גלזר: "אם היינו זוכים באליפות, זו הייתה העונה הגדולה בהיסטוריה של קבוצה ישראלית"

פסילת השער בדרבי ("הייתי קרוב ולא היה לי ספק שזה לא חוקי"), ההחלטה להאריך חוזה ("אעזוב את מכבי ת"א רק למועדון אירופי גדול יותר"), השינוי תחת ואן לוון וההתנהלות של קלינגר בגמר: קשר מחזיקת הגביע מדבר

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

דן גלזר נבחר ב-2019/20 לשחקן העונה בליגת העל ונראה היה שהוא בדרך הבטוחה לצאת לאירופה, אבל הצעות אטרקטיביות מספיק לא הגיעו. העונה הסיפור כבר היה שונה לגמרי, כי כמו כל מכבי ת"א, גם גלזר ידע עליות וירידות. הוא בעיקר גרר פציעה במשך שבועות ארוכים, נעדר מלא מעט משחקים בשל כך ובמהלך העונה גם בחר לחתום על חוזה חדש במכבי תל אביב, כפי שנחשף בספורט1, והבטיח את עתידו בקריית שלום לפחות עד 2024.

כידוע, גלזר ומכבי תל אביב אמנם איבדו את צלחת האליפות אחרי שנתיים רצופות, אבל אמש (רביעי) באצטדיון בלומפילד הם ניצחו 1:2 את הפועל תל אביב בגמר גביע המדינה, דרבי ראשון בגמר אחרי 27 שנה וכך זכו לסיים עונה עם תואר משמעותי נוסף. הערב הוא התראיין בתכנית הספורט ב-103FM ודיבר על כל העונה האחרונה בהרחבה.

תחילה נשאל גלזר על התקרית בדקה ה-115, שהחלה בעבירה על פרץ, נמשכה בשוויון דרמטי של של אייזן ובפסילת השער לאחר התערבות שופטי המסך: "הייתי ממש קרוב לאירוע, לתיקול, ולא היה לי ספק בכלל שיבטלו את השער. מבחינתי זה היה ברור והייתי רגוע מאוד מהעניין. הפועל תל אביב היו בסערת רגשות, הם היו מאושרים אחרי שהצליחו להשוות וזה מאוד קשה לקבל את העובדה שזה שער לא חוקי. יחד עם זאת, צריך לגנות את ההתנהגות שקרתה שם כי אנחנו כספורטאים צריכים להוות דוגמה תמיד, להראות מקצוענות ולקבל החלטה שזה באמת שער לא חוקי. זה לא שארז פפיר עשה בכוונה".

עוד אמר גלזר על ההחלטה של פפיר לא לשרוק לעבירה עד התערבות שופטי המסך: "יש המון תיקולים בכדורגל, המון מאבקים ומכות שאתה מקבל תוך כדי המשחק. השופט לא יודע לשער אם באמת השחקן נפגע או לא, הוא צריך לשרוק את מה שהוא רואה – ארז במקרה הזה ראה שלא הייתה עבירה ואני בערך באותו מיקום כמוהו ראיתי עבירה באופן ודאי וגם פחדתי שדור שבר את הרגל. צריך פשוט לשרוק את מה שהוא רואה, בלי קשר לאם שחקן מתפתל או לא. אם שחקן מתפתל והשופט לא ראה עבירה, אז זו לא עבירה".

ארז פפיר, דן גלזר, יונתן כהן | ברני ארדוב‎

על איבוד העשתונות של ניר קלינגר, מאמן הפועל ת"א: "אני מאוד מכבד את ניר קלינגר כמאמן ובן אדם וגם כשחקן עבר במכבי תל אביב, ראיתי המון קטעים שלו כהשראה כי הוא שיחק בערך בתפקיד שלי. אמרתי שצריך לגנות את זה, אבל קטונתי מלחנך אנשים כמו ניר קלינגר. המשחק אתמול, מבחינת תפאורה, עידוד, רעש ואדרנלין, היה ברמה של שלבים מכריעים בליגת האלופות. אתם תחשבו שאני צוחק, אבל היה חצי אצטדיון צהוב וחצי אצטדיון אדום וזה הוציא המון אמוציות – ראיתם איך רצים לשופט על כל עבירה והספסלים רבים ביניהם. צריך לשמור על פרופורציות ולא לעבור את הגבול, אבל אתמול היו אמוציות יותר מהרגיל".

אם הגביע מפצה על איבוד האליפות: "קשה לי לתת ציון על עונה כזו, אבל זו עונה טובה מאוד. מועדון מכבי תל אביב לא יכול להגיד שזה בסדר שהוא לא זכה באליפות, אנחנו מאוד כאובים את אובן האליפות, אבל צריך לזכור שהתחלנו את העונה עם מתקפת קורונה של 15-16 שחקנים, חילופי מאמנים, שחקנים בכירים שנפצעו לזמן ארוך, עדיין זכינו באלוף האלופים, בגביע הטוטו, הגענו לשלב 32 האחרונות באירופה ונלחמנו עד המחזור האחרון על האליפות. אם היינו לוקחים אליפות, זו הייתה העונה הכי גדולה בהיסטוריה של קבוצה בכדורגל הישראלי".

דן גלזר | אריאל שלום

ההחלטה לעלות לשחק בגמר למרות הפגיעה בראש: "במשחק נגד קריית שמונה פתחתי את הראש ויש לי שמונה תפרים בראש. במשחק ליגה הרופא לא היה מאשר לי לעלות, אבל זה היה גמר גביע וזה משחק שלא הייתי מוותר עליו – לשמחתי הכל עבר בשלום והכל בסדר".

יציאה לאירופה: "החלום הכי גדול שלי זה לשחק ברמות הגבוהות באירופה. חתמתי לפני כמה חודשים על חוזה לשלוש עונות במכבי ת"א, אבל אני ממש לא מוותר על החלום האירופי – אני והמועדון יודעים שאם תגיע הצעה ממועדון רציני, גדול יותר ממכבי ת"א, לא יעמדו בפני ויתנו לי ללכת. מכבי ת"א זה מועדון אירופי לכל דבר ואם לא תגיע הצעה ממועדון גדול יותר, אני נשאר במכבי".

דן גלזר, דור פרץ | ברני ארדוב

השינוי תחת ואן לוון: "בקבוצה בוגרת לא צריך ללמד כדורגל, אלא להשיג תוצאות. ייאמר לזכותו שהוא היה שנים מנהל מחלקות נוער והוא מגדל שחקנים לתפארת. כשהוא הגיע לקבוצה הבוגרת, וצריך לציין שאנחנו התחנה הראשונה שלו כמאמן קבוצת בוגרים, הוא הגיע למועדון ויצר סדר. דוניס הוביל אותנו בצורה יפה מאוד לשלב 32 האחרונות באירופה, אבל בליגה דברים לא התחברו ושחקנים איבדו ביטחון בדרך שלו. פטריק הגיע ויצר סדר במועדון, בקבוצה, כל שחקן ידע בדיוק מה הוא צריך לעשות מבחינה טקטית והיה קשה להגיע מולנו לשער במשחק מסודר. אני תמיד טוען שמועדון גדול שלוקח אליפויות תמיד צריך לחשוב קודם על כל הגנה והוא עשה את זה, גם התחרות באימונים הייתה רבה והאימונים עלו דרגה, שחקנים חזרו מפציעות ודברים הסתדרו".

הלימודים האקדמיים שלו: "אני עוד חודש מסיים. אני יודע שארצה לעסוק בספורט אחרי הקריירה ואם אשאר בארץ כנראה שאמשיך לעשות תואר שני".

האזינו לריאיון של דן גלזר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי