קלינגר: "צריך לדחות את הליגה, אין עניין בלי קהל. דמארי יטופל"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | אריאל שלום

הפועל ת"א שבה לחצי הגמר אחרי שמונה שנים, אך המאמן מודאג מהקורונה: "אני לא משרד הבריאות, אבל צריכים לנקוט בצעדים של שמירה והיערכות". על ההעפלה: "הרגשה טובה, זו עונה חלומית". אלטמן: "יכולים לחלום"

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב שבה למעמד הנכסף של חצי גמר גביע המדינה. שמונה שנים אחרי שזכתה בתואר ואז גם הייתה זו הופעתה האחרונה במעמד ארבע האחרונות, היא גברה הערב (רביעי) על הפועל רעננה בתום 120 דקות מותחות, במשחק שנערך תחת מגבלות משרד הבריאות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

מיד לאחר ה-1:2 הדרמטי משער של סטפן ספירובסקי בדקה ה-110, מאמן האדומים ניר קלינגר התייצב מול המיקרופונים והבהיר את עמדתו בכל הנוגע לקיום משחקים במצב הקיים: "זה יהיה רע מאוד אם נשחק בלי קהל, זה מאבד את כל העניין – לשם כך התכנסנו מה שנקרא. יצטרכו למצוא פתרון אחר, אולי לדחות את הליגה ואני אפילו בעד לדחות את הליגה כי זה מסוכן ולא טוב. זה לא נכון לשחק בלי קהל, צריך אולי לחכות לפגרת הנבחרת. אני לא משרד הבריאות, אבל צעדים של שמירה והיערכות הם נכונים. רק לא לשחק בלי קהל".

המאמן גם התייחס לכך שעומר דמארי, שהוחלף במחצית, נצפה יושב על הספסל עם מכשיר הסלולרי שלו בידו: "אני שומע על זה פעם ראשונה וזה לא עובר מבחינתי. זה יטופל".


דמארי. תועד על ידי מצלמות הטלוויזיה וצפוי להיענש (אריאל שלום)

על המשחק אמר קלינגר: "זה לא היה קל וגם לא אמור היה להיות קל. זה רבע גמר גביע. הייתה לנו עליונות ברורה במחצית הראשונה וגם הבקענו שער מהיר, אבל יש לנו בעיה שאנחנו מאבדים את הראש בדקות מסוימות ואם אנחנו סופגים אז בכלל. אני שמח שהרגשתי שיש אופי ומי כמוני יודע שבגביע צריך סבלנות, בוודאי אם נכנסים להארכה. אני חושב שעשינו את זה וגם היינו יכולים להבקיע עוד ארבעה שערים. בסוף לא זוכרים את היכולת ומה שחשוב זה שעלינו לחצי הגמר".

כמה היה חשוב לו להעפיל לחצי הגמר:  "אמרתי שמבחינתי העפלה לחצי הגמר יותר חשובה מכרטיס לפלייאוף העליון, ולא אמרתי את זה סתם כי זה להתקרב לתואר. אני בטוח שיהיו שם אריות הכדורגל הישראלי, אבל בשביל לזכות בגביע צריך לנצח אחת מהן והדרך עוד ארוכה, אבל ההרגשה טובה, של עונה חלומית. בגביע, כמו שראיתם היום, הפערים מתבטלים ואין משחקים קלים – ראינו את מכבי תל אביב מודחת על ידי אום אל פאחם מהליגה השנייה. הפערים נסגרים על ידי תשוקה ורצון".

האדומים שוב בחצי הגמר, אחרי 8 שנים (אריאל שלום)

הקשר עומרי אלטמן הוסיף: "אנחנו מאוד שמחים, לא נסתיר שגביע המדינה זו המטרה העיקרית שלנו כרגע. זה לא היה קל, אבל זה משחק גביע והכי חשוב שעברנו. העונה הזו השתנתה לגמרי וכולם מרגישים את זה ולא רוצים שהחוויה תיפסק. אנחנו יכולים לחלום".

על התפשטות נגיף הקורונה: "לא ידענו שיהיה משחק עד שהודיעו על כך שעתיים לפני. זה היה מורגש בבלומפילד, אין ספק, הרבה קהל לא הגיע בגלל זה וגם הגבילו את הכמות. אני לא חושב שיש טעם לשחק עם הגבלות כאלה".


אלטמן. "אין טעם לשחק עם הגבלות כאלה" (אריאל שלום)

מאמן הפועל רעננה גל כהן יצא מעודד מהמפגש ואמר: "השחקנים נתנו את הכל. אמנם לא עברנו שלב, אבל הרווחנו המון – הרווחנו אמונה ומגיע להם שאפו. אני מקווה ויודע שנרוויח מזה לליגה ונגיע לפלייאוף התחתון באמונה שאפשר להישאר בליגה. אמרתי לשחקנים לפני המשחק שכל השנה דורכים עלינו ורומסים אותנו, אבל המטרה הכי חשובה שלנו היא להישאר בליגה וננסה למנף את ההופעה הערב. הפועל רעננה חיה ובועטת – היום ראיתם קבוצה אנרגטית ומאמינה ונעשה את הכל בשבעת המשחקים שנותרו כדי להישאר בליגה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי