אלון חזן: "לא רוצים רק לחכות שערן יעשה דברים בהתקפה"

ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג | דני מרון

עוזר מאמן הנבחרת דיבר ב-103FM לקראת סקוטלנד וסלובקיה: "רוב השחקנים מקבלים דקות וזו נקודת פתיחה טובה. צריכים לחדד את המשמעת הטקטית בהגנה. רוטנשטיינר ואני לא עמוסים באגו"

(גודל טקסט)

בסוף השבוע הקרוב תחזור נבחרת ישראל לפעילות, אחרי קמפיין מאכזב במוקדמות היורו ועם מאמן חדש על הקווים, וילי רוטנשטיינר. הנבחרת תחל את דרכה בליגת האומות דרג ב' ביום שישי (21:45) ותפגוש את סקוטלנד, שתהיה היריבה גם בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו, בחודש אוקטובר. שלושה ימים לאחר מכן, ישראל תתמודד נגד סלובקיה. לקראת המשחקים, עוזר המאמן אלון חזן התראיין הערב ל-103FM וסיפר על ההכנות.

"כשבנינו את הסגל לקחנו בחשבון שבעקבות הפסיקה של פיפ"א, יהיו בעיות עם מספר שחקנים. לשמחתנו, להוציא את גדי קינדה שרצו לתת אותו רק למשחק אחד, אני חושב שאנחנו בסדר גמור ופחות או יותר קיבלנו את מי שרצינו", אמר חזן בפתיחת דבריו. "אנחנו תמיד אופטימיים. אני מקווה מאוד שנצליח לשדר את האופטימיות הזו ונעשה דברים טובים".

מה השתפר מאז הקמפיין הקודם: "בואו נצא מתוך נקודת פתיחה שלהבדיל מקמפיינים אחרים, רוב השחקנים מגיעים בריאים ובכושר משחק. בקמפיינים קודמים נאלצנו להתמודד עם סיטואציות של שחקנים שלא משחקים בעקביות. רוב השחקנים שלנו שיחקו במפעלים האירופיים וזו נקודת פתיחה טובה".

עוזר המאמן התייחס גם למצבו של טאלב טוואטחה, אך באופן מוזר הפגין חוסר בקיאות מסוים במצבו: "טוואטחה לא בסיטואציה שונה מזו שקיבלנו אותו בפעם הקודמת. הרבה שחקנים שלנו זוכים לשחק בתקופה האחרונה דקות ארוכות, אם זה בליגה או באירופה. טוואטחה לצערנו לא, הוא שיחק לפני שבועיים 97 דקות בסופרקאפ, אבל אני מאמין שהוא מגיע בכושר טוב". יש לציין כי המגן השמאלי פתח אתמול בהרכב לודוגורץ וקיבל 62 דקות.

האזינו לראיון

הציפיות מערן זהבי: "אנחנו מצפים ממנו לאותו דבר שמצפים ממואנס דאבור ושאר שחקני ההתקפה – לממש את הזדמנויות ההבקעה שלנו לשערים. אנחנו רוצים שלא רק ערן ומואנס יהיו משמעותיים בהתקפה ולא לחכות רק לזה שערן ימשיך לעשות את הדברים שהוא יודע כל כך טוב".

מי יפתח בשער: "מי שמשחק באירופה כרגע זה אופיר מרציאנו ואני מאמין שזה אולי ייתן לו קרדיט. זה עדיין לא נסגר, אבל זה נראה שהוא בא עם יתרון מסוים. מאמן השוערים? עדיין קלאוס לינדנברגר".

הדינמיקה בינו לבין רוטנשטיינר: "עוד לא עלינו על הדשא אפילו פעם אחת. אנחנו מקיימים שיחות ומנסים ליצור איזושהי דינמיקה וסדר עבודה. אנחנו די מסונכרנים, זה לא שכל אחד בא עם תורת עבודה אחרת. מאמין שהדברים ילכו בצורה טובה בינינו, אף אחד מאיתנו לא עמוס באגו וברצון להראות שהוא בעל הבית. הרצון הוא שהשחקנים יקבלו את אור הזרקורים".

שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים
קמפיין חדש בפתח | דני מרון

מספר האימונים הנמוך, במיוחד לקראת סקוטלנד: "מחר נקיים אימון ראשון קליל ונתאמן גם בשלישי, רביעי וחמישי. ברוב המקרים, השחקנים מגיעים לנבחרת כשהם עומדים לרשותנו במשך שני אימונים מלאים ועוד אימון טרום-משחק, אז זה בסדר מבחינתנו. זה תלוי באופ"א מה יהיה לפני סקוטלנד. אם המשחק יתקיים ביום שישי, נוכל לקבל את השחקנים ביום שני כשמרבית הקבוצות ישחקו ביום ראשון שלפני כן. זה תמיד אותו הסדר. מה אפשר להעביר בזמן כזה? אנחנו צריכים לחדד יותר את המשמעת הטקטית בהגנה וכמו שאמרתי קודם לכן, לראות איך מביאים את הקבוצה למצב שהרבה יותר שחקנים התקפיים מאיימים על השער".

מה המניות הבטוחות: "מבחינת הבקעת שערים בקמפיין הקודם, רשמנו כמות שאפשר להעפיל איתה. אבל ספגנו כמות גבוהה מאוד של שערים, כזו שאף נבחרת לא עלתה לטורניר גדול איתה. הדגש שלנו יהיה על ההגנה ומרכז השדה, שהיריבות ימצאו קושי במרכז השדה ולא יגיעו להגנה שלנו כשאנחנו בסכנה של ספיגת שער. מבחינת הסגל, יש היום כמה שחקנים שהמעמד שלהם השתנה מהקמפיין הקודם ויכול להיות שהם ישתפו פעולה במרכז השדה. בימים הקרובים נראה מה חוליית הקישור שיכולה להקשות על היריבות ומצד שני להוציא להתקפות".

לסיום, חזן הבהיר כי על אף הסוגיה סביב שירת ההמנון, אין כוונה להוריד את סרט הקפטן מביברס נאתכו: "הקפטן שלנו זה ביברס ואם יהיה שינוי, חלילה, נודיע. כרגע אנחנו לא רואים שום סיבה לשנות".

אלון חזן
אלון חזן | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי