קומאן רוצה מהפכה, חוגג מקצץ: על השינויים בבית וגן

ההפתעה שחיכתה להולנדי כשצפה בקבוצה, הפניה למזרחי שישמש כעוזר, ההתגמשות בתנאים, שמותיהם של ורד, שכטר וקלטינס שעלו והסקפטיות לגבי מי שלא אימן שנה וחצי. בית"ר מתכוננת לעידן חדש - מאחורי הקלעים

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

לפני כשבועיים זימנו משה חוגג ואלי אוחנה את קובי רפואה וחיים סילבס לשיחה. השניים היו בטוחים כי הם ימנו מאמן ישראלי בעקבות ההתפתחויות בגזרה הביטחונית, אבל מאז הפגישה המתינו כל העת למאמן זר ואף הודיעו זאת רשמית בהודעה לעיתונות. הימים האחרונים הכריעו כי ארווין קומאן הוא המועמד שיגיע לבית"ר ירושלים.

זה קרה אחרי שיחות עם מספר סוכנויות לייצוג שחקנים ומאמנים. בבית"ר מספרים כי ברגע שקומאן הוצע, לאוחנה לא היה ספק מי יאמן את בית"ר בעונה הבאה. מי שהיה חברו לשעבר במכלן היה המועמד המוביל, למרות שבמועדון פנו למספר מאמנים זרים אחרים. במקרה של קומאן, הכל התאים: הוא היה אחד המאמנים הבודדים שהסכים להגיע בשכר כזה. רוברט פרוסינצ'קי, למשל, דרש חצי מיליון יורו לעונה והחלפת מחצית מהסגל, לא משהו שבית"ר יכלה לעמוד בו. מאמנים אחרים שהוצעו דרשו לא רק שכר גבוה והחלפת שחקנים, אלא גם צוות רחב סביבם. המאמן מוכן גם לעידן שבו יצטרך לבחור זרים ששכרם נמוך יחסית.

קומאן ירוויח כ-200 אלף יורו, כולל מענקים, בעונה הבאה. הוא לא דרש צוות רחב סביבו ויודע שבית"ר לא תזרוק חצי מהסגל שלה ומוכן לערוך שינויים בהתאם ליכולות הכלכליות שלה. אתמול (רביעי) פרסמנו כי הוא רוצה להביא לצדו עוזר ישראלי, כשהוצגו לפניו מספר שמות לתפקיד. אחת האפשרויות שהעלו במועדון הוא שיוסי מזרחי יקח את התפקיד הזה וישמש על תקן יועץ ומי שאמור לגשר על הפערים ולקצר את תהליך ההתאקלמות שלו בבית וגן. פניה למזרחי כבר נעשתה וגם שמות אחרים, כמו חיים שאבו, עלו.

אלי אוחנה, משה חוגג | ניב אהרונסון

קומאן, כך מספרים גורמים בבית"ר, צפה במספר משחקים של הקבוצה לפני הסיכום והיה מופתע מאוד. "מכיוון שמדובר בקבוצה מוכרת, בעיקר בגלל השם ירושלים והעבר שלה, אנשים משוכנעים שמדובר באחת הקבוצות הגדולות בישראל. כשהוא ראה את המשחקים הוא הופתע מהרמה ולא לטובה", אמרו. המאמן רוצה להגיע לישראל בקרוב, אבל זה יקרה רק לאחר שיחתום על החוזה.

באשר לקובי רפואה וחיים סילבס, במועדון אמרו: "ברגע שהייתה אופציה של זר זה ירד מהפרק". רפואה הרשים מאוד את חוגג ולאחר סבב הראיונות לא היה ספק לבעלים שהוא צריך לקבל את המינוי במידה שלא יגיע זר. מכיוון שנוצרה מחלוקת סביב העניין הזה ונוצר פתח להבאת מאמן זר, אוחנה הבהיר כי הוא לא מעוניין במאמן ישראלי.

למרות שעבד בעבר כעוזר של אחיו רונלד, יש גם מי שמטיל ספק במינוי. קומאן לא עבד כמאמן כבר שנה וחצי, מאז דצמבר 2019, אז אימן את נבחרת עומאן הקטנה. "כשחקן, קומאן היה מוכר מאוד, בעל הופעות והישגים בנבחרת הולנד, כולל זכייה ביורו, אבל כמאמן – הוא לא הגיע להישגים גדולים בשנים האחרונות". גם חלק משחקני בית"ר עימם שוחחנו אתמול, לא נשמעו אופטימיים. "הכרתי אותו כשחקן, אבל לא כמאמן", אמר אחד מהם.

שחקני בית"ר. המאמן הופתע מהרמה, ולא לטובה | דני מרון

"אין ספק שאוחנה עשה הרבה מאמצים באיתור, אבל לא בטוח שזר יתאים לכאן. צריך לפגוע בול, הוא עדיין לא מכיר את רמת הלחץ כאן. בטח כשיש קהל". מצד שני, בבית"ר סבורים שקומאן יהיה זה שיוציא את הקבוצה לדרך חדשה. "יותר גרוע ממה שהיה העונה לא בטוח שאפשר להשיג. ניתן לו את הזמן שלו להציג את הכדורגל שלו, הוא הרשים אותנו מאוד בשיחה".

הנושא השני שנמצא במחלוקת הוא התקציב. קומאן כן רוצה לערוך מהפכה בסגל, אבל בבית"ר יודעים שכדי לעשות את זה, צריכים להכניס את היד עמוק לכיס. גם מכירה של עלי מוחמד או ירדן שועה, עדיין לא תביא לתוצאה המיוחלת, משום שמהפך בסגל והבאת שחקנים זרים שהמאמן רוצה, עשויה לעלות יותר מהתקציב הנוכחי, שאף צפוי לרדת בכמה מיליונים בודדים.

דבר נוסף איתו יצטרך המאמן החדש להתמודד הוא נושא הקיצוץ. בהנהלה כבר הודיעו לחלק מהשחקנים שיקצצו, אבל טרם זימנו אותם לשיחות. עידן ורד, שעזב לפני שבועיים את קבוצת הוואטסאפ של בית"ר, מחכה גם הוא להצעה הרשמית, אחרי שהובטח לו בעל פה כי יחתום לשנתיים. בבית"ר טוענים כי לאחר מינוי המאמן ההצעה תוגש באופן מיידי. גם אורי מגבו יזכה להצעה חדשה במטרה לחתום ולהצטרף למקס גרצ'קין. בבית"ר רוצים לראות גם את איתי שכטר או בן שהר מגיעים בקיץ.

אלירן עטר, עידן ורד | דני מרון

שם נוסף שעלה בבית"ר בתקופה האחרונה הוא של דוד קלטינס. בבאר שבע מתכננים להביא שחקן בכיר לעמדה שלו וגם ההישארות של מריאנו בריירו ומרואן קבהא, בתוספת העובדה שהקבוצה מחפשת מגן ימני, עשויים להביאו לבית וגן.

בבית"ר נזכרים מיד באוסבלדו ארדילס, המאמן האחרון שאימן בבירה ועזב אחרי זמן קצר. לואיס פרננדס שאימן לפניו הביא את סוללת הכוכבים (בין היתר הגיע ז'רום לרואה) למקום השלישי ועזב והמינוי הקצר של ארדילס הסתיים בהחלפתו ביוסי מזרחי, שהביא אליפות. "אין מתאים מיוסי מזרחי לשמש בתפקיד הזה", אמרו בבית"ר, "אבל בסוף, הכל יהיה תלוי בו". חוגג נתן לאוחנה יד חופשית בבחירת המאמן, אבל משיחות עם סוכני שחקנים עולה שחוגג היה מאוד מעורב בהחלטה. לטוב ולרע, כעת מאחורי מידת ההצלחה או הכישלון של בית"ר יעמוד אוחנה בעצמו.

לואיס פרננדס | JACK GUEZ/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי