אלי אוחנה בראיון: "משה חוגג החליט לקחת צעד אחורה"

אלי אוחנה
אלי אוחנה | לירון מולדובן

יושב ראש בית"ר ירושלים ומעתה גם המנהל המקצועי, אישר בשיחה לרדיו ירושלים את השיחות עם רפואה וסילבס, דיבר על הכישלון העונה, הקיצוץ הצפוי והתייחס למטרות הבאות: "לא מכוון למקום ראשון ואולי גם לא לשני"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

שעה קלה לאחר שבית"ר ירושלים הפתיעה והודיעה על מינויו של יושב הראש אלי אוחנה כמנהל המקצועי החדש של המועדון, הבוקר (שישי) הסמל הנצחי וכיום האיש החזק ביותר בבירה התראיין ברדיו ירושלים ופירט על אירועי הימים האחרונים.

"קודם כל אני יושב הראש של בית"ר ירושלים, אני עם הגדרות אף פעם לא הסתדרתי וזה ממש לא משנה לי", אמר אוחנה בפתח דבריו, "הייתה לנו עונה גרועה והייתי שותף חשוב מאוד לזה – לא רק שחקנים אשמים, אלא גם ההנהלה, המאמנים, כולם. הייתי מעורב ואמשיך להיות מעורב, השינוי הוא שאולי אעבוד קצת יותר. משה חוגג החליט יחד איתי, בשיחה בה דיברנו, לקחת צעד אחורה, להתעסק יותר בעניינים העסקיים שלו וגם אני ממילא נמצא ומעורב – וגם אמשיך להיות מעורב בכל, רק שיש לי טייטל נוסף. בחוזה שחתמתי עם אלי טביב, אחד הסעיפים הוא שאני המנהל המקצועי – נכון שזה לא בא לידי ביטוי כמו שחשבתי, אבל זה היה קיים בשנים האחרונות וכעת זה גם באופן רשמי".

על המעורבות של חוגג: "אין דבר כזה שבן אדם ישים כסף ויגיד לנו תעשו מה שאתם רוצים. אנחנו נעדכן אותו בכל דבר. שוב אני אומר, אני שותף מלא לכישלון העונה ואין לי שום בעיה לקחת אחריות כשדברים לא הולכים. אני לא מאלה שכשמצליחים אני אומר שבן אדם או שניים עשו את הכל ולנו אולי יש את החלק החשוב ביותר בתור מקבלי ההחלטות. ככה זה היה וככה זה ימשיך להיות, זה פשוט כעת באופן רשמי".

משה חוגג, אלי אוחנה | דני מרון

מינוי מאמן לבית"ר ירושלים: "ליוסי אבוקסיס יש חוזה בבני יהודה והוא יישאר שם, גם מרקו בלבול ירד מרשימת המועמדים כי הוא מאמן בנבחרת וזה גם נכון מבחינתו כי אי אפשר לחתום ואחרי שלושה חודשים לעזוב הכל בגלל הצעה. נפגשנו עם רפואה וסילבס ואני חייב לומר ששניהם הרשימו בצורה בלתי רגילה אחרי שיחות מאוד ארוכות, ממצות וענייניות וההתלבטות גדולה. יש לנו עד אמצע שבוע הבא, זה הזמן שאנחנו לוקחים כדי לחשוב טוב-טוב ולבדוק עוד אפשרויות. גם קיבלתי המון שמות של מאמנים זרים מעניינים, אבל זה ירד מהפרק כי אלו שחשבנו שמתאימים לבית"ר ירושלים, הסכומים היו גבוהים שבכלל לא היה אפשר להמשיך במו"מ. הכיוון הוא סילבס או רפואה, אבל אני לא מתחייב על שום דבר".

היה חוזר לבית"ר לולא החוזה בבני יהודה? אבוקסיס | ברני ארדוב

הקיצוץ הצפוי בתקציב: "בית"ר השקיעה סכומי עתק בעונות האחרונות ולצערי לא היו תוצאות טובות, אבל אם מסתכלים על העונה הזו אז כשסיימנו מקום שלישי זו הייתה הצלחה גדולה. אנחנו עדיין נהיה עם התקציב הרביעי בגודלו בארץ על אף פערים לעומת הקבוצות שלפנינו, אבל נצטרך לקבל החלטות טובות יותר. התקציב יקטן וזה נורמלי לחלוטין, נצטרך לדעת לחלק את העוגה בצורה הטובה יותר ולהעמיד קבוצה תחרותית".

שינויים צפויים בסגל: "שחקן אחד כבר שוחרר וזה שי קונסטנטין ואני מבין שפורסמה ידיעה שהוא חתם במכבי נתניה – דרך אגב, הוא שוחרר בעיקר לבקשתו שנוותר על החוזה שלו ואנחנו כיבדנו את רצונו. כבר התחלתי בשיחות עם שחקנים".

קונסטנטין ועטר. המגן עזב לבקשתו | דני מרון

על קיצוץ בשכר, כפי שפורסם לראשונה בספורט1: "אני הולך להרחיב את העניין הזה, אבל למרות הקיצוץ הצפוי עדיין לבית"ר ירושלים יהיה תקציב גדול – כמו בימים לפני שמשה חוגג הגיע. התקציב לא יהיה נמוך מאוד, אבל זה אתגר גדול ואנחנו נשתדל לעשות את הכי טוב שאפשר. ברגע שנמנה מאמן, כפי שנהגתי כל חיי, תהיה לו את המשמעות הכי גדולה בקביעת סגל השחקנים".

השפעתו של יוסי מזרחי בבנייה ל עונה הבאה: "הוא החליט לעבור לעבוד עם שחקני הנוער. אני מדבר איתו הרבה על כדורגל ומאוד מתחשב בדעה שלו. הוא אדם מנוסה שעבר כל כך הרבה בכדורגל, אימן בהצלחה ואישיות יוצאת דופן – אנחנו אוהבים אותו, מחזיקים מהדעה שלו ואתייעץ איתו הרבה מאוד. גם אקבל חלק גדול מההמלצות שלו".

יוסי מזרחי , אלי אוחנה
אוחנה ומזרחי. יהיה משקל גדול להמלצותיו | דוברות בית"ר ירושלים

מצב חדר ההלבשה: "אחת הבעיות הכי גדולות שהיו לנו הייתה אפטיות, בריחה משחקנים, חוסר מאמץ אמיתי. לפעמים יש פציעות ותקופות שצריך לעשות דברים אחרת ולהירתם. אני בכל מצב, תפקיד או עניין, תמיד הייתי נרתם והרגשתי חלק וזה נכון גם לגבי שחקנים ויהיה עליהם להבין שיכולת לא תמיד מספיקה לבדה, אלא צריך גם אופי, רצון, לחימה, המשכיות, אכפתיות – אלו דברים שגם הקהל מעריך ומתחבר אליהם כשהתוצאות לא טובות".

המטרות לעונה הבאה: "אצלנו תמיד יש אופנה מי אשם ומי אחראי, אבל אני לא פועל בצורה הזו. גם העונה האחרונה הייתה קשה ולא טובה ואמרתי לשחקנים שהיא הייתה מבישה, אבל היא נגמרה וזו היסטוריה בתקווה שנהיה בצמרת – זו המטרה. אני לא מכוון למקום הראשון ואולי גם לא למקום השני, אבל פלייאוף עליון זה דבר מובן מאליו בבית"ר ירושלים. זה לא אומר שזה קל, אבל זה מתבקש – אנחנו אפילו לא נותנים לשחקנים מענקים על פלייאוף עליון כי זה דבר שצריך להיות ברור".

מערכת היחסים עם לה פמיליה: "בשנים האחרונות צריך להיות הוגנים ולומר שהיה שיפור אדיר בכל הנוגע לקללות הגזעניות. משה חוגג וגם אני קיבלנו הודעות שלא אצטט כי אי אפשר, גם קיבלתי יריקה מהקהל וידעתי להבליג, אבל אי אפשר לא להבין את משה חוגג שסופג קללות מכוערות שהן לא פחות גרועות מגזענות. אני מקווה שאותו קהל יבין שזה לא מוביל לשום דבר, רק לדברים רעים. אם חוגג יישבר מזה? לא רק שהוא לא נשבר, הוא אפילו מתחזק כשדברים קורים ומתכוון להילחם בזה כדי לעשות לזה סוף. אנחנו לא מבקשים דברי יוצאי דופן – אפשר למחות, לצעוק להתפטר, לזרוק פה ושם קללה – אבל אי אפשר לשמוע כל הזמן שכדורגל זה משחק אמוציונלי ושזה מותר. לא להכניס את לה פמיליה למגרשים אף פעם לא הייתה מטרה מוצהרת, אנחנו לא רוצים למנוע מאוהדים להיכנס, אבל יש לנו דרישות לגיטימיות ואם זה יקרה אז הכל יבוא על מקומו בשלום".

לה פמיליה מאיימים לתבוע את חוגג | ספורט1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי