אוהדים השתוללו, שחקנים ענו לאברמוב: סוער בבני יהודה

תחושות קשות בשכונת התקווה לאחר ה-3:2 לחדרה, שככל הנראה הוריד את הקבוצה ליגה. אוהדים ירקו וזרקו חפצים על השחקנים, שחטפו אש גם מהבעלים: "עשיתם במכנסיים". זריהן יעזוב, גם הזרים בדרך החוצה

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

אם מישהו עוד צריך היה להבין עד כמה זו לא העונה של בני יהודה, הרי שהמשחק אמש (ראשון) בבלומפילד הסביר זאת יותר מכל. הקבוצה של יוסי אבוקסיס השוותה ל-2:2 בדקה ה-92 מול הפועל חדרה, ולמרות שגם זו לא תוצאה טובה, הדברים הפכו מרים אף יותר כשאחרי דקה היא ספגה את ה-3:2, משער עצמי. ירייה ברגל, כך אפשר להגדיר את המועדון העונה.

בשכונת התקווה כצפוי קיבלו את התוצאה בתחושות קשות. למרות שזה עדיין לא רשמי, בבני יהודה כבר השלימו לחלוטין עם ירידת הליגה. דבריו יוצאי הדופן של הבעלים ברק אברמוב בסיום, כמו גם של המאמן יוסי אבוקסיס, בשילוב ההתפרעויות של הקהל, מסבירים עד כמה הכאוס גדול.

אוהדי הקבוצה התפרעו בסיום המשחק, השתוללו ויצרו מהומה מחוץ לבלומפילד. הם קיללו את השחקנים, גם את שחקני הפועל חדרה, ירקו עליהם וזעמו. הקפטן, דן מורי, ניסה לדבר איתם ונתקל ביריקות, חפצים שנזרקו לעברו ואף נדחף. האוהדים רדפו אחרי חלק מהשחקנים למכוניות, ניערו את הרכבים, חסמו עם הפחים והגדרות את החנייה והיה נראה שלא מצליחים לשלוט ברגשותיהם.

דן מורי | דני מרון‎

אברמוב תקף בסיום את השחקנים במסיבת העיתונאים שלאחר ההפסד: "צריך לדעת איך לרדת. השחקנים עשו במכנסיים. האוהדים רוצים לפחות לראות מלחמה והם עשו במכנסיים, צריך לקרוא לילד בשמו. מה שהאוהדים עשו לגיטימי והייתי עושה אותו דבר. אני לא אוהב להיכשל, כל החיים שלי אני מצליחן וגם בקבוצה מאוד הצלחתי. אני מאמין שנחזור בעונה הבאה. הבנייה של הסגל, והייתי חלק ממנה, הייתה לא טובה. מפה זה מכלול של הרבה דברים. יש בעיה באישיות של השחקנים. הצעירים שנתנו להם צ'אנס לא היו טובים, לא הצלחנו עם הזרים ולא עם המאמנים".

התקופה ללא המאמן: "לא היה מאמן שחשבתי שהוא ראוי לבני יהודה. כפיר אדרי ויעקב אסייג אנשי כדורגל, הם לא הסיבה לירידה. יוסי אבוקסיס זה הדבר הטוב שקרה מהעונה הזאת. לא הוא בנה את הקבוצה, אם זה היה תלוי ביוסי, לפחות חצי מהשחקנים לא היו משחקים. לא מבחינת היכולת, אלא מבחינת האישיות. זה עלה לנו בירידת ליגה. ינואר השנה היה מאוד קשה, הפועל תל אביב הגיבה מהר ועשתה דברים נכונים. אנחנו לא נרדמנו, רצינו את אורי מגבו ומשה חוגג לא הסכים בשנייה האחרונה ורצינו עוד שחקנים נוספים שזה לא הסתדר איתם. האשמה היא שלי כראש של המועדון, אבל הכישלון הוא גם של השחקן שלו. יכולנו להישאר בליגה. גם מול חדרה עכשיו קיבלנו גולים של כיתה ג'".

אברמוב המשיך להיות חד: "בחמש השנים האחרונות היינו הצלחה אדירה. אם תיקחו מועדונים אחרים, ואני לא רוצה להגיד שמות ואנשים ספציפיים, אבל יש אנשים שבחיים לא לקחו תואר והם 30-40 שנה בכדורגל והם המציאו את הכדורגל. אני לקחתי שני תארים. הם אולי עשו פלייאוף עליון אחד אחרי 15 שנים ואומרים איזה גאונים הם. אנחנו עשינו כמה פעמים פלייאוף עליון, לקחנו שני גביעים, היינו פיפס מהעפלה לשלב הבתים של הליגה האירופית. אבוקסיס? יש לו חוזה וקבענו שאנחנו ממשיכים ביחד".

ברק אברמוב וכפיר אדרי | אודי ציטיאט

שחקנים בבני יהודה לא אהבו את דבריו של הבעלים. "כל העונה לקחנו האחריות על עצמנו וסתמנו את הפה, ובצדק, אנחנו יורדים כי אנחנו היינו הכי חלשים, אבל הביקורת הזאת לא במקום. מבחוץ כולם רואים איך בני יהודה מתנהלת". ההשלכות של ההפסד הזה כל כך גדולות שהן משכיחות לגמרי את מה שקרה אתמול בבלומפילד והשער העצמי האומלל, והרגע הזה ייכנס לספרים כאחד מאינספור רגעים כואבים בעונה המוזרה שחווים הכתומים.

לא ברור האם אפילו אחד מבין הזרים שבסגל בני יהודה יישאר בעונה הבאה בלאומית. מתיאה ליואיץ', בכיר הזרים, מסיים את חוזהו ומחזיק בשכר גבוה. מוחמד גדיר, שמוערך על ידי אבוקסיס, עשוי לקבל הצעה להמשיך עם שכר נמוך יותר משכרו הנוכחי. אפילו עתידו של דן מורי לוט בערפל, אך במועדון מעריכים שהקפטן יישאר בסופו של דבר. ניב זריהן יעזוב, ואברמוב, שהבטיח שיעמיד סגל חזק בכדי לעלות בחזרה לליגה הראשונה בתוך עונה בלבד, יצטרך לרענן באופן מאסיבי את השורות ולשנות את פני הסגל, בטח אחרי הביקורת הקשה שלו כלפי השחקנים.

מוחמד גאדיר, ניב זריהן | דני מרון‎

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי