ההכנות לאירופה ורשימת הרכש: התכנית של רוני לוי לעונה הבאה

תקציב גדול, ישראלים בכירים, התאמת הסגל לאירופה וכוורת מקצועית חדשה. המאמן סחט שבחים ויחד עם ברקת יסתער על השוק (מיכה וגורדנה מתקרבים, מו"מ עם מרציאנו). ועדת המשמעת של ז'וסואה היום, ההחלטה עשויה להתעכב

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

לא כך ציפו בהפועל באר שבע לפתוח את המשחק אתמול (ראשון). הקבוצה של רוני לוי רצתה לסחוט תיקו במשחק ההכתרה של מכבי חיפה גם בהרכב משני, אבל אתמול, רגע אחרי סיום העונה, היה אפשר לשמוע בקולם של השחקנים את התחושות האמיתיות לגבי המשחק הזה.

"אפשר לחלק את המשחק הזה לשניים, התחושות במחצית, כשחששנו מתבוסה גדולה וידענו שאפשר לאבד את הכרטיס לאירופה ומה שקרה אחרי. בסוף, החזרנו את הכבוד והשגנו את מה שרצינו. עכשיו צריך להתכונן לאירופה", אמרו בקבוצה. אנתוני וארן ומרסלו מלי חיבקו את השחקנים בסיום, במה שנראה כאקט פרידה. לוי לחץ את ידיהם של השחקנים והודה להם, בעיקר על המחצית השנייה והעובדה שהקבוצה שלו כמעט הצליחה לחזור מפיגור של שלושה שערים.

לוי סחט מחמאות על כך שעמד במשימה. עד לפני מספר מחזורים בבאר שבע לא האמינו שיהיו באירופה, אבל לאחר המשחקים מול מכבי חיפה ומכבי תל אביב בהם לא הפסידו, בקבוצה שאבו עידוד מהיכולת והחלו להאמין שהמשימה אפשרית. "עם סגל מלא וחיזוק נכון אפשר לעשות קמפיין יפה בקונפרנס ליג ולאיים על כל התארים. הכל תלוי בעומק הסגל וכמה אלונה באמת רוצה אליפות. לא כל המועמדים הם שחקנים חופשיים", הסבירו בבירת הנגב. 

This image has an empty alt attribute; its file name is 1050822

חיסורים של לואי טהא, מיגל ויטור וחאתם עבד אלחמיד השפיעו מאוד ולכן הסגל יעבור מתיחת פנים רצינית. איתן רצון, שמאכזב עד עכשיו, עשוי להיות מושאל בעונה הבאה. איתמר שבירו עשוי לצאת לעונת השאלה וכך גם איליי מדמון. ההתקפה תתבסס על שגיב יחזקאל וחלוץ בכיר נוסף. סינטיהו סלליך יקבל השבוע הצעה נוספת במטרה לסגור וכך גם שון גולדברג. אנתוני וארן יעזוב, כשכזכור מכבי נתניה, הפועל תל אביב ונוף הגליל כבר פנו אליו.

אלונה ברקת כבר מביטה קדימה וההשקעה רק תלך ותגדל. היא רוצה לחזק את הקבוצה במהירות וכבר בשבועיים הקרובים ייפתח מסע הרכש. כך למשל, אופיר מרציאנו ודור מיכה סומנו כיעד המרכזי, כשגם שוערים אחרים הוזכרו. אוהד לויטה טרם סגר בהפועל חיפה ויקבל הצעה חדשה. כפי שפורסם לראשונה בספורט1, ברשימת הרכש נמצאים גם רועי גורדנה, שהמשא ומתן איתו מתקדם וההערכה היא שהחוזה לשנתיים ייחתם בקרוב, וכן קני סייף ומוחמד כנעאן. גם שחקנים מהליגה הלאומית, בניהם יניב מזרחי ופיטר אולוולה במעקב ועל הראשון כבר הונחה הצעה. 

במועדון ישחררו את מרסלו מלי שכבר קיבל הודעה לחפש קבוצה. כזכור, באר שבע סיכמה על חזרת של רמזי ספורי, שיפתח את האימונים עם הקבוצה. לגבי פארליי רוסה, אחרי ההחלטה להיפרד ממנו יתקיים דיון פרטני נוסף משום שרוני לוי מרגיש שמדובר בשחקן עם פוטנציאל, מצד אחד, אך לא בטוח אם הוא מסוגל להוביל את הקבוצה. שחקן נוסף שנמצא ברשימות הוא חלוץ אשדוד, דין דוד. "יש לפחות עשרה שחקנים ברשימה, יש תקציב מסוים ונצטרך לעשות בחירות נכונות. רוב השחקנים שיגיעו יהיו חופשיים, אבל תמיד יכולה להיות רכישה כזאת או אחרת כדי לשדרג את הסגל לאירופה", אמרו.

שון גולדברג | מאור אלקסלסי

היום (שני) תיערך ועדת המשמעת לז'וסואה, שקיבל קנס כספי בגובה 20 אחוז משכרו החודשי. במועדון זועמים על הקשר אך טרם הוציאו הודעה רשמית על עזיבה. ז'וסואה נמצא בפורטוגל והנחה את אנשי ארגון השחקנים לאשר את הקנס שהוטל עליו. ייתכן ובבאר שבע ייקחו עוד זמן למחשבה לפני שיוציאו הודעה בעניינו. עו"ד גיא פרימור ייכנס השבוע לתפקיד באופן רשמי ואסי רחמים ייפרד מהמועדון. היום יערוך המנכ"ל היוצא מסיבת עיתונאים בה יסכם את העונה.

הקבוצה תצא למחנה אימונים בפולין. היא שריינה שני תאריכים למחנה, אחד מוקדם יותר למקרה שתפעיל לאירופה. כפי שפורסם כאן לראשונה, במועדון פנו לחיים שאבו ושי הס במטרה שיצטרפו לצוות המקצועי. גם גל כהן מועמד והכוורת המקצועית תשתנה.

ז'וסואה | לירון מולדובן‎

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי