דאגה במכבי חיפה: "נדלקו הרבה נורות אדומות"

במכבי חיפה מרוצים מהתוצאה בבאקו (3:3) אך התאכזבו מהיכולת וממשחק ההגנה. שחקן: "אנחנו חייבים להפסיק לספוג. כמעט בכל משחק אנחנו נעלמים". מחמאות למחליפים שהר, סטריין וחזיזה

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

1.

במכבי חיפה יצאו ברגשות מעורבים ממשחק החוץ אמש (חמישי) מול נפטצ'י באקו. בקבוצה היו מרוצים מהתוצאה (3:3) ומהעובדה שההכרעה עברה למשחק שייערך בסמי עופר בעוד שישה ימים, אך התאכזבו מהיכולת בחלקים גדולים של המשחק ומהעובדה שהקבוצה ספגה שלושה שערים. "אין ספק שזו לא היכולת שאנחנו רוצים וצריכים להציג", אמר שחקן בקבוצה. "זה קרה לנו כמעט בכל משחק העונה, אנחנו נעלמים ונותנים ליריבה לשטוף את המגרש. אנחנו חייבים לעצור את זה". כהרגלו, המאמן ברק בכר לא שוחח עם השחקנים בסיום אך אנשי הצוות המקצועי ניסו להרים אותם. "הוכחתם אופי גדול, זה תיקו של ווינרים שהעבירו את ההכרעה לגומלין והכל נמצא בידיים שלנו", אמרו להם.

בקבוצה הודו ששחקנים רבים הציגו משחק חלש, אך שיבחו את המחליפים בן שהר, ריאן סטריין ודולב חזיזה. החלוץ שעלה מהספסל גרם לכרטיס האדום של נפטצ'י והחל את המהלך שהוביל לשער השלישי. שהר התאכזב מאוד שלא קיבל מסטריין כשעמד לבדו מול שער ריק, אבל בחיפה אמרו שהוא ממשיך להצדיק את הבחירה בו אחרי עזיבת ניקיטה רוקאביצה. בנוגע לסטריין, בחיפה מייעדים למגן את המקום בהרכב אבל לא רוצה להעמיס עליו אחרי שחזר מפציעה. במועדון החמיאו לאוסטרלי שנכנס והיה דינמי גם בהתקפה. במהלך השבוע הקרוב יבחנו בצוות הפיזיוליג האם המגן יכול לשחק 90 דקות בגומלין. המחליף השלישי, חזיזה, זכה גם הוא למחמאות. לאחרונה נשמעו הרבה ביקורות נשמע בתקשורת נגד הקשר שעלה מהספסל כדי להוכיח את עצמו ובישל את השער שקבע 3:3 לאחר מבצע אישי יפה.

צ'ארון שרי עם עומר אצילי שחקני מכבי חיפה
צ'ארון שרי עם עומר אצילי שחקני מכבי חיפה | אתר רשמי, מכבי חיפה

2.

לא סתם שיבחו בחיפה את המחליפים. בקיץ האחרון הבעלים יעקב שחר קיבל תיאבון לאחר הזכייה באליפות ורוצה שוב לחוות את הריגוש של קמפיין אירופי. בקבוצה נענו לדרישות חיזוק של בכר גם במחיר של רכישת שחקנים בסכומים ששחר לא מיהר לשלם בשנים האחרונות והמטרה הייתה ברורה – שלב בתים במסגרת אירופית. בחיפה פנטזו על ליגת האלופות, אך הבינו כי ליגה האירופית או קונפרנס ליג הן מטרות יותר ריאליות. בשל כך, בחיפה העמידו סגל עמוק שיאפשר רוטציות והתמודדות עם היעדרויות. "כשעולים מספסל שחקנים כמו שהר וחזיזה במשחק כמו אתמול, אתה מבין את החשיבות של סגל עמוק ומחליפים שיכולים לשנות משחק", אמר גורם במועדון. " ברור שכדי שיהיה ניתן יהיה להמשיך לנהל את הסגל הזה בצורה שכולם בכושר ודרוכים כל הזמן, חשוב מאוד שנעפיל לשלב הבתים.

בחיפה מבינים שאם יודחו יצטרכו להתמודד עם לא מעט שחקנים שחקנים שעלולים להתאכזב ממעמדם. בקבוצה ישקלו לדלל את הסגל במקרה כזה, אך המטרה היא להעפיל לשלב הבתים ולהישאר עם הסגל הנוכחי כשבקבוצה מקווים שעופרי ארד ונטע לביא יחזרו לכשירות כמה שיותר מהר. גם החלוץ גודסוויי דוניו צפוי לחזור לאימונים בתחילת השבוע וכשירותו תתברר לקראת יום חמישי. במועדון מבינים שהמשחק בחמישי הופך לגורלי מאוד. "זה משחק שיכול לעצוב את כל העונה שלנו", אמר גורם בקבוצה. "אין ספק שאם נודח חלילה זה יהיה כישלון גדול, אבל אנחנו באמת מאמינים בעצמנו. בלי קשר לצורה שבה המשחק התפתח אתמול, רצינו מלכתחילה להעביר את ההכרעה אלינו הביתה וזה מה שעשינו. בעזרת הקהל שלנו נצטרך לעבור שלב".

צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה בועט כדור חופשי
צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה בועט כדור חופשי | אתר רשמי, מכבי חיפה

3.

בקבוצה היו מעודדים מהאופי ומהחלק ההתקפי אבל הדאגה הגדולה היא מהחלק ההגנתי. בחיפה עדיין לא הצליחו למצוא את התיאום הנכון בהגנה והקבוצה נראית חדירה מאוד. הרבה ביקורות נשמעו על החלק ההגנתי ובכלל על משחק ההגנה, כאשר הנתונים מראים שמלבד המשחק מול מכבי תל אביב באלוף האלופים, הירוקים ספגו בכל שאר המשחקים, כשבאירופה הם ספגו לא פחות מ- 11 שערים בשבעה משחקים. "אנחנו כל הזמן מדברים על זה שאנחנו חייבים להפסיק לספוג בכל משחק", מודה שחקן בקבוצה. "ברור לנו שזה לא יכול למשיך ככה. זה מפריע לנו לנצח גם במשחקים שאנחנו יותר טובים בהם. האחריות היא של כל קבוצה ולא שחקן שחקן אחד או חולייה אחת. בחיפה העבירו ביקורת על היכולת הכללית של הקבוצה: "אמנם סיימנו את המשחק הזה בהצלחה יחסית, אבל הוא הדליק הרבה נורות אדומות", אמרו במועדון. "אנחנו רק בפתיחת העונה ויש לנו עוד הרבה מה לשפר". גורם בצוות סיכם: "זה היה משחק הזוי אבל בסוף חזרנו ממצב קשה מאוד, התוצאה טובה וזה מה שאנחנו צריכים לקחת מהמשחק הזה".

שוער מכבי חיפה ג'וש כהן
שוער מכבי חיפה ג'וש כהן | אתר רשמי, אתר מכבי חיפה

4.

במהלך המשחק נפגע השוער ג'וש כהן ונזקק לארבעה תפרים בראשו. בקבוצה כבר חיממו את מחליפו איתמר ישראלי והתכוונו להכניסו אלא שכהן הבהיר לצוות הרפואי והמקצועי שהוא מסוגל ורוצה להישאר על כר הדשא. בקבוצה החמיאו לכהן וציינו את ההקרבה שלו למען הקבוצה. השוער אמנם עדיין לא משחזר את היכולת מהעונה שעברה, אך בקבוצה מרוצים ממנו מאוד. יחד עם זאת, לאחר הגומלין השבוע הבא, בחיפה צפויים להכריע בנוגע לעמדת השוער המחליף ויחליטו האם לצרף את רועי משפתי ממ.ס אשדוד למצבת השוערים.