עידן שום ירה: "90% מהמאמנים בארץ מכינים את האימון באוטו"

עידן שום | אודי ציטיאט

נציג הבעלים ועוזר המאמן של כפ"ס בראיון ל-103FM: "הניהול שלנו מצוין. יש לכדורגל בעיה בהיצע של המאמנים ולפעמים התפשרנו. מעט מאוד יכולים להראות מה לי מה הדרך שלהם". ירידת ליגה: "זה חרא, אבל מקבל את זה"

קבוצות: הפועל כפר סבא
(גודל טקסט)

הפועל כפר סבא חווה עונת בלהות ולאחר ההפסד האחרון להפועל חדרה, נראה שהיא בדרך לירידת ליגה אחרי שתי עונות בליגה הבכירה. הערב (שני) התראיין עידן שום, נציג הבעלים ועוזר המאמן של המועדון מהשרון והתייחס לעתיד הקבוצה וקבלת ההחלטות של ההנהלה בראשות אביו יצחק בעונה הנוכחית.

האזינו לראיון


"אני אני מקבל את האפשרות שנרד ליגה? מקבל את זה חרא. מה יכול להיות יותר גרוע מזה? זה לא נעים, אבל החיים יותר חזקים מהכל. צריך לקום בבוקר ולעשות הכל. יש עוד איזה סיכוי קטן לשרוד אבל נעשה הכל גם כדי להחזיר אותה לליגה הראשונה" אמר שום בפתח דבריו.

"אני לא נכנס למה שהיה בעבר בכפ"ס, זה ידוע שמחלקת הנוער שלנו היא מהגדולות בארץ. יש לנו גם איכות וגם כמות. בסוף, אנחנו מועדון בריא ואני מסכים שלא רצינו שזה יהיה במשמרת שלנו, שהקבוצה הבוגרת תעלה ותרד כל הזמן. לא הבטיחו לנו הבטחות. בספורט צריך לדעת לנצח וגם להפסיד. אין ברירה".

"לא רצינו שזה יהיה במשמרת שלנו, שהקבוצה הבוגרת תעלה ותרד כל הזמן" | דני מרון

שום הוסיף: "אני חושב שהניהול שלנו מצוין. הבעיה היא מבחינה מקצועית. בחירת המאמנים והשחקנים שלנו לא הייתה טובה. זה לא קשור לניהול, המועדון הוא בריא. אני לא רוצה להיכנס למאמנים אישית, אלא בגדול, יש בכדורגל בעיה בדיוק כמו בכדורסל – אין מספיק מאמנים טובים בארץ, אין מספיק מקצועיות מאחוריהם. כל מאמן אצלנו חושב שהוא יודע ומבין הכל. הבאנו באותו זמן את אלישע לוי, שהיה המאמן הכי טוב בארץ והפסדנו 11 משחקים".

"העובדה שהיא שהפועל כפ"ס רק הלכה קדימה עד עכשיו ואותם מאמנים שהיו פה הלכנו אחורה, אז כנראה שאבא שלי מבין דבר או שניים בכדורגל. אבא שלי 50 שנים בענף. מאמנים כמו גיורא שפיגל אין היום ולא יהיו גם עוד 200 שנים. זה ההבדל ביו הממאנים שיש היום, יש חלק צעירים וטובים. אני לא פוסל את כולם. יש היצע מסוים של מאמנים להפועל כפ"ס, כי לא כולם יבואו או חלק כבר תפוסים. ובמה שיש צריך לבחור ולפעמים צריך להתפשר. מעט מאוד מאמנים יודעים מה לעשות. מעט מאוד מאמנים יכולים להראות לי מה הדרך שלהם ומה התכנית קדימה. 90% מהם קובעים את האימון באוטו וזה המצב של הכדורגל הישראלי".

"מאמן זר? לא כל מאמן זר הוא טוב, כמו שלא כל מאמן ישראלי. מיננו את אלישע לוי, שהוא מעוטר ומוערך וזה לא הצליח. האשמה היא עליי ועל אבא שלי קודם כל ואני לא מאשים אנשים אחרים. אני רק אומר שכפ"ס השקיעה השנה הכי הרבה כסף מכל הקבוצות ב-10-15 השנים האחרונות על שחקנים וחוזים. אנחנו משלמים בכל חודש קרוב למאה אלף שקל למאמנים שפיטרנו. בסוף השקענו המון כסף ונכשלנו ולעומת זאת, בעונה שעברה השקענו פחות והצלחנו, אז לא הכל זה כסף ולא הכל זה מסביב. בסוף בוחרים שחקנים. דווקא בעונה כזו – מתי אתה יכול לתפוס את בית"ר, ב"ש והפועל ת"א בעונה כזו?".

"הבאנו באותו זמן את אלישע לוי, שהיה המאמן הכי טוב בארץ והפסדנו 11 משחקים" | מאור אלקסלסי

על בחירת הזרים הוסיף שום: "נכשלנו בבחירת השחקנים. כל שחקן זר הוא טוב לגופו, אבל לכפ"ס יש שחקנים מסוימים שהיינו צריכים להביא שמתאימים יותר לקבוצה. זה לא שלשחקנים שלנו אין מושג, יכול להיות שהם היו מצליחים יותר בקבוצה אחרת. אני לא מאמין שאם נרד ליגה, קבוצות אחרות ירדפו אחרי השחקנים שנשחרר. קיזיטו ואסאני הם שחקנים טובים, ככה אני חושב, אבל להפועל כפ"ס שתוקפת עם מעט שחקנים, צריך זר שייצור מצב מכלום ולא תמיד האופי של הזר הוא כזה".

"אני לא רואה בק"ש זרים יותר טובים משלנו, אבל אפשר להתווכח עם זה. תראו מה זה כדורגל. אני לא רוצה לפגוע בכבודם של קורצקי ומימר. אנחנו הבאנו את אלישע לוי ולא מצליחים, חדרה מביאה את קורצקי וסכנין את מימר, שלא הלך להם בשנים האחרונות והם מביאים נקודות. זה הכדורגל. עשינו הכל וניסינו הכל. השחרור של אלישע לא הגיע ממקום שהיה לנו אחד אחר. ראינו שהמצב הוא כזה שלא הולך לשום מקום. אז אמרנו שלפעמים אתה מערבב את הקלפים ואולי משהו יקרה מזה".

"לצערנו, איך שאבא שלי אומר, כשאתה מפסיד כל כך הרבה בכל ליגה בעולם, שלפעמים אתה יכול לעשות תיקו מחורבן או ניצחון משום מקום, וגם את זה אנחנו לא מצליחים לעשות. בשני המשחקים האחרונים עוד שיחקנו בסדר אבל זה כנראה מכתוב מלמעלה. עוד לא ירדנו ליגה ואני אומר שנשחק עד הסוף. יכולים לקרות דברים הזויים, אבל אם נגזר עלינו לרדת אז גם נרד".

מנחם קורצקי | לירון מולדובן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי