"מניח שלהרצוג יהיה רוב בוועדה, הוא לא התנגד לשוחח עם דרור קשטן"

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | אודי ציטיאט, וינה

שלומי ברזל, ראש מערך ההסברה של ההתאחדות התייחס לעתידו של המאמן: "יכול להיות שלא תתקבל החלטה, אם ירצה לעזוב לפני גביע האומות תהיה לנו דילמה גדולה". רוטנשטיינר: "עמד בשתיים משלוש המטרות שהצבנו לו"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל התאוששה מההפסד לאוסטריה כשגברה 1:3 על לטביה ביום שלישי האחרון אך היא עדיין מדורגת במקום החמישי. כשנותרו שני משחקים לסיום קמפיין מוקדמות יורו 2020, עדיין לא ברור מה יעלה בגורלו של המאמן אנדי הרצוג, שיציג ביום שלישי הקרוב את משנתו בפני הוועדה המקצועית. שלומי ברזל, ראש מערך ההסברה של ההתאחדות לכדורגל, התראיין הערב (חמישי) לתוכנית הספורט של רדיו 103FM והתייחס לעתידו של המאמן והאפשרות שיעזוב, על מה שיקרה בוועדה המקצועית והמועד הבעייתי של קיומה. עכשיו וכן על המטרות שהוצבו בפני האוסטרי בתחילת הקמפיין.

המגמה עם הרצוג: "הערכה גסה, בוועדה המקצועית (שמונה במספר) – יהיה לו רוב". האם הרצוג רוצה להמשיך: "הוא לא רצה שיתעסקו בזה במהלך המשחקים האלה והעדיף להגיע לוועדה. אני לא יודע אם הוא יאמר את עמדתו לגבי ההמשך. כל העניין הזה נולד מהפגישה האחרונה של הוועדה המקצועית. דרור קשטן יזם את הגעתו של הרצוג במטרה שיסביר את הרעיונות שלו והמשך דרכו. סוכם כי הוועדה תערך ב-22 בחודש. לא פוסל אפשר שלא תהיה הכרעה עד לצמד המשחקים הבאים".

לפי החוזה הוא צריך לקבל תשובות לפני סיום המוקדמות: "המנהל הטכני נמצא עם הנבחרת הבוגרת, הוא יודע לדווח מה קורה, מכאן נולד הרעיון עם דרור קשטן. הוועדה עוסקת בהרבה דברים שהיא לא טקטיקה בנבחרת ישראל. הדבר נעשה על דעת המאמן, אין כאן פגיעה בו. הרצוג ילד מספיק גדול כדי להעיר לו אם זה היה מפריע לו. אם הוא חושב אחרת הוא צריך להיות אמיץ להגיד שלא מתאים לו הפורמט הזה".


אנדי הרצוג. "ילהערכתי יהיה לו רוב בוועדה" (לירון מולדובן)

מניעים שיעזוב: "אני יכול לחשוב על שתי סיבות שזה יקרה. ראשית, הוא (הרצוג) רחוק מהמשפחה שלו וזה קשה. שנית, אם יחשוב שהוא לא יכול להקפיץ את הנבחרת קדימה או שהג'וב הזה לוקח אותו אחורה, הוא ייקח את גורלו למקום אחר".

מדוע רוטנשטיינר צריך לייצג את הרצוג בוועדה: "שינו זוארץ התלווה לנבחרת ישראל לשני משחקים. כל אנשי הוועדה המקצועית מכירים את נבחרת ישראל. דרור קשטן הוא הסמכות המקצועית ביותר בוועדה. קשטן רצה לשאול שאלות, להתעניין והתשובה הייתה מיידית 'כן'".

למה לתת לרוטנשטיינר צ'אנס לבחור מאמן נוסף: "כשרוטנשטיינר הגיע המטרות היו לנסות להעפיל מהבית הזה, להיות נבחרת תחרותית, ואני לא חושב שהוא הכי קל וגם הנבחרת שלנו היא לא נבחרת עילית. במטרה הזו נכשלנו. המטרה השנייה הייתה להחזיר את נבחרת ישראל להיות נבחרת שהאוהדים רוצים לראות אותה וברמה הזו עשינו עבודה מצוינת. אנחנו משחקים כדורגל התקפי ואנחנו סופגים הרבה. הקהל מגיע עם תוצאות. הדבר השלישי הוא שהשחקנים יירצו להיות חלק מהנבחרת מעבר לקלישאות של 'הגשמתי חלום'".


רוטנשטיינר וזהבי. הנבחרת עמדה בשתי מטרות מתוך השלוש (לירון מולדובן)

פניות שהרצוג קיבל: "הייתה שמועה על ראפיד וינה שמחכה לו עם חוזה, והוא ענה לי בכנות שאין שום דבר. שוחחתי איתו בטלפון. אני לא יודע משהו מעבר לכך".

מי ייאמן בגביע האומות אם לא הרצוג: "הוועדה תבקש מרוטנשטיינר להציג מועמדים אחרים לאימון נבחרת ישראל. גביע האומות? אם הרצוג אומר שהוא לא רוצה להמשיך, תהיה כאן דילמה מאוד גדולה. רוטנשטיינר בוודאות לא ייאמן, אין אפשרות כזו, הוא בעצמו אמר לעזוב את זה. אלון חזן הוא מאמן מצוין".

הקהל בהשוואה לעבר: "הקהל אוהב את הנבחרת. בתקופת קשטן, במשחק נגד לטביה היו 7,000 אוהדים".


חזן עם הרצוג. עוזר המאמן יעמוד על הקווים בגביע האומות? (אודי ציטיאט, וינה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי