רודריגס: "לנשיא מכבי חיפה לא אכפת מכסף, הוא רק רוצה לזכות באליפות"

חוסה רודריגס | אריאל שלום

הקשר התראיין ל"אל מונדו" וסיפר מדוע שחר סירב להצעות עליו בינואר. על תדמית ישראל: "מדברים עליה מתוך בורות, זו אחת המדינות הטובות בעולם". וגם: הזכייה באליפות, המבצע הצבאי ומצבה של ריאל מדריד

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

הקדנציה השנייה של חוסה רודריגס בישראל הייתה מוצלחת הרבה יותר מהראשונה, והספרדי היווה גורם בכיר בזכייתה של מכבי חיפה באליפות המדינה לראשונה מאז 2011. היום (רביעי) הקשר התראיין לעיתון "אל מונדו" מארצו ודיבר על התחושות בעקבות הנפת הצלחת, החיים בישראל בשנה שכללה קורונה ומבצע צבאי, על עתידו המקצועי וגם על מצבה של הקבוצה בה החל את הקריירה: ריאל מדריד.

"אני מאושר מאוד. אחרי שנה קשה בה בת דודתי הלכה לעולמה, עם המגפה וכל מה שקרה, לחגוג אליפות לעיני 30,000 אוהדים באצטדיון זה משהו שלא ייאמן", סיפר רודריגס. "אישית, הרגשתי את תמיכת הקהל מהרגע הראשון. אני חושב שהאוהדים הם הסיבה שזכינו באליפות".

החזרה לשגרה בישראל לעומת מצב הקורונה בספרד: "אני למשל, בגיל 26, התחסנתי בישראל בחודש ינואר, בעוד אבי בן ה-50 קיבל קריאה להגיע להתחסן בשבת הקרובה בספרד. ראיתי כיצד ישראל שמה את חיי האזרחים שלה ואת בריאותם מעל הכל, אפילו מעל הכלכלה שהיא דבר חשוב מאוד".

המתיחות עם החמאס: "זה תפס אותנו בין משחק ליגה לחצי גמר הגביע נגד מכבי ת"א. ישבתי למשקה עם כמה חברים לקבוצה בתל אביב, אבל נאלצנו לחזור לחיפה. יום לאחר מכן ירו טילים עלתל אביב. בחיפה המשכנו כרגיל. המועדון כינס את השחקנים הזרים והסביר את ההנחיות, למשל נושא הירידה למקלטים. בסוף לא נאלצנו לרדת. במועדון הרגיעו אותנו".

רודריגס היה שותף בכיר לאליפות הירוקה | מאור אלקסלסי

רודריגס, כזכור, זכה לאהדה רבה בקרב אוהדי מכבי חיפה כשבזמן מבצע "שומר החומות", השחקן שינה את תמונת הנושא שלו בטוויטר לדגל ישראל כאות תמיכה במדינה. "עניתי להרבה בורים ברשתות החברתיות. אנשים מדברים על ישראל מתוך בורות. אם מישהו מרביץ לי, אני צריך להגן על עצמי. ישראל הותקפה וזה הגיוני שהיא הגנה על עצמה כך, אבל בשל כוחה הרב – יש לזה הלשכות. ישראל אפילו הודיעה לאן היא תירה טילים, כדי שהם יוכלו לצאת ולא יהיו נפגעים. מדינה אחרת לא עושה את זה. לישראל יש תדמית רעה, אבל זו אחת המדינות הטובות בעולם".

האם ימשיך במכבי חיפה: "בינואר קיבלתי מספר הצעות, אבל בחיפה סירבו כי לנשיא (יעקב שחר) לא היה אכפת מכסף. הוא רק רצה לזכות באליפות (מחייך). חתמתי לשנתיים עם אופציה לאחת נוספת. אני רוצה לדבר עם המועדון כי בשנה הבאה אהיה חופשי. אני מקווה להמשיך כי הקהל אוהב אותי, אני חושב שזכיתי בכבוד כזה שהייתי רוצה שהמועדון יכיר בו".

הופעת הבכורה בריאל מדריד בגיל 17: "זה היה חלום כמעט בלתי ניתן להשגה. כמו לגעת בשמיים. אני חושב שאני עדיין הצעיר ביותר שערך בכורה בליגת האלופות במדי ריאל. אני נהנה מזה יותר עכשיו, כשאני מראה סרטונים לילדיי. מוריניו אמר לי להתחמם במחצית כי אני עומד לעלות, הוא עזר לי מאוד. לא השתייכתי לסגל הבוגר, אבל התאמנתי איתם כל העונה ושיחקתי בכמה משחקים, גם כשאנצ'לוטי אימן".

רודריגס בבכורה בריאל מדריד | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

המפגש המחודש עם מוריניו במשחק נגד טוטנהאם בתחילת העונה: "לרוע מזלנו קיבלנו את טוטנהאם. הפתיע אותי שהוא ניגש אליי בחימום. אהבתי מאוד שהוא לא דיבר איתי על כדורגל, אלא שאל על המשפחה שלי. מבחוץ הוא נראה אדם יהיר, אבל הוא אדם נהדר".

חזרת אנצ'לוטי לריאל: "הוא אחד המאמנים הטובים בעולם. יש לו רעיונות מדהימים על כדורגל. עזיבת זידאן? אני לא יכול להביע דעה, כי אני לא מכיר את הפרטים. רק אגיד שאני הייתי עוזב את מדריד רק אם מגרשים אותי, לעזוב את המועדון זו טעות כי בדרך כלל אתה יכול רק לרדת. אין עוד מועדון כזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי