ואן לוון אישר: גולסה חוזר. פשיץ': "ב"ש צריכה לרוץ לתארים"

מאמן מכבי ת"א סיפר שרק חוזז ייעדר מול הדרומיים בשני. החלוץ: "הם צריכים להתחרות איתנו ועם מכבי חיפה". במועדון מצפים שיונתן כהן יעשה את ההבדל, בלטקסה מועדף על פני ייני. רעייתו של אובארוב הלכה לעולמה

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי שמכבי חיפה ניצחה את מכבי פתח תקווה והגדילה זמנית את הפער בפסגה לחמש נקודות, מכבי תל אביב תתארח מחר (שני ב-21:00) באצטדיון טרנר אצל הפועל באר שבע בידיעה שכל תוצאה פרט לניצחון תוביל לכך שהיא לא תהיה תלויה בעצמה במרוץ האליפות מול הירוקים.

לאחר שצברה נקודה אחת בלבד בשני המחזורים וניצחה רק פעמיים בששת משחקי הליגה האחרונים, מכבי תל אביב מבינה כי אסור לה למעוד בבאר שבע, שכן המשמעות של הפסד או תיקו נוסף היא שניצחון על מכבי חיפה ב"משחק העונה" לא יספיק על מנת לכבוש את המקום הראשון.

"יש דריכות שיא, כולם מחויבים למען המטרה שהיא חמישה ניצחונות בחמשת המשחקים שנותרו לסיום הליגה", הבהיר הבוקר גורם בסביבת שחקני מכבי תל אביב על ההכנות לקראת המשחק הקריטי בבאר שבע. "אנחנו נמצאים בשלב בו אסור יותר לטעות ואין כאן אחד שלא מבין את זה".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אריאל שלום

כדי להגיע למשחק מול מכבי חיפה כשגורלה בידיה, מכבי תצטרך מחר את יונתן כהן, מלך השערים שלה בצוותא עם אלכסנדר פשיץ', בשיאו ובסביבת השחקנים מקווים שהשחקן שעלה מהספסל בשלושת המשחקים האחרונים יקבל סוף סוף את חולצת ההרכב ויעשה שוב את ההבדל.

לגבי אייל גולסה, שנעדר בחודש האחרון וחזר לאימונים, הציפייה שהקשר יתחיל את המשחק בבאר שבע על הספסל וישתלב במהלך המחצית השנייה וזאת במטרה להכין אותו ולהעיק לו דקות משחק לקראת המשחק הגדול מול מכבי חיפה, בו הצהובים היו רוצים שהוא יפתח בהרכב.

אחרי סדרת ההחמצות נגד אשדוד וק"ש, באימונים האחרונים עבדה מכבי על ניצול מצבים מול השער, מתוך הבנה שהקבוצה אינה יכולה להרשות לעצמה פספוסים כמו שרשמו אבי ריקן, דור פרץ ופשיץ' במשחקים האחרונים. איתן טיבי המורחק ומתן חוזז הפצוע לא יעמדו לרשות הקבוצה.

אייל גולסה | אריאל שלום

להרכב של פטריק ואן לוון אמורים לשוב אנריק סבוריט, אנדרה ג'ראלדש ולואיס הרננדס. לצד הספרדי, במקום טיבי, מתלבט המאמן בין שרן ייני למתן בלטקסה, שבשלב זוכה לעדיפות. התלבטות נוספת היא בקישור, בין ריקן לעדן קארצב, כשההולנדי גם עשוי להפתיע עם דן ביטון.

ואן לוון דיבר לקראת ההתמודדות ותחילה התייחס לאסון שהתרחש בהר מירון בליל יום חמישי האחרון:"לפני שנתחיל אני רוצה לשלוח את תנחומינו למשפחות ההרוגים באסון במירון, אירוע נורא שהתרחש לאחרונה בישראל".

לקראת ב"ש: "כל משחק נגד ב"ש מעניין וגם המשחק הקרוב יהיה מעניין מאוד. אנחנו מתכוננים ליריבה הזו. תמיד טוב לקבל עוד קצת זמן לעבודה, צריך לעבוד קשה יותר וגם לשתף ברעיונות שלך חלק מהשחקנים, לעבור על קטעי וידאו על מנת להבין עוד יותר טוב את הדרך בה אנחנו רוצים לשחק, להבין את הקשיים שהיו לנו בחלק מהמקרים, או את הדברים הטובים שעשינו".

פטריק ואן לוון | מאור אלקסלסי

הרצון לחזור למסלול הניצחונות: "השחקנים רוצים לתקן את התוצאה. במשחק בקריית שמונה ניסינו לתקן את התוצאה גם עם 10 שחקנים אבל זה לא עבד. זו ההזדמנות הבאה שלנו להראות לאוהדים שלנו, שתמכו בנו מאוד לאחר ההפסד בקריית שמונה, משחק טוב עם תוצאה טובה". 

מצב הסגל: "כרגע רק מתן חוזז חסר לנו, שאר השחקנים כשירים".

אלכסנדר פשיץ' סיפר: "הפסדנו במשחק מול קריית שמונה, אבל זה הכדורגל. נתנו 100% כדי לנצח, אבל היה קשה לנו לנצח עם עשרה שחקנים לאורך רוב המשחק. אני חושב שהפועל ב"ש מגיעה בתקופה טובה מבחינתנו, התכוננו טוב בשבוע האחרון. אני חושב שהקבוצה, אני, המאמן והצוות נתנו כולנו 100% בשבוע האחרון באימונים כדי להשיג תוצאה טובה בבאר שבע".

אלכסנדר פשיץ' מאוכזב | מאור אלקסלסי

היריבה: "ב"ש קבוצה טובה מאוד. לדעתי, היא צריכה להתחרות עם מכבי חיפה ומכבי ת"א על התארים, אבל העונה אני לא יודע בדיוק מה קרה. זו קבוצה טובה מאוד עם שחקנים טובים מאוד. הם ינסו לעצור אותנו ואנחנו מוכנים לזה".

האם חושבים על משחק העונה מול מכבי חיפה בשבוע הבא: "כשאתה משחק עבור קבוצה גדולה אתה צריך להסתכל משחק אחרי משחק, למדתי את זה כשהייתי בכוכב האדום. אנחנו מסתכלים רק על ב"ש, אנחנו רוצים לקחת שלוש נקודות ואחרי זה נסתכל הלאה".

הרכב משוער, מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, אנדרה ג'ראלדש, לואיס הרננדס, מתן בלטקסה (שרן ייני), אנריק סבוריט, דן גלזר, דור פרץ, אבי ריקן (עדן קארצב), יונתן כהן, אדוארדו גררו (טל בן חיים), אלכסנדר פשיץ').

בנושא אחר, אבל במועדון בעקבות מותה של לובה אובארוב, רעייתו של שורה אובארוב, אשר הלכה בסוף השבוע האחרון לעולמה כאשר שהתה בביקור משפחתי במוסקבה. בת 63 הייתה במותה. שוער העבר, שמשמש כיום כמאמן כשוערים של מחלקת הנוער של הצהובים, הגיע עם רעייתו לישראל בתחילת שנות ה-90 ולשניים נולדו בארץ שני ילדים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי