דור פרץ: "אני לא רוצה לעזוב את מכבי תל אביב"

אחרי הזכייה בגביע, הקשר שמסיים את חוזהו דיבר על עתידו: "לא כל יום אתה נמצא בסיטואציה כזו, זו החלטה לא פשוטה". וגם: הפאול של אייזן ורגע המפנה. ייני: "המועדון יודע להתגבר על עזיבת שחקנים"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

לדור פרץ לא היה זמן רב לחגוג את הזכייה של מכבי תל אביב בגביע המדינה אחרי הניצחון אתמול (רביעי) 1:2 על הפועל תל אביב. היום בצהריים יתייצב פרץ בכינוס של נבחרת ישראל וימריא עמה לשני משחקי הידידות – בשבת נגד מונטנגרו וברביעי נגד פורטוגל. הקשר שסיים את חוזהו עדיין לא חתם על חוזה חדש ויימשכו השיחות בין סוכנו אבי נמני לבין מנהלי מכבי תל אביב.

פרץ אמר כבר אתמול בעמדת הראיונות לאחר המשחק כי "לא עוזבים בית כל כך מהר" ובהמשך התייחס שוב לעתידו: "הדלת תמיד פתוחה בפני מכבי. יש דרך להשאיר אותי. הכל פתוח. אני לא רוצה לעזוב בייחוד אחרי שלא לקחנו אליפות. ההחלטה מבחינתי לא פשוטה וההכרעה תיפול בימים הקרובים. אני רוצה להתקדם, ההתקדמות יכולה להגיע משתי בחינות – בין אם זה להישאר פה ולהוביל את הקבוצה או לצאת לאירופה לבמה חדשה ואתגרים חדשים אני לא יודע לאן הרוח תנשוב בהמשך השבוע. אני פתוח לשמוע הכל. אני מסתכל קודם כל על ההיבט המקצועי, כי יש פה מצב שלא מגיעים אליו כל יום ברמה שאתה חופשי במכבי ת"א ויש גם פן כלכלי".

היום רבים רואים בפרץ כאחד השחקנים הטובים בארץ, אך לא תמיד זה היה כך והוא אף הושאל להפועל חיפה. הקשר נזכר: "המעבר הזה גרם לי להוכיח לעצמי שבכדורגל אין רק דרך אחת. המעבר להפועל חיפה הציב סימן שאלה גדול. ידעתי לאזן את הכל מהר. הייתה לי אמונה גם ברגעים הלא קלים, המשפחה עטפה אותי וחיזקה אותי".

שי אייזן, דור פרץ
שי אייזן, דור פרץ | מסך, ספורט1
עומרי אלטמן, דור פרץ | ברני ארדוב

ובחזרה לדרבי. פרץ סיפר על התחושות: "בדקה ה-60 חשבתי שאנחנו הולכים להפסיד את המשחק הזה כמו לפני כמה שנים (מתכוון לדרבי ב-2014). כואב לי שלא לקחנו אליפות, זה התפקשש לנו, אבל כיף מאוד לזכות בגביע. זה הגביע הראשון שלי. מבחינתי עשינו עונה מצוינת למרות שאנחנו לא מסתפקים בזה. היה הרבה יותר על הכתפיים של הרבה שחקנים העונה, זו הסתכלות שונה. לקחתי השנה יותר אחריות, הרגשתי את החיבור והשמחה העוצמתית הזו והרגשתי שאני צריך לפרוק עם הקהל".

בדקה ה-115 הפועל תל אביב השוותה אך השער בוטל לאחר בדיקת המהלך ב-VAR, שכן שי אייזן ביצע עבירה על פרץ. קשר הצהובים נשאל על הפאול: "חששתי מאוד בהתחלה, חשבתי שזה שבר ברגל, לשמחתי יש מישהו ששומר עליי. הרגשתי בתיקול שזה פאול חזק. אני הרגשתי שהיה פאול. עדיין לא צפיתי באירוע".

העונה הבאה של מכבי: "איתי או בלעדיי, מכבי תמיד מועמדת לאליפות. אנחנו רוצים את כל התארים, נתכונן באותה הצורה בדיוק, החשיבה כאן לא משתנה".

דור פרץ | ברני ארדוב‎

הקפטן שרן ייני, שנעדר ממשחק הזכייה הקודמת של הצהובים ב-2015 בגלל פציעה, אמר: "לדעתי היינו דומיננטיים במחצית הראשונה. בהפסקה אמרנו שהמשחק הזה לא יחמוק מאיתנו ואין אופציה שלא מנצחים. זו תמיד החשיבה במכבי תל אביב".

ייני התייחס להתנהגותם של האוהדים כלפי ניר קלינגר וסלים טועמה: "אני מגנה כל קללה, ביציעים ובתוך המגרש. אני חושב שהאוהדים צריכים להתרכז באהבה לקבוצה שלהם. נכון שיש יריבות ספורטיבית, אבל אין צורך לרדת לפסים של אלימות פיזית או מילולית. אני תמיד בעד שהקהל יעודד את מה שהוא אוהב ולא יקלל את מי שהוא שונא".

על פטריק ואן לוון אמר הקפטן: "הוא יודע בדיוק מה הוא רוצה ומעביר את זה באימונים בצורה ברורה. הקבוצה מאומנת, כולם יודעים בדיוק מה המאמן מבקש ומגיבים טוב למאמנים חזקים. לי ולפטריק מעולם לא היה איזשהו ויכוח על משהו שאני חשבתי שצריך להיות אחרת".

ייני נשאל על האפשרות שדור פרץ ויונתן כהן יעזבו: "מכבי ת"א יודעת להתגבר על עזיבה של שחקנים. תמיד יש כאן תחלופה, כמו שהיה בעבר עם גל אלברמן, ערן זהבי, אלי דסה ואחרים. אם יונתן ודור יעזבו, אנחנו נשמח בשבילם ונרצה שיצליחו באירופה".

לסיום, השחקן דיבר על החיבור למועדון והאהבה מהקהל: "לא גדלתי כמכביסט, כי ההורים שלי לא שלחו אותי לכדורגל. אבא של חבר שלי בכלל היה זה שלקח אותי. עם השנים למדתי מה זה מכבי תל אביב והתחברתי רגשית. מכבי תל אביב היא הבית שלי. אם אוהבים אותי כמו את נמני וזהבי? אני לא מחפש השוואות, האוהדים אוהבים אותי וזה נותן לי כוחות".

ייני מניף עם פרץ וריקן | ברני ארדוב‎

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי