רוני לוי: "אני הרבה שנים בכדורגל ומעולם לא ראיתי דבר כזה"

לאחר ה-0:2 על מכבי פ"ת, בקבוצה עסוקים בתקרית האלימה בין ז'וסואה ליחזקאל. המאמן: "אם שני שחקנים כל כך חשובים לא בסגל, יש סיבה. נחליט בתוך המועדון מה לעשות קדימה". לוזון: "נשארו לנו 90 דקות, אני חיובי"

(גודל טקסט)

למרות פתיחה לא מזהירה של הפלייאוף העליון, נדמה שהפועל באר שבע נכנסה לכושר ממש בישורת האחרונה של העונה. הדרומיים אירחו הערב (רביעי) את מכבי פתח תקווה וגברו עליה 0:2 בקרב ישיר על הכרטיס לאירופה, ניצחון שהעלה אותם למקום הרביעי על חשבון היריבה. למרות זאת, אירוע אחד העיב על המשחק הערב, כאשר שעתיים לפני שריקת הפתיחה שני כוכבי הקבוצה, ז'וסואה ושגיב יחזקאל, התעמתו ביניהם באירוע חריג שהביא להוצאת השניים מהסגל למשחק.

צפו בתגובות:

בסיום, מאמן המנצחת רוני לוי התייחס לכושר הטוב של קבוצתו לאחרונה: "ככל שהזמן עבר, הקבוצה השתפרה והיו משחקים טובים שעשינו ולא הצלחנו לנצח, אבל גם לא הפסדנו. הפלייאוף מאוד קשה, כל משחק הוא קריטי ואין משחק קל או נוח. חשוב מאוד שאת המשחקים האלה ניצחנו, במיוחד מול מכבי פ"ת שעושה עונה נפלאה והיא מאוד מאומנת וטקטית. עשינו משחק שלישי תוך שישה ימים, הסגל מאוד הצטמצם, כל הכבוד לבחורים. אני שמח גם בשבילם וגם בשביל הקהל שהיה פה הערב, ידענו שאיתם זה אפשרי".

לאחר מכן, לוי דיבר כמובן על התקרית האלימה בין ז'וסואה ליחזקאל: "חבל, זה היה מקרה שאסור שיקרה בקבוצת כדורגל. מקרה חריג מאוד, זה לא המקום לפרט, אנחנו נוציא את הדברים החוצה בצורה מסודרת. אם הגענו למצב ששני שחקנים כל כך חשובים מקצועית לא נמצאים בסגל הקבוצה, כנראה שיש סיבה. זה היה משהו חריג מאוד, אני בכדורגל הרבה שנים ולא ראיתי דבר כזה". על עתיד הפורטוגלי, אמר: "אנחנו לא מתעסקים עכשיו בהחלטות כאלה או אחרות, אנחנו נשב בתוך המועדון ונחליט מה לעשות קדימה. בטח שלא נעשה את זה בתקשורת".

על המשחק הבא נגד מכבי חיפה, שעשוי להכריע את גורל האליפות: ""ברור שאם היינו מקבלים את מכבי חיפה אחרי שהיא כבר זכתה באליפות היה עדיף. הם קבוצה מוכשרת וחזקה מאוד בבית שלהם. עוד לא נכנסתי לחישובים, אנחנו נתרכז בעצמנו ונעשה את המקסימום".

רוני לוי, אור דדיה | דני מרון

גם גיא לוזון, המאמן המפסיד, התייחס למשחק: "אין פה עניין של פייבוריטית או לא. אנחנו בשני המשחקים האחרונים, גם מול מכבי ת"א וגם מול ק"ש, משחקים מחצית טובה מאוד ושולטים בקצב המשחק, כשהיריבה לא מסתכלת לכיוון השער. אחר כך אנחנו מגיעים לשתי המחציות השניות, גם מול מכבי וגם פה, רגועים ושלווים ובטוחים שהכל יסתדר. בכדורגל צריך לראות שעושים הכל עד השנייה האחרונה, לא עשינו את זה בשני המשחקים האחרונים והפסדנו כי מגיע לנו. כמו שבתחילת העונה ניצחנו משחקים בשנייה האחרונה בזכות, היום הפסדנו בזכות".

המאמן המשיך להוציא תסכול: "נעשה בדק בית, זה לא צריך לקרות. נעשה חשבון נפש ונתקן לקראת המשחק האחרון. לא משלימים עם כלום. קודם כל, כדי לחשוב על הכרטיס לאירופה, צריך לנצח את המשחק האחרון וצריך להיות מרוכזים בכל דקה ודקה". לבסוף, לוזון נשאר אופטימי: "אני לא חושב בצורה שלילית ושלא נשיג את הכרטיס לאירופה. אני חושב חיובי ויש לנו עוד 90 דקות לעשות זאת. הכל פתוח, גם בגורל האליפות וגם בגורל הכרטיס לאירופה".

גיא לוזון | דני מרון

כובש השער הראשון במשחק, אנתוני וארן, דיבר על המשחק ועל עתידו: "לא יודע אם הניצחון בזכותי, אבל כן, עונה קצת מוזרה וארוכה עם אירופה ועם הקורונה. הייתה לנו משימה מההתחלה לשחק באירופה. אנחנו קרובים, אבל זה עוד לא נגמר. אין לי עדיין חוזה לעונה הבאה, זה לא סוד. כל דקה שאני מקבל אני מנסה להוכיח שאני ראוי לשחק במועדון גדול כמו הפועל באר שבע. היום רוני נתן לי את ההזדמנות לשחק ונתתי גול".

לגבי התקרית בין ז'וסואה ליחזקאל, אמר השחקן: "האמת שבתקרית עצמה לא הייתי, אני חושב שמי שצריך לטפל בזה יעשה זאת. אי אפשר לדעת בכדורגל, הכל יכול לקרות, בשני המשחקים האחרונים אנחנו עושים את העבודה. נבוא נגד חיפה במטרה לסיים עם הכרטיס לאירופה".

אנתוני וארן | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי