בית"ר בלחץ: "צריך לחשוב מחוץ לקופסה ולחפש פתרונות יצירתיים"

שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים | דני מרון

ההודעה על ריקן תפסה את המועדון לא מוכן. חוגג משדר אופטימיות לסובביו, אבל שחקני הקבוצה מהבירה כבר הבינו: "אין פה כוכב כמו קינדה או מנהיג כמו ורד". בכמה באמת יעלה תקציב הזרים ומה מתכנן קומאן?

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

קשה לומר שבבית"ר ירושלים ציפו אתמול (רביעי) להודעה של מכבי תל אביב בעניין אבי ריקן שהאריך את חוזהו אצל הצהובים. המשא ומתן ארך מספר ימים, אך בסביבתו של הקשר טענו כי מאז שהחל ועד החתימה בשורות מחזיקת הגביע, ההצעה של אלי אוחנה לא עלתה בצורה משמעותית. ההצהרות של אנשי בית"ר, לפיהן תקציב הזרים יגדל, לא בא לידי ביטוי במקרה של הישראלי. ההצעה עמדה על כ-140 אלף דולר, בחוזה לעונה. ריקן, כך מתברר, חיכה כל העת למכבי ת"א. "עד הרגע האחרון הוא האמין שמכבי יכולה לפנות אליו", סיפרו בסביבתו. "ברגע שזה קרה, לא היה ספק איפה הוא ישחק". 

שחקנים בית"ר מודאגים אף הם. משה חוגג משדר לסביבתו ש"יהיה בסדר" ו"לא נחתים שחקנים תחת לחץ", אבל עושה רושם שהשחקנים שלו מודאגים מאוד. "הסגל הנוכחי שווה מקום בתחתית, אין סיכוי לפלייאוף עליון", אמר אחד מהם. "אם יביאו זרים ברמה של העונה, לא נהיה שם. צריך לחשוב מחוץ לקופסה ולחפש פתרונות יצירתיים. שחקנים שנמכרו כמו ליוואי גרסיה או עלי מוחמד, הם שחקנים משמעותיים מאוד. אין לך פה כוכב כמו גדי קינדה שייקח את הקבוצה עליו. אפילו מנהיג בסדר גודל של עידן ורד אין לקבוצה הזאת. היחיד שאפשר לחשוב עליו זה איתמר ניצן. לאביאל זרגרי ייקח עוד זמן עד שייקח מנהיגות".

שמו של דויד קלטינס עלה באחת השיחות המקצועיות, אבל לבית"ר אין כרגע תקציב להחתים אותו. לכן, חוגג, אוחנה והמאמן ארווין קומאן מחפשים שחקנים בתקציב סביר שיוכלו לתרום גם לחדר ההלבשה. תקציב הזרים, כך טוענים בבירה, עלה. 

עידן ורד. חסרים מנהיגים כמוהו | דני מרון

משיחות עם סוכנים עולה כי למרות השינוי, עדיין לא מדובר בתקציב גבוה באמת, כמו של מכבי ת"א או מכבי חיפה. תחילת הציעו בבית"ר 120-150 אלף דולר לזרים, כעת מציעים מעט יותר אבל עדיין במועדון נקלעים לקשיים עם זרים ולא יוכלו להציע 300-400 אלף יורו לשחקן ונראה כי עליה, גם בסדר גודל של עשרות אחוזים – תוכל להביא זרים ברמה טובה, אבל ספק אם יהיו ברמה של גרסיה ומוחמד.

קומאן עצמו רוצה להביא בלם, קשר למרכז השדה וחלוץ. לאחרונה הוא הבהיר לאוחנה כי ירצה להסתמך גם על צעירים. בבית"ר יש מי שמטיל ספק בכך וחושב שמתן הזדמנות לצעירים אולי תקדם אותם מעט, אולם הקבוצה תחת קומאן לא תצליח להתברג בצמרת.

בנושא אחר, אסי אלימלך מונה היום למאמן קבוצת הנוער של בית"ר. הוא מחליף בתפקיד את סמי מלכה, שיעבור לתפקיד אחר במחלקה. בעונה שעברה אלימלך אימן את קבוצת נערים א'. "תודה רבה להנהלה על הביטחון והאמונה בי ובצוות. אנחנו נמשיך לעשות למען בית"ר כפי שאנחנו עושים בשנים האחרונות כדי לקדם את הדור הצעיר. אנחנו ננסה לבנות קבוצה טובה, חזקה, לוחמת שבעתיד נראה גם את הפירות בבוגרים", אמר אלימלך.

קומאן בבית וגן. מעוניין בבלם, קשר וחלוץ | בית״ר ירושלים, האתר הרשמי
אסי אלימלך | בית"ר ירושלים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי