לא העונה שלה: בית"ר ירושלים הודחה מהגביע לאחר 2:1 למ.ס אשדוד

הקבוצה מהבירה סיימה את דרכה בשמינית הגמר ועלולה לסגור שנה קטסטרופלית בשבת. עצמי של אוקמפוס הכריע בהארכה, גורדנה כבש ראשון ושועה איזן. הופעה טובה של ניצן לא הספיקה

(גודל טקסט)

שלב שמינית גמר גביע המדינה הגיע הערב (רביעי) לנקודת רתיחה עם המפגש בין בית"ר ירושלים למ.ס אשדוד בטדי, אשר בסיומו הקבוצה מהבירה סיימה את דרכה במפעל בעקבות הפסד 2:1 בהארכה, שלושה ימים בלבד לפני שהיא פוגשת את החבורה מעיר הנמל במחזור ההכרעה של העונה הסדירה בליגת העל. רן בן שמעון ושחקניו ממשיכים בעונה הנפלאה שלהם עם כרטיס לרבע הגמר, בזכות שערים של רועי גורדנה ועצמי של סנטיאגו אוקמפוס, כאשר ירדן שועה איזן באופן זמני.

בית"ר הגיעה מעודדת מהמהפך מול הפועל כפר סבא ומחזרת הקהל לאצטדיון טדי, אך הפנטזיות שלה על זכייה בגביע לראשונה מאז עונת 2008/09 התפוגגו לאחר 120 דקות שבהן הייתה נחותה מיריבתה. הצהובים-שחורים ניסו לשלוט בכדור ובקצב בדקות הראשונות, אך 22 דקות מהפתיחה הם כבר ירדו ליתרון. בהמשך הגיע שיפור שהוליד גם שער יפה מאוד בשיתוף פעולה בין עידן ורד לשועה, אלא שמיד אחריו הופיע סימן נוסף ללחץ העצום במועדון כשסלובודאן דראפיץ' מחה באגרסיביות על אי שריקה לפנדל מספר דקות לפני כן, והשופט לירן ליאני שלח את המאמן ליציע.

למחצית השנייה בית"ר עלתה עם מוטיבציה והצליחה לייצר כמה הזדמנויות טובות להשלים את המהפך, אבל לא מימשה אותן ויכולה בעיקר להצטער על החמצה גדולה של המחליף מרקו יאנקוביץ'. בסופו של ערב הירושלמים מסיימים את דרכם במפעל נוסף ובשבת יזדקקו לניצחון על אותה אשדוד, בנוסף לצירוף של מספר תוצאות כדי להשיג כרטיס לפלייאוף העליון ברגע האחרון ולשמור על סיכוי לשחק באירופה בעונה הבאה.

לא העונה שלהם. שחקני בית"ר מאוכזבים | דני מרון
ההדחה תשפיע על מעמד דראפיץ' וברדה? | דני מרון

מ.ס אשדוד ניצחה בטדי בפעם השנייה העונה לאחר שעשתה זאת באותה התוצאה בסיבוב הראשון בליגה, והיא נמצאת בעונת שיא שבה זכייה ראשונה בתולדותיה בגביע זו אפשרות שכלל לא ניתן לפסול. על אף שניצחה רק באחד מששת משחקיה האחרונים בליגה והגיעה בכושר פחות טוב, החבורה של בן שמעון ידעה להציג את הכדורגל שמציב אותה במקום השלישי בטבלה נכון לעכשיו, כדי להבטיח את מקומה בין שמונה האחרונות בגביע.

שלומי אזולאי ודין דוד אמנם רשמו מספר החמצות גדולות ואיתמר ניצן סיפק הופעה אדירה שמנעה מהמארחת לספוג תבוסה, אך אי אפשר לומר שמ.ס אשדוד לא הייתה ראויה לניצחון הערב. הדרומיים יחכו לשמוע מי תיפגש עמם בשלב הבא, בהגרלה שתיערך מחר בשעה 17:00.

ממשיכים בעונה הנהדרת. שחקני אשדוד חוגגים | דני מרון
בן שמעון ושחקניו ברבע גמר הגביע | דני מרון

הרכבים

בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, שי קונסטנטין (סנטיאגו אוקמפוס, 81), אור זהבי, אופיר קריאף, אורן ביטון (אורי מגבו, 75), עלי מוחמד (עוזיאל פרדו, 86), אביאל זרגרי, מיכאל אוחנה (מרקו יאנקוביץ', 46), עידן ורד (דוד דגו, 109), מתאוסיניו (אלירן עטר, 75), ירדן שועה.

מ.ס אשדוד: יואב ג'ראפי, טום בן זקן (זוהר זסנו, 106), גילי כהן, ננאד סבטקוביץ', מונטרי קמהאני, פיראס אבו עקל, מוסא בגאיוקו (רמזי ספורי, 63), רועי גורדנה, שלומי אזולאי (הייפורד אדג'י, 104), מוחמד כנעאן (יעקב בריהון, 91), דין דוד (עומרי בן הרוש, 116).

הקהל חזר לטדי | דני מרון

מהלך המשחק

הניסיון הראשון לעבר המסגרת הגיע בדקה השישית כשאזולאי בעט מחוץ לרחבה, אך לא אתגר את ניצן שקלט את הכדור ללא קושי. בדקה ה-18 כנעאן הסתנן לרחבה בכדרור נהדר, אבל זהבי גלש רגע לפני שהחלוץ בעט והרחיק לקרן. שתי דקות חלפו והפעם כנעאן סחט מזהבי עבירה ברחבה, ליאני שרק לפנדל באופן מוצדק וגורדנה כבש מהנקודה הלבנה את ה-0:1 של מ.ס אשדוד.

גורדנה שולח את הפנדל פנימה | דני מרון
יתרון מוקדם ומוצדק לאשדוד | דני מרון

בדקה ה-33 ורד נגח ברחבה והכדור ניתז מרגלו של סבטקוביץ' לידו של גורדנה, אך ליאני הורה להמשיך את המהלך, שועה פרץ בכדרור מצד ימין ולא הצליח להעביר מסירת רוחב. בדקה ה-41 הגיע השוויון: ורד ביצע חילוץ גדול באגף שמאל והעביר לשועה, שבעט בנגיעה עם רגל ימין לפינה הרחוקה של הרשת ואיזן ל-1:1. שתי דקות לאחר השער, דראפיץ' התלונן לשופט על אי שריקה לפנדל וקיבל כדור צהוב, אולם לא נרגע והמשיך לצעוק, לכן ליאני הרחיק את המאמן.

סיומת גדולה ושער שוויון. שועה | דני מרון
המבשל והכובש חוגגים | דני מרון
דראפיץ' לא נרגע ונשלח ליציע ע"י ליאני | דני מרון

בית"ר לחצה בפתיחת המחצית השנייה ואחר שמתאוסיניו לא הצליח לממש הזדמנות ברחבה, הוא מסר אחורה לזרגרי שבעט טוב וסחט מג'ראפי הדיפה לקרן. ההגבהה הגיעה לקריאף, שהיה יכול להבקיע מקרוב אך התמהמה ואפשר לשוער להשתלט על הכדור. בדקה ה-56 מתאוסיניו ביטל שני יריבים בסלאלום יפהפה, הניסיון שלו למסגרת היה חלש ולא הטריד את ג'ראפי.

דין דוד, עידן ורד | דני מרון
מתאוסיניו, מוסא בגאיוקו | דני מרון

בדקה ה-60 גורדנה שלח מסירת עומק אדירה לדוד, החלוץ עבר את ניצן אבל השאיר לעצמו זווית קשה ובעט לרשת החיצונית. שש דקות אחר כך דוד העביר רוחב מצד שמאל ומצא את אזולאי בעמדה מעולה, ניצן זינק וסיפק הדיפה מדהימה לבעיטה של הקשר. בית"ר הייתה חייבת להשלים מהפך בדקה ה-72 כאשר מוחמד השאיר את יאנקוביץ' במצב מצוין, אבל הקשר סיים רע מאוד והטיס את זה מעל השער.

דוד עבר את ניצן בכדרור | דני מרון
אבל השאיר לעצמו זווית קשה מדי | דני מרון

אשדוד הגיבה עם כדור ארוך לעבר דוד ששוב היה לבד מול ניצן, אך התמהמה ואפשר לקריאף להגיע מאחור ולחלץ. בדקה ה-76 דוד סידר עוד הזדמנות לאזולאי, שבעט שטוח מחוץ לרחבה ושפשף את העמוד. בדקה ה-78 ספורי הטעה יפה את ורד ובעט מרחוק, אך הכדור עבר מעל המשקוף. שתי דקות חלפו ו-ורד מסר לשועה שבעט מתוך הרחבה, ג'ראפי הדף מצוין ומנע את השני של המארחת.

יאנקוביץ' רשם החמצה גדולה | דני מרון
אזולאי לא מאמין לפספוס | דני מרון
קריאף יודע למי להודות | דני מרון
קריאף מונע מדוד לכבוש | דני מרון

ההארכה התחילה בסערה וספורי נשאר לבד מול ניצן שהגיב בעוד הדיפה אדירה, אבל זה הגיע לאזולאי שבעט מחוץ לרחבה. אוקמפוס הסיט את זה לרשת וכבש שער עצמי שקבע 1:2 לאשדוד בדקה ה-92.

אשדוד פתחה את ההארכה עם שער | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי