ואן לוון מינה עוזר, נבחנת אפשרות לטרייד עם נתניה על קניקובסקי

גבי קניקובסקי | ברני ארדוב

ואן דן ברג מונה לעוזר המאמן, קשר היהלומים על הפרק אם יוותר על החלום האירופי. וגם: במועדון מרוצים מהשארתו של אבי ריקן, גם לאור העובדה שהיה אחד המנהיגים בחדר ההלבשה: "אם לא ההצעה המהירה, היה כבר בבית"ר"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב רשמה אתמול (רביעי) יום מוצלח במיוחד כשהודיעה על המשך דרכם של שלושה שחקנים חשובים: השוער דניאל טננבאום, המגן השמאלי אנריק סבוריט וכן הקשר אבי ריקן. זה לא סוד שעם שני הראשונים התקיים מו"מ במשך מספר שבועות, אולם רבים, גם בשורות מחזיקת הגביע, הופעתו מהשארתו של הקשר, שכמובן גם הוא לא הגיע לפתיחת האימונים, אך כבר היה עם רגל וחצי בבית"ר ירושלים.

בקריית שלום הבינו כי ריקן אינו עוד שחקן, אלא אחד המנהיגים בחדר ההלבשה וכזה שיכול לעזור לשרן ייני לאחר עזיבתם של שחקנים משמעותיים כמו דור פרץ, איתי שכטר ואיתן טיבי. גורם בסביבת השחקנים אמר: "ייני זקוק לעוד שחקנים לצדו. הבחירה להשאיר את ריקן תהיה נכונה הן בחדר ההלבשה והן במגרש. הוא מלא ניסיון".

גורם בסביבתו של ריקן סיפר כי ההצעה של מכבי הקדימה ביום או ביומיים את חזרתו לקבוצת נעוריו, בית"ר ירושלים. "אין בכלל ספק, אם לא ההצעה המהירה של ברק יצחקי, ריקן היה שחקנה של בית"ר תוך יום או יומיים בלבד".

אבי ריקן | מאור אלקסלסי

באשר לדניאל טננבאום, במועדון קיוו להחתימו לארבע שנים, אבל בסופו של דבר הוא חתם לשנתיים בלבד. בקבוצה מרוצים שהצליחו להשאיר את טננבאום בשכר של כ-250 אלף דולר לעונה, במו"מ שמלכתחילה שני הצדדים ידעו שקיים רצון משותף להמשך ההתקשרות. גם ההחלטה של סבוריט לקבל את ההצעה להמשיך, כפי שפורסם כאן לראשונה, התקבלה בשמחה בקבוצה ובקרב השחקנים.

בינתיים, היום גם נודע שלמכבי תל אביב הצטרף פטר ואן דן ברג בן ה-49, שישמש מעתה עוזרו של פטריק ואן לוון. ההולנדי חתם לעונה עם אופציה לעונה נוספת ועליו אמר ואן לוון לאתר הרשמי: "פטר הוא מאמן שצבר המון ניסיון במהלך קריירת משחק עשירה בהולנד בשלל מועדונים משני קצוות הטבלה. קריירת האימון של פטר נבנתה בהדרגה מאימון במחלקות נוער ועד לקבוצות בוגרים, עובדה שסייעה לו לצבור עוד ניסיון במהלך הדרך. גישה של צעד אחר צעד, הן כשחקן והן כמאמן, מתאימה בצורה מושלמת למכבי תל אביב ואני בטוח שהוא יסייע לנו רבות".

ואן דן ברג שיחק כבלם ב-20 שנות קריירה בהולנד, מ-1989 ועד 2009, שכללה גם מעברים לקבוצות פאר כמו אלקמאר ופיינורד. את דרכו כמאמן הוא החל בספרטה רוטרדם כעוזר ב-2012 והוא גם שימש פעמיים כמאמן הקבוצה הזמני. ב-2015 הוא מונה למאמן וואלבייק וכעבור שנתיים וחצי עזב. מיולי 2018 ועד פברואר 2019 עבד כמאמן קבוצת הנוער של פיינורד וכעבור חצי שנה מונה למאמן נבחרת ערב הסעודית עד גיל 20, תפקיד ממנו ייפרד כעת לטובת מכבי ת"א.

פטר ואן דן ברג | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

באשרר לשחקני הסגל הקיים, בקבוצה מצפים כי הבלם לואיס הרננדס יודיע כי הוא מוותר העונה על מעבר אירופה ונשאר במכבי תל אביב. בקבוצה פועלים למצוא הסדר לעזיבתם בהסכמה של השוער היווני אנדראס יאניוטיס ושל הקשר הסרבי אורוש ניקוליץ', במטרה לפנות מקום לרכש של שחקנים זרים.

בכל מקרה, במועדון מחכים לרכש גדול ושובר שוויון, מעבר לצירופם של הבלם עידן נחמיאס והחלוץ אוסאמה חלאילה. הקישור הצהוב עלול לסבול לאור מצבו הפיזי של אייל גולסה וכן הפציעה של דן גלזר בשרירי הבטן. בימים האחרונים עלה שמו של גבי קניקובסקי ממכבי נתניה כמועמד להגיע לקריית שלום אם לא יחתום במועדון לאירופה, חלום עליו הוא מתעקש בינתיים.

רק אתמול אישר בעלי מכבי נתניה, אייל סגל, כי הוא מעוניין למכור את הקשר לאחת הקבוצות הגדולות בישראל, גם לאור העובדה שחוזהו יגיע לסיום בשנה הבאה ואז הוא יוכל לעזוב ללא תמורה. במכבי ת"א בוחנים ברצינות אפשרות לביצוע טרייד והעברת שחקנים לנתניה, מהלך שעשוי לקבל תאוצה בקרוב מאוד.

סבוריט והרננדס. המגן נשאר, מה לגבי הבלם? | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי