טרופר: "גמר הגביע הוכתם מהאלימות. נמאס מהקריאות על אושוויץ"

כיממה לאחר הדרבי הסוער, שר הספורט בתגובה רשמית: "נשבר כבר. רק דמיינו את ניצולי השואה שצריכים להקשיב לזוועה הזו. בפעם הראשונה שילד או שחקן יחטפו חזיז בוער בראשם, כולם יזדעזעו לפתע"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב זכתה אתמול (רביעי) בגביע המדינה לאחר ניצחון 1:2 על הפועל תל אביב, במשחק שייזכר בעיקר בעקבות המהומות הגדולות שפרצו במהלך דקות הארכה, כאשר שער שוויון של הפועל ת"א נפסל ובמקום זה האדומים ספגו כרטיס אדום, מה שגרם לשחקנים והצוות בשורות הפועל להתפרץ לכר הדשא ולהקיף את השופט ארז פפיר.

כיממה לאחר מכן, שר הספורט חילי טרופר התייחס לאירועים שהתרחשו אמש בבלומפילד ואמר: "צל כבד הוטל על ערב גמר גביע המדינה בכדורגל אמש. שפה אלימה, אובדן שליטה ונאצות קשות ליוו כמו צל את הערב החגיגי והמיוחד הזה, ואינם מאפשרים להתעלם מהם. שירים ושלטים ש'מאחלים' שואה ליריב ספורטיבי, תנועות מגונות והשלכת חזיזים ובקבוקים היו רק חלק מהרפרטואר אמש באצטדיון בלומפילד".

"ערב גמר מרגש, באצטדיון מלא בעשרות אלפי אוהדים צבעוניים שרובם כמובן נוהגים בהגינות ובכבוד – הוכתם בהתנהגות מבישה ומכוערת של חלקים קטנים מהנוכחים. האמת, שפשוט נמאס מהקריאות הנוראיות על אושוויץ. רק דמיינו את ניצולי השואה שצריכים להקשיב לזוועה הזו. האמת, שפשוט נשבר מהאלימות, מהשלכת החזיזים ומההתפרעויות ביציעים. בפעם הראשונה שילד או שחקן יחטפו חזיז בוער בראשם, כולם יזדעזעו לפתע".

טרופר עם הנשיא ריבלין. "בפעם הראשונה שילד או שחקן יחטפו חזיז בוער בראשם, כולם יזדעזעו לפתע" | ברני ארדוב‎

"האמת, ששחקנים ומאמנים שמבצעים תנועות מגונות, מקללים ומנאצים (גם באירועי ספורט אחרים בשבועות האחרונים) לא אמורים להתקבל בסלחנות. מותר לצפות ליותר מדמויות שמהוות מודל לחיקוי. גם אני אוהד ספורט מושבע. מכיר את האנרגיות ואת האדרנלין, מבין את גאות הרגשות ואת עוצמת היריבות. עם זאת, אני עדיין לא מוצא שום לגיטימציה ערכית להקל ראש באירועים האלה ובתופעות המסוכנות הללו. לא מבקש ממישהו להיות 'פרווה' ולא מבקש את השקט של הקונצרטים".

"אני כן מתעקש על הזכות ועל החובה שלנו להעמיד גבולות. אנחנו נעבוד קשה ונמצא דרכים להיאבק באלימות הפיסית והמילולית במגרשי הספורט. עבורי, ההתנהגויות בשבועות האחרונים היו בבחינת פעמוני אזהרה ואני לא מתכוון לאטום את אוזני מלשמוע אותם. בשבועות הקרובים נעשה כל מאמץ כדי לשפר את הפעולות שלנו במאבק על הספורט הישראלי. לא נאפשר לרוב שמאוהב בספורט אך מאמין בגבולות להמשיך לשלם את המחיר".

"כששחקנים ומאמנים שמבצעים תנועות מגונות, לא אמורים להתקבל בסלחנות" | ברני ארדוב‎

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי