מקו ה-16 נקלט בהצלחה על ידי ברטקוס. בדקה ה-21 ז'וסואה בעט מרחוק הכדור קפץ במקום מתעתע עבור השוער היריב, שהשתלט עליו בכל זאת. בדקה ה-38 גולדברג פרץ יפה קדימה והשאיר לז'וסואה, אבל הפורטוגלי בעט רע ולא אתגר את ברטקוס.

שחקני קריית שמונה חוגגים | מאור אלקסלסי
אקולטסה "כיכב" בעימות בין הקבוצות וקיבל צהוב | מאור אלקסלסי

אחרי החילופים שביצע רוני לוי, באר שבע ניסתה לחזור למשחק ובדקה ה-54 קבהא הגביה מימין לראשו של איתמר שבירו המחליף, שלא נגח מספיק טוב וברטקוס עצר את הניסיון. שלוש דקות חלפו וז'וסואה סידר למלי מצב אדיר לכבוש בנגיחה, אך גם הארגנטינאי פספס את ההזדמנות שלו. בדקה ה-60 אנסה קיבל כדור לבד בצד ימין וחיפש את השער מזווית לא פשוטה, אך מצא רק את הרשת החיצונית.

אלטון אקולטסה | מאור אלקסלסי
סמואל בראון, מרסלו מלי | מאור אלקסלסי

ההחמצות המשיכו להגיע: בדקה ה-65 ז'וסואה השאיר את אקולטסה במצב חלומי, אך האחרון לא היה ערני מספיק ולא הצליח לשים את זה ברשת. הפורטוגלי הבין שחבריו כנראה לא יעשו את העבודה ובדקה ה-76, עצר על החזה מחוץ לרחבה ושלח בעיטת יעף אדירה פנימה כדי לקבוע 1:1. אף אחת לא מצאה הרשת עד לשריקת הסיום ושתי הקבוצות נפרדו בחלוקת נקודות.

ז'וסואה עוצר על החזה לפני הבעיטה | מאור אלקסלסי
ז'וסואה חוגג | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי