זוארץ על שינויי התקנון: "המחוקק רתום לסייע במאבק בפורעים"

יו"ר ההתאחדות על ביטול עונשי הרדיוס וסגירת היציעים: "הושטנו יד לאוהדים". סגנו: "רף הענישה הקולקטיבית שלנו גבוה ביחס לעולם"

(גודל טקסט)

בהתאחדות לכדורגל נערכה הבוקר (חמישי) מסיבת עיתונאים בהשתתפות היו"ר שינו זוארץ, סגנו עו"ד מורן מאירי וחבר ההנהלה שי אהרון, בעניין שינויי התקנון שאושרו בישיבה האחרונה. בשעה 12:30 תתקיים הגרלת משחקי סיבוב ח' של גביע המדינה, בו יצטרפו למפעל קבוצות ליגת העל.

לפני שבוע, הנהלת ההתאחדות אישרה פה אחד את תיקוני תקנון המשמעת ובין היתר ביטלה את העונשים של סגירת מגרש ביתי, משחקי רדיוס ומשחקים ללא קהל וסגירת יציעים ספציפיים. הוכנסה לתקנון החדש הרחבה של עבירת גזענות והוכנסה תוספת של התבטאויות אסורות, כולל איסור על קריאות שואה.

בעבירה של איסור כניסת קהל של קבוצה שהורשעה בעבירה, כאמור בוטלו סעיפים רבים כמו קיום משחקים ללא קהל, סגירת יציעים ומשחקי רדיוס. התיקון הוא שמעתה יהיה איסור על כניסת קהל חוץ נגד קבוצה שמכרה מעל 5,000 מנויים. תיקון נוסף הוא תוספות קנסות על שורה של עבירות שקשורות בשימוש בפירוטכניקה, זריקת חפצים והתפרצות של אוהדים לכר הדשא.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, סגנו עו"ד מורן מאירי, שי אהרון
רוצים שינוי. זוארץ בין אהרון (מימין) למאירי | ניב אהרונסון

"הושטנו יד לאוהדים, אנחנו רוצים הידברות. רוצים לעבוד ביחד לטובת הכדורגל הישראלי ולקדם את שיתוף הפעולה עם האוהדים כדי שנוכל לראות כדורגל עם קהל, ללא סגירת יציעים ורדיוסים, בלי לפגוע ברוב המכריע של הקהל שרוצה ליהנות מחווית כדורגל ולא לסבול, לא לשלם על כרטיס בלי לראות את המשחק. אנחנו הולכים לכיוונים טובים שאנחנו רואים בעולם כדי לעשות טוב לקהל", אמר זוארץ.

"אנחנו מתעקשים להימנע ככל שניתן מענישה קולקטיבית. השינוי צריך להגיע מהמחוקק. המחוקק היום רתום ונמצא כדי לסייע לנו. נעניש אוהדים פורעים, נטפל באלה שאנחנו יודעים שעושים את הפעולות העברייניות, יחד עם המשטרה והמחוקק. נסייע לקבוצות במאבק הזה".

יו"ר ההתאחדות הוסיף: "עשינו היסטוריה, נגענו בדברים שלא נגעו בהם שנים וכולם צעקו על כולם. אנחנו רוצים משהו חדש. אני יודע שאני רוצה כדורגל עם קהל. לא רוצה ששחקנים ישחקו מול אצטדיונים ריקים".

עו"ד מורן מאירי, סגן יו"ר ההתאחדות לכדורגל
עו"ד מורן מאירי | ניב אהרונסון

עו"ד מאירי: "עד היום, גם אם הוכחת שעשית הכל, בכדורגל הישראלי אין אפשרות להיות מזוכים. בניגוד למה שקורה בעולם. זו זכות בסיסית של קבוצה שמעמידים אותה לדין, לצאת גם זכאית לפעמים. זה מסתכל את המועדונים שמשקיעים ויכול להוריד מוטיבציה. כולנו צריכים לזכור שמדובר בספורט, על אחת כמה וכמה אחרי מה שאנחנו עוברים בתקופה האחרונה. אפשר ליהנות מכדורגל, בסוף כולנו אחים. המדינה שלנו ברף עונשים גבוה מאוד של ענישה קולקטיבית ביחס לעולם. אין טעם לקחת 21,000 מנויים ולהגיד להם לנסוע בלילה למקום אחר. אנחנו מטרטרים אלפי אנשים, אוהדים טובים שלא עשו דבר רע. כן היינו חייבים לאזן את המשוואה ולהכניס ענישה מרתיעה. זריקת אבוקות מיציע ליציע תוביל להורדת נקודות אוטומטית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי