אילולא רוטנשטיינר: קלינגר היה נבחר לאמן את נבחרת ישראל

ניר קלינגר ניר קלינגר | אריאל שלום
אחד משני המועמדים המובילים. יוסי אבוקסיס אחד משני המועמדים המובילים. יוסי אבוקסיס | מאור אלקסלסי
ווילי רוטנשטיינר ווילי רוטנשטיינר | אודי צטיאט
משה סיני משה סיני | עדי אבישי
אלון חזן אלון חזן | אודי ציטיאט, סקופיה
אורן חסון אורן חסון | ההתאחדות לכדורגל

חשיפת ספורט1: למרות ההערכות לפיהן אבוקסיס היה המועמד המוביל, הכוונה הייתה להחליף את הרצוג במאמן הפועל ת"א. כיצד קשורה לכך אלונה ברקת והאם רוטנשטיינר יוחלף בסוף השנה בנציג בעלי הפועל ת"א?

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

בעוד שבועיים וחצי תעלה נבחרת ישראל אל כר הדשא בגלאזגו ותפגוש את נבחרת סקוטלנד במשחק פתיחת קמפיין ליגת האומות 2020 וכעבור שלושה ימים תארח את סלובקיה, אבל מתחת לפני השטח עדיין עוסקים גורמים בהתאחדות לכדורגל בנושא המאמן הלאומי.

לפני כחודש מונה לתפקיד המאמן וילי רוטנשטיינר, המנהל הטכני של נבחרות ישראל שאמור היה לקחת חלק פעיל בבחירת מחליפו של אנדי הרצוג שעזב עם תום חוזהו, וכפי שטען רוטנשטיינר בעצמו – מדובר במינוי שהוא גילה עליו רק ביום בו מונה. למעשה, גם אלון חזן, שיחד איתו יוביל את נבחרת ישראל במשחקיה בחודשים הבאים, התבשר על כך שיעבוד לצדו של האוסטרי דרך אמצעי התקשורת.

יתרה מכך, לספורט1 נודע כי בניגוד להערכות על כך שיוסי אבוקסיס הוא המועמד המוביל לאימון נבחרת ישראל, מי שזכה לרוב קולות בחברי ועדת האיתור הוא מאמן הפועל תל אביב, ניר קלינגר. חברי ועדת האיתור סברו שלשתי המשימות הקרובות של נבחרת ישראל, ליגת האומות שתצא לדרך בספטמבר ותסתיים בסוף נובמבר וכמובן פלייאוף יורו 2020 בסקוטלנד באוקטובר, זקוקים השחקנים למאמן מוטיבטור שיודע לסחוף אחריו את חדר ההלבשה.

ניר קלינגר, משה סיני
ניר קלינגר, משה סיני | עדי אבישי

לדעת חברי ועדת האיתור ואנשים בהתאחדות, קלינגר היה מתאים יותר לתפקיד, כשמינויו גם היה מאפשר להתאחדות לחסוך ברמה הכלכלית – בשל בחוזהו הנוכחי בהפועל ת"א וגם בשל המצב אליו נקלע המועדון, בהתאחדות מעריכים שקלינגר היה מקבל את הצעתם לחתום על חוזה עד סוף השנה, תוך שבחוזהו קיימת אופציה להארכת ההתקשרות לקמפיין נוסף, משמע עד קיץ 2022. בהתאחדות גם מאשרים שהשיח לפיו אלונה ברקת דחפה לכאורה למינוי יוסי אבוקסיס כדי להשתחרר מחוזהו בהפועל באר שבע היה מוכר היטב במסדרונות ובקרב אנשים בנבחרת ועל ידי בחירה בקלינגר ניתן היה להתנער מהאשמות אלה.

רוטנשטיינר, אלא אם יצליח להוביל את נבחרת ישראל ליורו בקיץ הבא, צפוי לעזוב את תפקידו בהתאחדות בדצמבר הקרוב וכפי שפרסמנו לראשונה בספורט1 לפני כחודשיים, משה סיני מועמד בכיר להתמנות במקומו כמנהל מקצועי של הנבחרת הבוגרת בלבד, כשניר קלינגר עשוי לעבוד לצדו כמאמן – כמו שהשניים מתנהלים בשנה האחרונה בהפועל תל אביב. עם זאת, מוקדם לדבר על אפשרות שקלינגר יגיע לנבחרת בעוד כחצי שנה בשל העובדה שהוא פותח עונה חדשה עם הפועל ת"א.

בינתיים, רוטנשטיינר וחזן נערכים לזימון סגל לשני המשחקים הקרובים וצפויים לפרסמו לאחר משחקי סוף השבוע בגביע הטוטו.

אלון חזן, וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי