"כל עוד דברים לא ישתנו מהשורש, מאמן זר לא יצליח בבית"ר". פרוסינצ'קי הוצע

חוגג ואוחנה מתחילים לצמצם שמות של מאמנים זרים, אבל לא כולם במועדון שלמים עם ההחלטה. "פאקו זאת האפשרות היחידה", מסביר מקורב לבעלים. חוגג מתלבט. אקס ריאל מדריד ברשימות

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בבית"ר ירושלים החלו בימים האחרונים לקבל עשרות שמות של מועמדים זרים לאימון הקבוצה בעונה הבאה, אלא שבקרב השחקנים נשמעה טענה דומה שחוזרת על עצמה: סיכוי גבוה, הם אומרים, שמאמן זר לא יצליח להתאקלם במועדון. "שמענו את הדברים שיוסי מזרחי אמר בימים האחרונים. יוסי הוא איש מערכת ויודע היטב על מה הוא מדבר. עזוב אותו, תראה מה רוני לוי, דראפיץ' וברדה חשבו על הקבוצה. כל עוד לא ישתנו במועדון דברים מהשורש, אף אחד לא יוכל להצליח פה. זר או ישראלי, זאת ממש לא הבעיה", הסביר אחד השחקנים והוסיף: "חוגג הרי לא ינחית פה את מוריניו. אז מה ההבדל בין להביא זר או למנות את אבוקסיס, בלבול, קלינגר או כל מאמן ישראלי אחר?".

השמות של מאמנים ישראלים שמסיימים חוזה בסוף העונה או כאלה שלא ימשיכו בקבוצה שלהם מסיבות כאלה ואחרות, ידועים לכולם. בבית"ר טוענים כי ההחלטה לגבי זר אינה התקבלה באופן סופי, כי ברור שהתקציב למינוי מאמן כזה הוא מוגבל ולא בטוח שיימצא האיש הנכון לעשות זאת.

כפי שפורסם פעמים רבות בעבר, ייתכן שהחיפושים בנוגע למאמן זר לא יועילו. המסר הועבר לחוגג על ידי מקורבים למועדון פעם אחר פעם. אגב, בבית"ר מספרים שגם אלי אוחנה לא בטוח שמאמן זר יוכל לנווט את הספינה ולהצליח להביא לבית וגן מה שקודמיו לא הצליחו להביא. בסביבת המועדון אמרו בימים האחרונים כי "אם זר מגיע לכאן, המטרה היא שיביא איתו צוות מסביב ולא יכיר את הברנז'ה בישראל, כלומר לאף אחד לא תהיה מעורבות בהחלטות שלו. בית"ר הוא לא מועדון שיכול לתת לאחרים לנהל בלי התערבות".

אלי אוחנה | ניב אהרונסון

אז מדוע שחוגג ישנה את דעתו? בדיוק כפי שהיא משתנה מעת לעת. כך למשל, בבית"ר ירושלים טענו לאחרונה כי ביטלו הסכם עם בלם זר כי שמו דלף לתקשורת, בעוד ששמו של ניקו אולסק דלף מספר שבועות לפני ההחתמה אך החתמתו לא בוטלה ברגע האחרון. "פאקו זה אולי המועמד היחיד שיכול להגיע לכאן", אמר אחד השחקנים על המאמן ששמו פורסם בספורט1 בשבועות האחרונים. "הוא מועמד שמכיר את ישראל, שהצליח כאן יותר מרוב המאמנים הזרים ולא צריך להתאקלם".

שם נוסף שהוצע לאחרונה לחוגג הוא של המאמן רוברט פרוסינצ'קי בן ה-52, אשר נחשב לאחד מהכדורגלנים הקרואטים הטובים בכל הזמנים ושיחק בין השאר בריאל מדריד. פרוסינצ'קי, כאמור אחד השמות הבכירים שהוצעו לבית"ר ירושלים עד כה, דורש בשלב זה סכומים גבוהים.

לאחר פרישתו מכדורגל מונה פרוסינצ'קי לעוזר מאמן נבחרת קרואטיה בשנת 2006 וכיהן בתפקיד עד שנת 2010. בין השנים 2010-2012 שימש כמאמן הכוכב האדום בלגרד ובין השנים 2012-2013 אימן את קבוצת קייסיריספור הטורקית. בשנת 2014 מונה למאמן נבחרת אזרבייג'ן. ב-2017 סיים את תפקידו לאחר שלא סיכם על הארכת חוזהו. בינואר 2018 מונה למאמן נבחרת בוסניה, ממנה המשיך לקייסריספור וכיום הוא מחפש קבוצה וכאמור הוצע לבית"ר ירושלים.

רוברט פרוסינצ'קי
רוברט פרוסינצ'קי | Icon Sport / Contributor
רוברט פרוסינצ'קי
רוברט פרוסינצ'קי | Anadolu Agency / Contributor

בנושא אחר: מועדון מקווים שאוראל דגני, שערך אימון מלא, יוכל לפתוח במשחק הקרוב נגד בני יהודה בטדי. ניקו אולסק לא יהיה בסגל אך קיימת אפשרות שיחזור לפני סיום העונה. תמיר עדי, שיוזמן בקרוב לשיחה על עתידו, עדיין לא ערך אימון מלא אך מגלה התקדמות וישוב בהדרגה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי