"כשדור פרץ הוחלף הקבוצה התפרקה, השחקן הכי חשוב במגרש"

מכבי ת"א התקשתה ב-2:3 על הפועל חיפה בגביע מהרגע שהקשר ירד מהדשא, גורם בסביבת השחקנים: "חובה לשמור על שחקן כזה". האוהדים מהיציע קראו לו להישאר. וגם: השחקנים שייעדרו מהדרבי ומי שעשוי לחזור

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

חלום הטרבל של מכבי תל אביב ופטריק ואן לוון נותר בחיים. את גביע הטוטו המאמן ההולנדי כבר הביא לארון הגביעים בתחילת העונה כשעמד על הקווים בטרם גאורגיוס דוניס מונה למאמן, ואתמול (שלישי) הוא העלה את הצהובים לרבע גמר גביע המדינה בתום 2:3 סוער על הפועל חיפה. זה היה הניצחון ה-12 ברציפות של מכבי ת"א במסגרת הישראלית, ובקריית שלום כבר יש מי שמזכיר את הטרבל ההיסטורי בעונה של פאקו אייסטראן.

האלופה הציגה אתמול 75 דקות של עליונות על הפול חיפה, אך נקלעה ל-15 דקות אחרונות של בלהות, אשר כמעט מחקו את היתרון בו הצהובים החזיקו. בדקה ה-94 עדן בן בסט כבר כבש שער שוויון משוגע שכמעט הוביל את המשחק להארכה, אך הוא נפסל בצדק בעקבות עמדת נבדל של החלוץ – ומכבי ת"א טיפסה לשלב הבא.

"דור פרץ הוא השחקן הכי חשוב בקבוצה העונה. כשהוא הוחלף בדקה ה-68 מכבי ת"א נעלמה מכר הדשא", אמר גורם בסביבת השחקנים. "הקבוצה התפרקה מקצועית בלעדיו, כשהוא לא משחק האמצע חשוף ופרוץ, כולם חיפשו אותו שיעשה סדר במגרש. על שחקן כזה חובה לשמור בקבוצה".

פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון | מאור אלקסלסי

אגב, כשפרץ הוחלף, אוהדי מכבי ת"א ביציע קראו לעברו "תישאר, תישאר", וגם הם מרגישים את ההרגשה הכללית – לפיה בקיץ הקשר יגיד שלום לקריית שלום. כעת ממתינים למהלך של מיץ' גולדהאר בנושא פרץ, מהלך לו קוראים בסביבת השחקן הצעה שוברת שוויון.

שחקן נוסף שממתין לקבלת חוזה חדש הוא דניאל טננבאום, שסיפק מספר הצלות גדולות ואמש וסיים כאיש המשחק. השוער התמודד עם לא מעט כדורים שהגיעו לעברו, שכן הגנת מכבי ת"א התקשתה מאוד בכדורי גובה. כמעט בכל מצב נייח של הפועל חיפה היה נראה שאין יכולת תגובה הגנתית. מלבד טננבאום, גם שרן ייני וטל בן חיים הציגו משחק טוב מאוד וזכו למחמאות.

אנריק סבוריט נכלל אתמול בסגל הרחב והיה אמור לפתוח בהרכב, אבל זכה למנוחה בהחלטה של הרגע האחרון בעקבות הפציעה בשריר הירך האחורי. המגן אמור לשוב להרכב בדרבי. מי שימשיכו להיעדר הם יונתן כהן, עדן קארצב ודן גלזר, שיחזרו אחרי פגרת הנבחרת היישר לפלייאוף העליון. אלכסנדר פשיץ' הגביר את קצב האימונים ובהמשך תתקבל החלטה האם ישוב לסגל. כך גם לגבי אנדרה ג'ראלדש, שסובל ממתיחה בשריר הירך האחורי.

כעת ההכנות עוברות לדרבי הגדול מול הפועל תל אביב, שתמיד שמחה לקלקל ליריבה העירונית כמובן. כידוע, ההתמודדות שובצה ליום שבת, איך עדיין קיימת אפשרות שתתקיים רק ביום ראשון. היום גם אמורה להתקבל החלטת הממשלה החל ממתי ייכנסו 5,000 אוהדים ליציעים, והתקווה היא שלקרב מול האדומים כבר יוכלו להכניס את הכמות הזו.

אנריק סבוריט | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי