מכבי ת"א מאוכזבת מהרננדס ומבינה: "נצטרך להחתים לפחות שלושה שחקנים"

הצהובים איבדו את "אלוף האלופים" ושוב לא באו לידי ביטוי מבחינה התקפית. ואן לוון הסביר את העיכוב עם הרכש: "לא ניפול למלכודת". ביקורת על הספרדי שעשוי לעזוב. בקבוצה העבירו מסר לנציגי יונתן כהן

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הפסידה אמש (ראשון) 2:0 למכבי חיפה ואיבדה את תואר "אלוף האלופים", בו היא החזיקה בשנתיים האחרונות. הצהובים רשמו משחק שני ברציפות ללא שער, כשהפעם, בניגוד למשחק במונטנגרו בקונפרנס ליג, הם גם ספגו פעמיים וכאמור ירדו מנוצחים. זה היה משחק נוסף בו סגנית האלופה התקשתה לבוא לידי ביטוי מבחינה התקפית והבעיטה היחידה שלה למסגרת נרשמה ממש לפני שריקת הסיום, אז שון גולדברג הציל מקו השער את הניסיון של יונתן כהן.

למרות האכזבה ואיבוד התואר, במכבי ת"א מבינים כי המשימה החשובה הייתה ונשארה משחק הגומלין בסיבוב המוקדמות השני ביום חמישי בבלומפילד נגד סוטייסקה (20:15, ישיר בספורט1). למאמן פטריק ואן לוון ולמנעל הספורטיבי ברק יצחקי יש כעת הרבה חומר למחשבה, הן לקראת המשחק הקרוב באירופה והן לקראת המשחקים בזירה המקומית, כשליגת העל תצא לדרך בעוד כחודש והסגל של הצהובים רחוק מלהרשים ולהיות מוכן למאבקים.

"אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות כדי להצליח", הסבירו במועדון. "ברור לנו שנצטרך להתחזק בשלושה שחקנים לפחות ואנחנו עושים הכל כדי שזה יקרה", הוסיפו. על אף ההפסד, ואן לוון נשמע אופטימי במסיבת העיתונאים בסמי עופר. "אני מרוצה ממה שראיתי ואני מרגיש בסדר עם צורת המשחק שלנו", אמר. "אנחנו לא היכן שרצינו להיות, אבל אני מרגיש שהיום זו נקודה שממנה אפשר להתחיל משהו טוב יותר. ראיתי מהלכים טובים בעיקר בחלק הראשון וזה נתן לנו ביטחון בכל הנוגע להחזקת כדור".

פטריק ואן לוון | מאור אלקסלסי

על נושא הרכש אמר המאמן: "לא פשוט למצוא שחקנים איכותיים שיחליפו את אלו שעזבו. אנחנו לוקחים את הזמן בנושא הזה ואני בחלט חושב שיש כאן מספיק שחקנים בסגל, כך שאנחנו לא צריכים ליפול אל תוך מלכדות של החתמות נמהרות, כי אז אולי לא נצרף את השחקנים הלא נכונים. אנחנו ניקח את הזמן כדי למצוא שחקנים מתאימים שישלימו את הסגל הצעיר והאיכותי שיש לנו".

למרות האופטימיות ששידר ואן לוון, מרבית שחקני החלק ההתקפי של מכבי תל אביב לא נראו טוב בשני המשחקים הראשונים והקבוצה כאמור התקשתה מאוד להגיע למצבי הבקעה. מי שספג לא מעט ביקורת הוא הבלם לואיס הרננדס, שהפגין משחק חלש ונראה כבד ואיטי בשער השני של מכבי חיפה, אז מוחמד אוב פאני עבר אותו בקלילות בתוך הרחבה וכבש מקרוב. לאחרונה נשמעו במועדון קולות לגבי שחרור הספרדי, זאת במידה ותגיע הצעה כספית ראויה.

לפני מספר שבועות הרננדס היה מבוקש על ידי אלצ'ה, אולם ההצעה הכספית שהגישו ראשי המועדון הספרדי לא סיפקה את ראשי מכבי תל אביב ונכון לעכשיו הנושא ירד מהפרק. אם תגיע הצעה כספית מספיק גבוהה, ייתכן שבצוות המקצועי לא יעמדו בדרכו של השחקן וינסו לצרף במקומו זר נוסף לקישור. הנחת העבודה היא שמצבת בלמים שכוללת את שרן ייני, מתן בלטקסה, עידן נחמיאס ושחר פיבן, בהחלט יכולה לתת מענה בחלק האחורי אם הספרדי אכן יעזוב.

לואיס הרננדס | מאור אלקסלסי

בצוות המקצועי של מכבי תל אביב ממשיכים במאמצים לצרף שני זרים, חלוץ וקשר עושה משחק. לאחרונה ניהלו במועדון מגעים עם שני חלוצים וקשר, אך המגעים לא צלחו והחיפושים נמשכים. בגזרת הישראלים, נמשכים הניסיונות לצרף את דן ביטון, קשר הקבוצה בעונה שעברה, שחזר בינתיים לשורות לודוגורץ ונראה שהמגעים בין הצדדים יימשכו עד שהבולגרים יסכימו לרדת בדרישותיהם הכספיות, שנכון לעכשיו גבוהות ואינן מאושרות על ידי הבעלים מיטש גולדהאר.

בכל הנוגע ליונתן כהן, כרגע אין התקדמות במגעים מול ראשי פיזה. למרות פרסומים שונים בתקשורת האיטלקית, בשלב זה לא הונחה הצעה רשמית גבוהה יותר מההצעה הראשונה על סך מיליון יורו שהוגשו על ידי הקבוצה מהסרייה B'. במכבי תל אביב כבר הבהירו לנציגי השחקן וגם לאיטלקים שהם לא מתכוונים להתפשר בנוגע לסכומים עבור שחקן הכנף שמחזיק בחוזה לשנתיים נוספות ועליו הם דורשים בין 2 ל-2.5 מיליון יורו.

יונתן כהן | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי