במכבי חיפה החלו להיערך לעזיבה אפשרית של לביא וסימנו שני מועמדים

בכרמל מבינים כי הקפטן שנמצא בעונה אדירה עשוי לקבל הצעה מפתה ולא צפויים לעמוד בדרכו. שמם של ניר ביטון ועדן שמיר עלה. רודריגס ורוקאביצה בספק למשחק נגד קריית שמונה (שבת ב-20:25, ספורט1)

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

שביעות רצון במכבי חיפה מהניצחון המרשים על מ.ס אשדוד באצטדיון הי"א, שהחזיר את הפער מהמוליכה מכבי תל אביב לנקודה. עם זאת, בכרמל מבינים כי אין זמן לחגיגות, שכן כבר ביום שבת (החל מ-20:25, ישיר בספורט1) מצפה לירוקים מבחן נוסף בדמות משחק ביתי מול הפועל קריית שמונה, כשניצחון יעלה את הקבוצה, לפחות זמנית, למקום הראשון בטבלה וילחיץ את הצהובים לקראת המשחק שלהם למחרת בבלומפילד מול מ.ס אשדוד.

לאור ההופעה הטובה באשדוד, נראה כי המאמן ברק ימשיך עם מרבית ההרכב שהביס את הקבוצה של רן בן שמעון. חוסה רודריגס, שנעדר מההתמודדות בעיר הנמל בגלל פציעה, החל להגביר את קצב האימונים ורק לקראת האימון המסכם שייערך מחר יוחלט האם הוא ייכלל בסגל למשחק, כשגם החלוץ ניקיטה רוקאביצה, שפתח על הספסל ולא שותף באשדוד, סובל מפציעה קלה ונמצא בספק להתמודדות בסמי עופר.

בכרמל אמנם החליטו שלא לעסוק בשלב זה בהכנות לעונה הבאה, אך במועדון מבינים כי הקבוצה תצטרך להשתדרג במספר עמדות ולכן החלו להיערך בהתאם. אחת מהעמדות, כך מסתמן, היא במרכז המגרש, כאשר מי שעשוי להיפרד מהמועדון בתום העונה הוא נטע לביא, שכידוע זכה במהלך חודש ינואר האחרון להצעה מפתה מצסק"א מוסקבה. הרוסים אמנם ירדו מהשחקן לאחר סירובו של יעקב שחר למכור אותו, אולם הקפטן הירוק נמצא בעונה נהדרת ולא מן הנמנע שיגיעו הצעות נוספות במהלך הקיץ הקרוב ונראה שחיפה לא תמנע ממנו להתקדם אם תגיע אחת כזו.

נטע לביא | מאור אלקסלסי

אם לביא – אולי השחקן החשוב ביותר במכבי חיפה העונה – אכן יעזוב, בכרמל יצטרכו להביא מחליף ברמה גבוהה וכבר סימנו שני מועמדים בולטים. הראשון הוא ניר ביטון, שמוזכר לאחרונה כמועמד לעזוב את סלטיק הסקוטית שמתכננת מהפכה גדולה בסגל בעקבות איבוד האליפות לגלאזגו ריינג'רס של סטיבן ג'רארד. לביטון יש חוזה עד 2023 בסלטיק, כך שהירוקים יצטרכו ככל הנראה לשלם דמי מעבר. גם מכבי ת"א, כידוע, הוזכרה כאופציה מבחינת ביטון ועשויה להילחם עם הירוקים על שירותיו.

השם השני שנמצא חזק על הפרק מבחינת הירוקים הוא זה של עדן שמיר, קשר סטנדרד ליאז' ואקס הפועל באר שבע, שזוכה להערכה גדולה בקרב הצוות המקצועי של מכבי חיפה ובהחלט עשוי לחזק את הסגל של בכר בעונה הבאה. שמיר רשם העונה 13 הופעות בליגה הבלגית, מתוכן חמש בלבד בהרכב הפותח ועל פי מספר דיווחים שפורסמו לאחרונה בתקשורת הבלגית, השחקן צפוי להימכר בקיץ הקרוב, שנה וחצי לאחר שנרכש תמורת כ-1.8 מיליון יורו.

עדן שמיר | Vincent Kalut / Photonews via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי