חזן: "זהבי לא אמר לנו לאן יעבור. המטרה למצוא קבוצה באירופה"

ערן זהבי
ערן זהבי | אודי ציטיאט

עוזר מאמן נבחרת ישראל דיבר בתוכנית הספורט של רדיו 103FM על התיקו מול סלובקיה ("הגיע לנו לנצח ולא עשינו זאת"), עתידו של הכוכב ("נראה שגם הוא לא יודע היכן ישחק") ומדוע וייסמן לא פתח בהרכב?

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל סיימה אמש (שני) את חלון הנבחרות של חודש ספטמבר עם תחושת החמצה קלה. למרות יכולה טובה מבעבר, החבורה בכחול לבן נקלעה פעמיים לפיגור מול נבחרות סקוטלנד וסלובקיה וחילצה שתי תוצאות תיקו שמשרות תחושת אופטימיות לקראת פלייאוף היורו בחודש אוקטובר. הערב, עוזרו של וילי רוטנשטיינר, אלון חזן, סיפר על רשמיו מצמד המשחקים בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס ליעד הבא של ערן זהבי.

על המשחק מול סלובקיה: "אני לא יכול לומר שאני מרוצה, קשה להיות מרוצה מתוצאת תיקו. כשמגיע לנו אנחנו צריכים לקחת, היינו צריכים לנצח ולא עשינו זאת. מצד שני יכולת לסיים את המשחק הזה עם אפס נקודות, כך שהרגשות מעורבים. זה לא דבר שהיינו חותמים עליו לפני המשחק, אבל איך שהמשחק התפתח נראינו טוב וספגנו שער מוקדם, אבל צריך לומר את האמת, זה היה יכול להסתיים אחרת".

אולי צריך לשנות את מערך שלושת הבלמים: "אנחנו צריכים אתמול מול נבחרת שיחקה בקו 4, עם בלם אינטר שנחשב לאחד הטובים בעולם וגם הם ספגו גול דומה לשלנו".

מנור סולומון | אודי ציטיאט

רואים שיפור ביכולת: "היה לנו בסך הכל שני אימונים לפני ההתמודדות מול סקוטלנד וגם סלובקיה היה לי אימון מינימלי. אחד הדברים המרכזיים שצריך לעשות הוא לתקן את כמות ספיגת השערים. עם זאת, למרות שספגנו בשני המשחקים האחרונים אני יכול לספור בכף יד אחת את הכמות המצבים שהגיעו סקוטלנד וסלובקיה ביחד".

"מצד שני זה מעיד על אופי לחזור פעמיים מפיגור ומה שהכי משמח אותנו, זה לא רק שחזרנו אלא גם הדרך שעשינו את זה – אנחנו מגיעים עם הרבה שחקנים לרחבה. אנשים מדברים על מערך של שלושה בלמים רק בעניין ההגנתי, אבל יש לנו שחקנים כמו אלי דסה וטאלב טאווטחה שעולים קדימה בכל התקפה ומייצרים לנו הזדמנויות פעם אחר פעם. אני חושב שעשינו את זה בצורה טובה, היינו שקטים ורגועים. עשינו 1:1 וכמעט עשינו 1:2".

לקראת המשחק מול סקוטלנד במוקדמות היורו: "אני לא חושב שהמשחק יהיה דומה, כל משחק שונה לחלוטין. יש לשתי הנבחרות חודש להתכונן. אני חושב שאחד הדברים המעודדים שהשחקנים הרגישו הוא שהדברים לא תלויים רק בהם. אם אנחנו נעשה את מה שצריך, אנחנו יכולים ליצור יתרון גם מול סקוטלנד בבית. למרות המשחקים האלו, עדיין יש מה לשפר. אם לא נספוג מול סקוטלנד זה יהיה מצוין כי אנחנו שווים גול בכל משחק".

אלון חזן | אודי ציטיאט

גם במצב של שווין רוטנשטיינר היה מכניס את אלמקייס או שהיה מכניס שחקן הגנה: "לא היינו מכניסים שחקן הגנה בכל מקרה, יכולת לראות מי התחמם. אם היינו כובשים שער מוקדם, היינו מכניסים עוד שחקני התקפה כדי לסגור את המשחק".

מזג האוויר בגלאזגו: "אני חושב שאם תשאל את כל השחקנים כולם יעדיפו לשחק בקור מאשר בלחות בה שיחקנו אתמול. אבל אתמול היו בהרכב תשעה שחקנים שמשחקים מחוץ לישראל ורגילים לתנאים האלו. הם פוגשים את מזג האוויר הזה, שיחקנו בכל התנאים, כנראה אנחנו לא מתעסקים בנושא הזה והוא לא יהווה שום תירוץ".

מה רוטנשטיינר ואתה לוקחים מהמשחק הזה: "נקודות תורפה היא לאפשר ליריבות שלא עושות יותר מדי מולנו להגיע למצב אחד של הבקעה ואנחנו משלמים מחיר. שחקנים צריכים לירוק דם כדי להגיע לשער שלנו ומבחינת דברים חיוביים אמרתי קודם, איכות המשחק שלנו וגם שלא נשברנו. מול סקוטלנד לא הגענו לאותה כמות מצבים, אבל במשחק הראשון בפיגור של 1:0, יצרנו את המצב שהביא את השוויון".

וילי רוטנשטיינר | אודי ציטיאט

למה שון וייסמן לא פותח בהרכב: "אני רוצה להזכיר לך שווייסמן שהוא שחקן מאוד אהוב על כולנו, בשלושה שבועות האחרונים לא התאמן בצורה סדירה, אשתו עמדה ללדת וקיבל אישור לא להגיע לאימונים. אם וייסמן היה מתאמן באופן סדיר אולי הוא היה פותח. הוא יפתח במקום מונאס? אף אחד לא פותח במקומו, אני אומר לך שמי שפותח בכושר הטוב ביותר יקבל את ההרכב".

מה תעשו עם ערן זהבי שלא ישחק: "הוא לא אומר לנו לאן הוא הולך, נראה שגם הוא לא ממש יודע. אבל המטרה היא למצוא פתרון כמה שיותר מהר ולמצוא קבוצה באירופה".

רוטנשטיינר נראה לחוץ מאוד: "דווקא לא. אני רוצה לומר שעוד לפני המשחק כולנו הזענו, ובסיום המשחק וילי יצא בתחושה לא טובה, הוא האמין שהיינו צריכים לנצח את המשחק".

ערן זהבי | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי