"יגיע שלב שחוגג יצטרך לפתוח את הכיס במהלך העונה הבאה"

משה חוגג | דני מרון

לאור סימני השאלה סביב העונה הקרובה של בית"ר ירושלים, שוער העבר איציק קורנפיין התראיין ב-103FM וסיפר: "קומאן יודע שהוא מגיע לאתגר גדול. הייתה צריכה להיות תקשורת פתוחה עם ורד". וגם: הבעיה של בית"ר

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים נערכת לעונת 2021/22 כשהיא עם הרבה סימני שאלה לגבי הסגל שיהיה בעונה הבאה, התקציב המקוצץ שיעמוד לרשותו של המאמן החדש ארווין קומאן וכיצד יתפקדו השחקנים שנותרו בקבוצה מהבירה.

האזינו לראיון המלא

איציק קורנפיין, שוער העבר של בית"ר ומנכ"ל המועדון לשעבר, התראיין היום ב-103FM ודיבר לקראת העונה הבאה בבית וגן: "הצעד הראשון שבית"ר עשתה היה קודם כל למנות מאמן. לפי מה שאני מבין, לא רוצים לקבל שם החלטות לגבי הסגל עד שהמאמן יגיע. כנראה שהשחקנים שהלכו לא היו מקבלים הצעה להישאר בכל מקרה. נשארו כמה החלטות בנוגע לזרים וכמובן הציפייה לגבי שחקני הרכש שיבואו. המאמן יבוא למקום שהוא יודע שהוא נכנס לאתגר כי הוא יודע שהקבוצה עשתה עונה לא טובה ומסגרת התקציב תהיה קטנה יותר בעונה הבאה. הוא יצטרך לעבוד קשה ולהביא שחקנים שהוא מכיר ולעבוד עם הישראליים שיש פה. צריך לראות מי יהיה הישראלי שישימו לידו ויעזור לו להכיר את המטריה".

הבעיה של בית"ר ירושלים: "בית"ר חשובה לי מאוד והיא חשובה לירושלים כעיר. אני חושב שהבעיה הכי גדולה של בית"ר כרגע היא שהיא פחות מעניינת. בטח מבין כל הקבוצות שמתחרות על אירופה ועל התארים. סביר להניח שגם בעונה הבאה היא לא תתחרה על תארים וככל שהשנים עוברות ובית"ר לא נאבקת על אליפות, גביע או אירופה , אז רואים את ביציעים וכמות הקהל יורדת ויורדת. אני לא חושש כי בית"ר זה מועדון חזק ועם הרבה מאוד היסטוריה ועוצמה, אבל בהחלט הוא נמצא בתקופה פחות טובה במחזוריות של מועדון כדורגל".

ארווין קומאן. "הוא יודע שהוא בא לאתגר גדול" | OZAN KOSE/AFP via Getty Images

הדרך בה נפרדו מהקפטן עידן ורד: "קודם כל, חוגג אמר בעצמו שדווקא בתקופה פחות טובה של בית"ר, הוא כן רוצה את עידן ורד ורוצה שחקנים עם מחויבות כמו שיש לעידן ורד. הוא היה צריך לשבת איתו ומשום מה זה לא נעשה. יכול להיות שעידן לא רצה לפספס הזדמנויות שיש לו בקבוצות אחרות או להרגיש לא בנוח עם סוג כזה של התנהלות והעדיף להודיע בעצמו על עזיבה. אני חושב שבכל מקרה, בגלל שמדובר בשחקן ששיחק המון שנים בבית"ר, אני חושב בסוג כזה של שחקנים, גם אם אין אפשרות להציע הצעה, צריך לנהל תקשורת פתוחה. קראתי את הפוסט של עידן ואני חושב שצריך לנהל תקשורת פתוחה עם שחקנים כאלה וגם להגיד שכרגע אין איך להציע הצעה. אני חושב שהסוכן שלו קיבל הודעה".

איך קומאן יבנה את הקבוצה במצב הקיים: "בית"ר, גם בתקציבים מקוצצים, עדיין תהיה במקום הרביעי או החמישי בליגה, בוודאות. אני אומר את זה מידיעה, אבל זה לא משנה. בטוח שקומאן קיבל את כל הנתונים על השחקנים של בית"ר. אפשר לראות הכל היום ומה השחקנים עשו בשנים האחרונות. אני מתאר לעצמי שהוא גיבש לעצמו איזו דעה עקרונית וללא ספק, כולם מבינים שתהיה לו עבודה קשה. הוא גם מגיע לבד, ללא צוות, זו גם אמירה לגבי הנושא של התקציב ומה מוכנים להשקיע בעניין הזה".

"אני אומר שוב, תהיה עבודה אבל בסדר, צריך לעבוד קשה ולהיות אופטימיים. אולי זו תהיה הזדמנות לשלב עוד שחקן אחד או שתיים מהנוער, כמו אביאל זרגרי בעונה האחרונה שכבר הגיע לנבחרת. זו תהיה הזדמנות טובה להביא שחקנים צעירים וטובים מהליגות הנמוכות. בכל מקרה הם יצטרכו להשקיע ולהביא שניים, שלושה או ארבעה שחקנים טובים וגם שניים-שלושה שחקנים זרים".

עידן ורד. "הייתה צריכה להיות תקשורת פתוחה" | דני מרון

מכירת שחקנים מהסגל הקיים והתקציב: "יהיה אתגר מאוד גדול. אני מתאר שבשלב מסוים, אחרי שהמאמן כבר יכיר את המערכת ואוחנה יבנה איתו את הסגל, הם יגיעו למשה חוגג והוא יהיה חייב לפתוח את הכיס. ניסיון העבר מלמד שהוא פתח. למכור את שועה ומוחמד? יכול להיות. אני אישית הייתי משאיר את שועה ומוכר את מוחמד. זו שנה אחרונה בחוזה של מוחמד ולא ראיתי ממנו גדולות. הוא שחקן שעלה הרבה כסף ומרוויח יחסית הרבה. אם יש עכשיו התעניינות עליו מחו"ל ואפשר למכור אותו, הייתי מוכר ומביא 2-3 זרים אחרים במקומו".

האם הוא היה מביא מאמן זר: "הייתי מביא זר. כל המאמנים הישראליים הכי בכירים שיש, היו בבית"ר בשלוש השנים האחרונות. זה היה גיא לוזון, ניר קלינגר, רוני לוי, דראפיץ וברדה. כולם מהטופ שיש לנו ולא הצליחו, אז כנראה שצריך משהו חדש. צריך להיות אופטימיים. אני בטוח שיעשו הכל כדי שהוא יצליח".

דראפיץ' וברדה בבית"ר. "כנראה שצריך משהו חדש" | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי