"מכבי חיפה שתי רמות מעל מכבי ת"א, ועוד בלי שלושה שחקני מפתח"

פרשן ספורט1, אורי אוזן, מנתח אחרי אלוף האלופים: "אחת ההופעות החלשות של מכבי ת"א מאז עידן המאמנים הזרים. משהו לא מתחבר, אין תחליף לפרץ וכהן רוצה לעזוב. אבו פאני, מוחמד ולביא זו שלישיית קישור חלומית"

(גודל טקסט)

מכבי חיפה הורידה קוף מהגב ביום ראשון האחרון, כאשר ניצחה 0:2 את מכבי תל אביב, גברה על הצהובים לראשונה מאז 2018 וזכתה בתואר אלוף האלופים. הירוקים הציגו משחק משכנע אל מול יכולת מדאיגה של הקבוצה של פטריק ואן לוון, שהמשיכה להיראות אנמית בחלק הקדמי. פרשן ספורט1 ומי ששימש כפרשן המשחק, אורי אוזן, התראיין לתכנית הספורט של 103FM, ניתח את יכולת שתי הקבוצות וסיפק את נקודת המבט שלו למצבן של האלופה וסגניתה.

האזינו לראיון המלא

"מכבי ת"א בבעיה", פתח אוזן את דבריו. "ראינו באירופה שמכבי חיפה נמצאת רק בשלבי ההתחברות, אבל עדיין, היא פשוט שתי רמות מעל מכבי ת"א והיא עוד חסרה שלושה שחקני מפתח. זו הייתה אחת ההופעות הכי חלשות של מכבי ת"א מאז שהחל עידן המאמנים הזרים בקבוצה. מכבי ת"א תמיד לוקחת את הזמן. הבעיה הקריטית ביותר בעיניי היא שאין תחליף לדור פרץ. גם בעונה השנייה של ולדימיר איביץ' הייתה פתיחת עונה לא טובה והדחה מול סודובה באירופה. האוהדים היו סקפטיים ובסוף הדברים הסתדרו, אבל עכשיו בניגוד לאז, יש למכבי ת"א מתחרה רצינית שכבר ניצחה אותה בעונה שעברה. חוץ מזה, נראה שהבסיס כבר לא שם. קודם כל מדובר בעזיבת דור פרץ. אין לו תחליף. יונתן כהן לדעתי לא רוצה להישאר ולדעתי הצדדים ייפרדו. אם יש משהו שקצת עובד במכבי ת"א זה דניאל פרץ השוער. משהו לא מתחבר, משחק ההתקפה לא מתואם. היא סיימה את המשחק עם בעיטה אחת למסגרת, וגם היא הייתה בדקה ה-93".

ההבדלים בהכנה של הקבוצות לעונה: "אתן דוגמה איך מכבי חיפה התארגנה לעונה הזו ואיך מכבי ת"א. עלי מוחמד זה שחקן שהיה מבחינת מכבי ת"א מטרה. כולם ידעו שדור פרץ יעזוב, אני לא חושב שהיה בן אדם שפוי שהיה לו פנטזיה שיישאר. אם אתה יודע שהוא עוזב כבר שנה קודם, איפה היית בתמונה עם עלי מוחמד? במכבי חיפה זיהו את העניין של מוחמד עם בית"ר ירושלים וחטפו אותו. זה שחקן שבמכבי ת"א יכול היה לפצות על העזיבה של פרץ. עוד משהו, אורוש ניקוליץ' ואנדראס יאניוטיס. אלה שני זרים שנמצאים במכבי ת"א שלוש שנים, למרות שיאניוטיס גם יצא להשאלה, והם עוד לא שחררו אותם. כרגע מכבי ת"א עם שישה זרים. יאניוטיס שוער שלישי עכשיו, דניאל פרץ וטננבאום לפניו".

היכולת של מוחמד אבו פאני: "אני מת עליו מאז שהוא היה בנוער. הוא נתן לי בראש כשאימנתי את מכבי פתח תקווה במשחק שאנחנו היינו במקום השני והם במקום הראשון. הוא שחקן אדיר. הוא היה נהדר בנבחרת הנוער. היו עליו הרבה סימני שאלה כשהוא עלה לבוגרים, כי אמרו שהוא קצת קטן ומדי ואין לו מספרים. במשחק באלוף האלופים זה היה אבו פאני של הנוער – שולט במגרש, חכם וגם רוקד יפה (צוחק). טוב יעשו במכבי חיפה אם יישבו איתו, יתנו לו את החוזה שמגיע לו, כי הוא באמת שחקן טופ היום של מכבי חיפה. לברק בכר תהיה שלישיית קישור חלומית איתו, עם מוחמד ועם נטע לביא. השלישייה הזו לא תשחק מול דינמו טביליסי בקונפרנס ליג, אבל אני מאמין שמכבי חיפה תעשה את העבודה".

שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי