סימן השאלה האחרון הוסר: "בכר הפך את מכבי חיפה לווינרית"

אחרי הניצחון שקטע בצורת מול מכבי ת"א, חיפה כבר לא מרגישה כמו "אלופה עם כוכבית", המאמן זוכה להערכה, שהר ומוחמד "מוכיחים שהם שדרוג" וגם גרשון וגולדברג מרשימים. הירוקים הודו: "טעינו לגבי מחירי הכרטיסים"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

1. מכבי חיפה יודעת: הניצחון 0:2 על מכבי תל אביב אתמול (ראשון) באלוף האלופים, הוא צעד מנטלי משמעותי. הירוקים סחבו מאזן זוועתי מול הצהובים בשנים האחרונות, ובקבוצה קיוו מאוד להוריד את הקוף מהגב, גם אם לא הודו בכך בפה מלא. הניצחון אמש שהושג עם יכולת דומיננטית לאורך כל 90 הדקות, היה התשובה לכל מי שהגדיר את חיפה כ"אלופה עם כוכבית".

"הניצחון הזה היה קודם כל בשביל הקהל", תיאר ברק בכר את התחושות. "ברור שהיה חשוב לנו לנצח אותם. רצינו מאוד להסיר אפילו את סימן השאלה הקטן הזה, ועשינו את זה", אמר אחד השחקנים הבכירים בקבוצה, "זה ייתן לנו דחיפה רצינית להמשך".

מלבד העליונות המקצועית שגילו, בחיפה היו מרוצים גם מהאופי שהקבוצה גילתה כשהייתה אגרסיבית ונחושה, כמו אלופה גאה. "אין ספק שלקחת אליפות נותן לך הרבה ביטחון", הודה בכר בסיום. "שחקנים שהיו בלי ניסיון במאבקים על תארים פתאום מחזיקים באליפות. זה גם משחרר ונותן ביטחון מצד אחד וגם מחייב מצד שני. צריך להתנהג ולחשוב כמו אלופה".

ברק בכר חוגג | מאור אלקסלסי

2. אחרי ההדחה ממוקדמות ליגת האלופות, בכר וצמד שחקני ההגנה רמי גרשון ושון גולדברג ספגו את רוב ההאשמות. היה מי שביקר את המאמן גם בימים שלאחר מכן, כשנראה היה שהוא מפחית בחשיבות ההפסד לקייראט – אבל האמת היא שהוא פשוט ניסה להוריד לחץ מהשחקנים שלו. במסדרונות המועדון, גורמים בקבוצה מספרים שהוא ניתח כל טעות שלו וחזר יותר חד. אמש הוא זכה למירב המחמאות וקיבל חיבוק חם מיעקב שחר בסיום.

"ברק שינה את הגישה של הקבוצה והפך אותה לווינרית", אמרו במועדון. "גם אחרי המשחק מול קייראט אמרנו שהאומץ שלו והיכולת לשנות, היא מה שעושה אותו כל כך טוב. אז מול הקזחים זה פחות הצליח, אבל הוא מוכיח כמעט בכל פעם מחדש שזה עובד לו, מראה כל פעם למה הוא מאמן טוב כל כך".

גם גרשון וגולדברג זכו למחמאות אמש. "בדקות פחות טובות שון ורמי נכנסו למגרש ואיזנו את המשחק. הם חיזקו את ההגנה", אמרו במועדון. "היו עליהם הרבה ביקורות, אבל הם מתאמצים באימונים ומראים שהם שחקנים מצויינים". בחיפה החמיאו לגולדברג גם על ההצלה ההירואית שלו מהקו בסיום. גם מאור לוי ודוניו שנכנסו כמחליפים קיבלו שבחים מהצוות המקצועי על והגישה והיכולת.

המצטיינים על המגרש היו עומר אצילי, בן שהר ועלי מוחמד. השלושה רשמו משחק מצויין, ומוחמד ושהר הראו למה בכר התעקש להחתים אותם. "אין ספק שהבאנו שחקנים שמשדרגים אותנו", אמר גורם במועדון. "הם מוכיחים את זה בזמן הקצר שהם פה. יש לבכר את הפריבילגיה לבחור את הכי טובים בכל עמדה".

עומר אצילי, אנריק סאבוריט | מאור אלקסלסי

בן שהר דיבר בסיום על המטרות שלו העונה והצהיר: "באתי כדי לזכות בתארים. אני מאמין בעצמי וברור שהמטרה היא להיות שחקן הרכב ולהבקיע כמה שיותר. בכל קבוצה ששיחקתי, תמיד הייתה לי תחרות על דקות. תחרות זה דבר טוב, זה עדיף מאשר להיות שאנן ולדעת שהמקום שלך מובטח".

3. בסיום המשחק ניגש בכר לכובש השער השני מוחמד אבו פאני ואמר לו בהלצה: "אתה חייב לנו עוד הרבה שערים עם כל הבעיטות שלך החוצה". בחודשים האחרונים אבו פאני הביע רצון לעזוב אך עד כה לא הוגשה אף הצעה על שולחנה של מכבי חיפה. בניגוד למצופה, בכר לקח את אבו פאני תחת חסותו. בקבוצה יודעים לספר שהקשר זכה ליחס חם מאוד מבכר ומעוזרו גיא צרפתי במחנה האימונים, ובמועדון משוכנעים שלמרות המשקעים הקשר יחתום בקרוב על חוזה חדש ויסיר את העננה מעליו. "אבו פאני מבין שכרגע המקום הכי טוב עבורו זה במכבי חיפה. אנחנו אופטימיים שבקרוב כל הסאגה תיגמר", אמרו במועדון.

מי שמעמדו נמצא במגמת דעיכה חדה הוא יובל אשכנזי. אמש חימם ברק בכר בשלב מסוים את מוחמד ג'אבר הצעיר, בעוד אשכנזי אפילו לא קם להתחמם. שחקנים בחיפה מעריכים שייתכן מאוד שאשכנזי יבקש לצאת להשאלה או לעזוב אם המצב יימשך, אך בחיפה מנגד אמרו שהקשר עוד יקבל את ההזדמנויות שלו, והוא ממשיך להיות מוערך בקרב הנהלת המועדון.

4. ובכדורגל הישראלי כמו בכדורגל הישראלי, אי אפשר לסיים בלי רגע ביזארי. בסיום המשחק חגגו שחקני חיפה עם הגביע, עד שהוא נסדק. כאשר הצוות המקצועי עלה אחרי המשחק לצילום משותף, הוא כבר נשבר לחלוטין ובכר אף הניף רק את כדור המתכת שעיטר את הגביע.

רז מאיר, רמי גרשון, בן שהר, דולב חזיזה | מאור אלקסלסי

בקבוצה פרסמו הבוקר הודעה לאוהדים, בנוגע למחירי הכרטיסים למשחק מול הצהובים: "אוהדים יקרים, אנו מודעים לכך שאמש במשחק אלוף האלופים חלקכם בחר שלא להגיע בשל מחירי הכרטיסים הגבוהים. אנו מכבדים את ההחלטה של אותם אוהדים ובהחלט מבינים אותה. טעינו. מכיוון שרבים כבר רכשו לא יכולנו לשנות את המחירים. אי לכך הפקנו לקחים והחלטנו להוריד משמעותית את מחירי הכרטיסים למשחק ביום ה' דינמו טביליסי. אנו מתנצלים בפני מי שלא הגיע להיות איתנו אמש, למדנו. מקווים שתבואו לדחוף אותנו ביום חמישי. תודה לכולכם על האהבה ללא פשרות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי