דייגו מראדונה הישראלי בראיון: "מרגיש שמשהו בי נעלם"

דייגו מראדונה דיבי | מאור אלקסלסי

שחקן העבר בליגות הנמוכות שנקרא על שמו של האגדה הארגנטינאית, סיפר לספורט1 איך השם המיוחד השפיע על חייו ("המאמן שלי לא הרשה לי להיות שוער"), הפספוס הגדול ("לצערי לא פגשתי אותו") ואיך קרא לבנו?

(גודל טקסט)

דייגו מראדונה היה ללא ספק אחד משחקני הכדורגל המשפיעים בכל הזמנים ואין זה מפתיע שמותו הטראגי גרר מעשים מרחיקי לכת בשלושת הימים האחרונים. אבל כדי להבין את גודל כוחו של הכוכב הארגנטינאי, אולי צריך דווקא להישאר בארץ ולספר על הכדורגלן הישראלי שנקרא על שמו – דייגו מראדונה דיבי.

דיבי בן ה-33 שפרש ממשחק פעיל לפני כשתי עונות, היה נחשב לכישרון בליגות הנמוכות כאשר שיחק בין השאר בהפועל רובי שפירא חיפה, הפועל באקה אל גרבייה ובני מוסמוס עמה אף הגיע לשלבים מאוחרים בגביע המדינה בזכות ניצחונות על הפועל ירושלים ובני לוד. בראיון מיוחד לספורט1 מספר מראדונה מדוע תלה את הנעליים בגיל יחסית צעיר: "פרשתי לאחרונה בגלל התשלומים בליגות הנמוכות. עד עכשיו חייבים לי כסף והבנתי שאני לא נהנה וזה לא בשבילי".

נחזור לאחור. כיצד קיבלת את השם? "אבא שלי התלהב מאוד מהכדורגל במיוחד במונדיאל 1986 ולמרות שהיה אוהד שרוף של ברזיל אז התאהב במראדונה והחליט לקרוא לי בשם הזה".

השם הזה בטח תפס אותך במספר מקרים מצחיקים? "בגיל 10 המשפחה שלנו עברה לארצות הברית והתחלתי לשחק שם כדורגל. למען האמת בכלל רציתי להיות שוער אבל המאמן שהיה לי אמר לי 'עם השם מראדונה אתה יכול להיות רק חלוץ' ושיניתי עמדה. הייתי אמור לשחק בליגת המכללות אבל המשפחה בחרה לחזור לישראל. סיפור נוסף היה שאני חברי בגיל צעיר עברנו בחיפה והתחיל סוג של עימות בינינו לבין חברה נוספים, כמו שקורה בגילאי ילדים, וכאשר מישהו שם שאל אותי לשמי ואמרתי מראדונה, כולם חשבו שאני צוחק עליהם".

דייגו מראדונה | Archivo El Grafico/Getty Images

מה הרגשת אתמול שנודע על מותו של מראדונה? "הייתה לי תחושה שפספסתי שלא ראיתי אותו משחק בלייב והרגשתי שמשהו שקשור אלי נעלם ולצערי לעולם לא יצא לי לפגוש אותו".

טענו שהיית מוכשר. מרגיש פספוס בקריירה? "לפני עשור בערך הגעתי למבחנים בבני סכנין והתקבלתי אבל עם פתיחת האימונים הרשמיים עזב המאמן דאז מרקו בלבול שקיבל אותי ובא מאמן חדש שכבר לא רצה אותי".

הסיפור על דבר מותו של מראדונה לא עושה לך חשק לחזור? "הכל עובר בראש אבל מאוד נפגעתי מהליגות הנמוכות ואם אחזור, זה יהיה רק לרובי שפירא חיפה".

ולסיום בדיוק כמו אביך גם אתה קראת לבנך על שם כוכב כדורגל: "תמיד היה לי חלום וכיום יש לי בן שקוראים לו ליאונל מסי דיבי".

ליאו מסי
האם נשמע בקרוב גם על ליאונל מסי הישראלי? | Marcelo Endelli/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי