בבית"ר מפנימים: המצב בישראל עשוי להקשות על "מהפכת הזרים"

במועדון מגבשים תקציב ומבינים: בחירת המאמן, הצוות והזרים סביבו אינה פשוטה: "אם בעוד שבועיים המצב יימשך, נהיה בבעיה". חוגג יציע לעטר חוזה לשנתיים וצייץ: "צה"ל יעזור לשחרר את פלסטין מהחמאס"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בצל ההסלמה במצב הביטחוני בישראל, בית"ר ירושלים מקיימת הבוקר (חמישי) את האימון שלה לקראת המשחק שינעל את העונה, מול הפועל חדרה. הבוקר הגיעו השחקנים לבית וגן, תוך שהזרים כבר קיבלו הודעה כי ייאלצו לדחות את טיסות החזרה שלהם לחופשת מולדת. לא רק שחקנים הצפויים לעזוב, כמו סנטיאגו אוקמפוס וחלאופילו פלייטר (לא מתאמן וגמר את העונה מזמן), הזמינו כרטיסי טיסה, אלא גם מרקו ינקוביץ', עלי מוחמד ומתאוסיניו. גם המנכ"ל מוני ברוש מעורב בנושא ובהנהלה ינסו לסייע לזרים למצוא טיסה חלופית כשנתב"ג ייפתח.

בינתיים, בעלי הקבוצה משה חוגג הביע את דעתו על המצב הביטחוני כשצייץ באנגלית: "צה"ל יעזור לשחרר את פלסטין מהחמאס. אני תוהה מה המדינה שלכם הייתה עושה לו טרוריסטים היו יורים טילים על אזרחים. יש לנו זכות להגן על עצמנו".

במקביל, עזיבת הזרים אינה העניין היחיד שמטריד את ראשי בית"ר. אם ההסלמה בישראל תימשך, סבורים שם, תהליך בחירת המאמן הזר ואולי גם צוות זר ושחקנים בכירים יהיה קשה יותר. "אם בעוד שבועיים נהיה באותו מצב, תהיה בעיה. אנשים רואים מה קורה בישראל וחוששים להגיע לכאן. תאר לעצמך שמשדרים תמונות כאלה ממדינה אחרת, סרביה נניח. איזה שחקן ישראלי ירצה לשחק שם, גם אם יקבל שכר כפול?", אמרו בבית וגן.

כך או כך, בחירת המאמן תגיע רק לאחר שיגובש התקציב לעונה הבאה. במועדון טוענים כי ההחלטה להביא מאמן זר עדיין עומדת בעינה, אבל אם זה לא יקרה הם צפויים לפנות למרקו בלבול, יוסי אבוקסיס, קובי רפואה ולמאמנים אחרים שיהיו פנויים בשוק. עד כה הוצע לבית"ר רוברט פרוסינצ'קי וחוגג ניסה להחתים את פאקו אייסטראן, שבינתיים מחזיק בחוזה בטונדלה.

אבוקסיס. נלקח בחשבון? | ברני ארדוב

ההערכה היא כי התקציב ינוע בין 40-45 מיליון שקל, אבל בבית"ר הסבירו כי "בכל שיחה המספרים משתנים. ברגע שנקבל החלטה סופית, נתחיל לעבוד". עידן ורד יזומן בכל מקרה לשיחה ואמור לחתום לשנתיים ללא קשר לתקציב. השחקן השני לו יוצע חוזה הוא אורי מגבו. כפי שפורסם כאן לראשונה, מקס גרצ'קין חוזר לסגל והאופציה כבר מומשה באמצעות סוכנו שלומי בן עזרא.

אלירן עטר לא התאמן אתמול ובבית"ר אישרו כי הוא צפוי להיעדר מהמשחק האחרון, כך שהוא מסיים את העונה ללא מימוש האופציה לעונה הבאה. יחד עם זאת, משה חוגג מוכן להציע לו חוזה לשנתיים, בזמן שהפועל באר שבע ממתינה למיצוי המשא ומתן מולו. ביממה האחרונה, כך מתברר, החלו גם בהפועל תל אביב לגשש סביב עטר. בינתיים, החלוץ מחכה לפגישה עם חוגג ולראות מה יציעו לו. בבית"ר ממשיכים באותו קו וטוענים כי: "אנחנו רוצים שיישאר, אבל הכל תלוי בכסף. אם הוא יפנים את המצב, הוא יישאר".

במהלך השבוע הקרוב יוגש הערעור של "לה פמיליה" בעניין החלטת בית משפט השלום בירושלים. חשיפת ספורט1, לפיה חוגג הגיש למאבטחים רשימה של אוהדים שלא יוכלו להיכנס לאצטדיון, הפכה כזכור לעימות בבית המשפט, במסגרתו פסקה השופטת מיקה בנקי לטובתו של חוגג. בסביבתו של הבעלים לא מוטרדים מהערעור ומוכנים למאבק משפטי ארוך.

עידן ורד, חגי גולדנברג | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי