יעקב שחר קורא לפיוס: "חובה לעצור את כדור השלג"

נשיא מכבי חיפה פנה לאוהדים על רקע האירועים האלימים: "דתות חיות בהרמוניה בעיר שלנו. כואב לראות את ההתפתחויות". הזרים יישארו בישראל, האוהדים קראו לאזרח את רודריגס אחרי שפרסם תמונה של דגל ישראל

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אנשי מכבי חיפה ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות במצב הביטחוני, שמטבע הדברים עומד במרכז הסדר היום במועדון. היום (חמישי) הנשיא יעקב שחר פנה לאוהדים בהודעה רשמית: "כמו רבים במדינה הופתעתי מאוד מההתפרצות הנוראה של גילויי איבה בין ערבים ליהודים שבאה לידי ביטוי בהתקפות הדדיות בימים האחרונים. בכל הזדמנות בארץ ובחול, אני מציין בגאווה שהמועדון שלנו פועל בעיר של דתות שונות החיות בהרמוניה וכי רבים מכם תושבי חיפה, אוהדים נאמנים שלנו. מבני המיעוטים היו לנו תמיד שחקנים נפלאים, שהיו שותפים להישגים הרבים שלנו כמו גם ילדים שמצטיינים במחלקת הנוער של המועדון".

שחר המשיך: "כואב לראות את ההתפתחות של הימים האחרונים. אנחנו נגד אלימות וכמונו רוב היהודים והערבים. חובה על כולנו לעצור את כדור השלג הזה ולעשות הכל כדי שחיינו המשותפים כאן יהיו טובים לכולנו, שנוכל לשמוח ביחד, בהצלחות קבוצותינו ולחגוג בשלווה את החגים שבועות ועיד אל פיטר הבאים עלינו לטובה בימים אלה. בשמי ובשם חבריי במועדון, אני מאחל חג שמח לכולם".

נכון לעכשיו, כל הזרים בסגל הירוק יישארו בישראל, כאשר כפי שנכתב כאן אתמול, צ'רון שרי ויאניק ווילדסחוט שהתגוררו בנתניה עברו לצפון. בינתיים, שחקני מכבי חיפה מנסים להרגיע את הרוחות ורבים מהם העלו פוסטים ברשתות החברתיות, בהם הביעו תמיכה בישראל.

גם השחקנים הזרים מקבלים את תמיכת המועדון ומי שזכה לאהדה רבה הוא הקשר חוסה רודריגס. אתמול, כזכור, רודריגס ואשתו תמכו בישראל ואף העלו תמונה עם דגל המדינה. בעקבות המעשה, חלק מהאוהדים קראו לאזרח את הקשר ואף להפוך את שמו ל'חיים'. גם במועדון התייחסו לעניין, שיבחו ואמרו: "מדובר באחד הזרים עם החיבור הכי טוב למועדון בשנים האחרונות".

רודריגס. זכה לתמיכה מהאוהדים | אודי ציטיאט

לאור השינויים שבוצעו בלוח המשחקים, לקבוצה מצפים כעת ארבעה משחקים בתשעה ימים. כבר ביום שני ישחקו הירוקים בחצי גמר גביע המדינה נגד מכבי תל אביב, ושלושה ימים לאחר מכן הקבוצה של ברק בכר תוכל להבטיח זכייה באליפות בתנאי שתנצח את מ.ס אשדוד ובמקביל הצהובים יפסידו למכבי פתח תקווה.

בכל מקרה, ברור לבכר ולצוות המקצועי כי עליהם לבצע רוטציה רחבה כדי להתמודד עם העומס. רודריגס, שחוזר לאחר שהיה מושעה בשל צבירת כרטיסים צהובים, ישוב ל-11. עומר אצילי וגודסוויי דוניו, שנפצעו ב-2:2 נגד האלופה, צפויים להיות כשירים. למעשה במועדון הרוויחו, שכן ספק אם השניים היו יכולים לעמוד לרשות המאמן אם המשחק היה מתקיים הערב. הקשר מוחמד אבו פאני צפוי להיעדר מהמשחק מול אשדוד בשל צהובים.

במקביל בקרב אוהדי הקבוצה מחכים להנחיות מצד ההתאחדות ומנהלת הליגה סביב השאלה אם יוכלו להכניס קהל במשחקים הקרובים. הקהל התנפל על המכירה. כזכור, הירוקים מכרו את כל 12 אלף כרטיסים שהוקצו לחצי גמר הגביע וכ-20 אלף כרטיסים נמכרו למשחק הליגה מול אשדוד. אוהדי מכבי חיפה הביעו תקווה: "אנחנו מקווים שנוכל להיות בשני המשחקים שעשויים להיות חלק מההיסטוריה של המועדון".

בחיפה הבהירו כי בקבוצה עדיין לא מתעסקים יתר על המידה בעונה הבאה אך מאחורי הקלעים מבינים שיש שינויים ברורים שיתרחשו. מגן ימני זר יגיע על חשבונו של ארנסט מאבוקה וכן יצטרף בלם ישראלי כאשר אורי דהן מהפועל קריית שמונה מועמד. עאיד חבשי שאיבד לאחרונה את מקומו עשוי לעזוב. בסביבתו של חבשי מנסים למצוא קבוצה מעבר לים בין השאר במדינות כמו טורקיה ורוסיה ולאחרונה עלתה גם אופציה באיחוד האמירויות ודובאי.

שחקן אחר שהירוקים ייעשו מאמץ להשאיר הוא הקפטן נטע לביא. האחרון שזכה להצעה מצסק"א מוסקבה במהלך מועד ההעברות בינואר הבהיר כי רוצה לסיים את העונה בכרמל עם תואר האליפות ואז יבחן את עתידו והירוקים ינסו לשדרג את שכרו בכדי שיסכים להישאר בישראל.

עומר אצילי, גודסווי דוניו | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי