זהבי מתקרב לאיינדהובן וימריא בקרוב להולנד. עדכונים חיים

ערן זהבי חוגג | Craig Williamson/SNS Group via Getty Images

לאמרס נמכר לאטאלנטה וסולל את דרכו של כוכב נבחרת ישראל לפ.ס.וו, שהגישה לו הצעה של 2.5 מיליון יורו לעונה. ממתין להתרת חוזהו מגוואנגז'ו. כל העדכונים בזמן אמת

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

ערן זהבי, הכדורגלן הישראלי הטוב ביותר בעשור האחרון, נמצא בצומת דרכים בקריירה. לאחר השנה הטובה בקריירה, במהלכה שבר את שיא הכיבושים הסיני וסיפק קמפיין חסר תקדים במדי נבחרת ישראל במסגרת מוקדמות יורו 2020, הסוקרר הישראלי החליט לסיים את דרכו בגוואנגז'ו ר.פ אחרי יותר מארבע שנים.

בינתיים, אוהדי פנרבחצ'ה שוברים שיאים, מציפים את עמוד האינסטגרם של זהבי וקוראים לו להצטרף לקבוצתם, כשבמקביל הוא מוזכר כמועמד גם לקבוצות בארצות הברית, בצרפת, בסין, בהולנד ואפילו בישראל. עד שהסאגה תיגמר וזהבי ימצא קבוצה חדשה, תוכלו למצוא כאן בספורט1 את כל החדשות והעדכונים בזמן אמת לגבי עתידו של השחקן הכי נוצץ שיש לכדורגל הישראלי להציע.

View this post on Instagram

ערן זהבי שבר את האינטרנט 🤯

A post shared by ספורט1 (@sport1sport2) on

יום שישי 18/09

08:23: זה מתקרב. על פי דיווח בהולנד, ערן זהבי ימריא למדינה במהלך סוף השבוע בכדי לחתום סופית בפ.ס.וו איינדהובן.

יום חמישי 17/09

22:20: בהולנד אישרו: סאם לאמרס נמכר לאטאלנטה תמורת 10 מיליון יורו, פ.ס.וו תאיץ את המגעים עם ערן זהבי.

16:41: לספורט1 נודע כי ערן זהבי קיבל החלטה סופית לשחק בפ.ס.וו איינדהובן והוא ממתין להתרת חוזהו בגוואנגז'ו ר.פ הסינית.

11:00: פ.ס.וו איינדהובן קרובה לסכם על מכירת סם לאמרס לאטאלנטה. לפי "טוטוספורט", העסקה עשויה להיסגר תוך שעות ספורות ואז יאיצו ההולנדים את המגעים עם ערן זהבי.

יום רביעי 16/09

10:45: בהולנד דווח כי פ.ס.וו איינדהובן, קבוצת הפאר, תנסה לצרף את זהבי אם החלוץ סם לאמרס יימכר, אך על כוכב נבחרת ישראל לקצץ בשכרו. לחצו כאן לידיעה המלאה

09:30: מכבי תל אביב עשויה לפנות לזהבי לאחר המשחק שלה נגד ברסט במוקדמות ליגת האלופות. לחצו כאן לידיעה המלאה.

יום שלישי 15/09

14:45: זהבי דחה הצעה להצטרף לבשיקטאש הטורקית משום שהוא מעדיף לשחק בהולנד. לחצו כאן לידיעה המלאה.

ערן זהבי

10:35: גוואנגז'ו ר.פ, קבוצתו של זהבי, אישרה כי איינדהובן הגישה הצעה עבורו. במועדון הסיני גם ציינו כי החלוץ איים בשביתה אם לא ישוחררו. התקשורת מתחה ביקורת עליו. לחצו כאן לידיעה המלאה

יום שני 14/09

09:30: לאור פתיחת העונה החלשה במסגרת הליגה עם נקודה אחת בלבד מתוך שש, גובר הלחץ במכבי תל אביב לצרף את ערן זהבי. במועדון ממתינים להחלטתו של מיטש גולדהאר אך יודעים שהחתמתו = אליפות שלישית ברציפות. לחצו כאן לידיעה המלאה

08:00: לאחר ימים סוערים שעברו על ערן זהבי ומשפחתו בעקבות המסיבה בביתם בסביון והמעצר, בין מדווח שחוזהו בגוואנגז'ו ר.פ הותר סופית והוא כעת הפך רשמית לשחקן חופשי. גוואנגז'ו, כך על פי הפרסומים, כבר גרעה אותו מסגל הקבוצה בהתאחדות. לחצו כאן לידיעה המלאה

יום ראשון 13/09

08:00: לאחר ימים סוערים שעברו על ערן זהבי ומשפחתו בעקבות המסיבה בביתם בסביון והמעצר, בין מדווח שחוזהו בגוואנגז'ו ר.פ הותר סופית והוא כעת הפך רשמית לשחקן חופשי. גוואנגז'ו, כך על פי הפרסומים, כבר גרעה אותו מסגל הקבוצה בהתאחדות. לחצו כאן לידיעה המלאה

יום שישי 11/09

22:30: יומיים לא פשוטים עברו על ערן זהבי שנעצר על ידי המשטרה לאחר שקיים מסיבה רועשת בביתו בסביון. חלוץ נבחרת ישראל סירב להזדהות ואיים על השוטרים. בלילה הוא שוחרר. לחצו כאן לידיעה המלאה

ערן זהבי ברגע המעצר | צילום מסך

יום חמישי 10/09

15:04: הדיווחים הרבים על כך שזהבי לא ישחק בפנרבחצ'ה באים לידי ביטוי גם בחשבון האינסטגרם הרשמי של החלוץ, שבשיאו נשק ל-320 אלף עוקבים וכעת עומד על כ-287 אלף. לאחר שהבינו כי כוכב נבחרת ישראל לא יגיע לקבוצתם, הטורקים המסורים עברו הלאה, ככל הנראה למועמד הבא ברשימה.

14:54: האם מכבי תל אביב בתמונה? בשל העובדה שערן זהבי לא מחזיק בהצעה ממשית, קיימת אפשרות שאלופת ישראל תשוב להיות אופציה מבחינתו של החלוץ, שנחוש לסיים את הסאגה בהקדם במטרה להתכונן בראש שקט למשחק החשוב של הנבחרת בסקוטלנד ב-8 באוקטובר.

13:54: בטורקיה מדווחים שפנרבחצ'ה ירדה סופית מערן זהבי, כפי שפורסם מוקדם יותר השבוע בספורט1. על פי התקשורת הטורקית, מועדון הפאר הבהיר לנציגיו של החלוץ כי הוא אינו מתכנן להגיש הצעה כספית והצדדים נפרדו כידידים.

ערן זהבי | אודי ציטיאט

יום רביעי 09/09

17:50: בתקשורת הטורקית מיישרים קו עם הפרסום בספורט1 ומדווחים שפנרבחצ'ה לא צפויה להגיש הצעה על ערן זהבי. לפי "TRT", בשיחה עם רונן קצב, סוכנו של זהבי, הודו לו ראשי המועדון והבהירו כי לא יגישו הצעה רשמית.

10:50: על פי דיווח בגרמניה, האנובר מהבונדסליגה השנייה מחפשת חלוץ ומתעניינת בזהבי, אך בפרסום עצמו נכתב כי ""לקבוצה סיכויים נמוכים להחתים אותו בגלל סיבות כלכליות".

09:30: גוברות ההערכות כי ערן זהבי יחתום בתוך 24 שעות עד 48 שעות במועדון חדש, כשהאפשרות שיחתום בטורקיה קלושה. זהבי נחוש לחתום במהרה כדי להסיר את העננה מעל ראשו ולהתכונן כהלכה למשחק הנבחרת החשוב בסקוטלנד בחודש הבא. לאחר יום מנוחה ממשחק הנבחרת, צפוי זהבי, עד שיימצא קבוצה חדשה, להתאמן באופן אישי עם מאמן הכושר של הנבחרת ערן שדו ולא להצטרף לאימונים של קבוצות ישראליות כדי לא ליצור חרושת שמועות.

יום שלישי 08/09

11:30: בינתיים, לא אחר מאשר יאיר לפיד, ראש האופוזיציה ואוהד ידוע של מכבי תל אביב, העלה תמונה עם זהבי וקרא לו לחזור לקריית שלום: "זהבי, עזוב טורקיה, בוא הביתה! ערן, אח צהוב, עזוב טורקיה, עזוב פנרבחצ'ה, השתגעת? בוא הביתה למכבי. מתגעגעים אליך, מחכים לך, בוא!", כתב לפיד והוסיף האשטאג: "ערן זהבי בוא לפה", "ערן זהבי בוא הביתה".

10:15: אחרי שסיפרנו לכם אתמול שערן זהבי ככל הנראה לא ישחק בפנרבחצ'ה, ארול בולוט, מאמן הקבוצה, הטיל וטו על צירופו, כך עולה מדיווחים שפורסמו הבוקר בתקשורת הטורקית. "בולוט לא חושב שזהבי מתאים לפנרבחצ'ה, הוא מחפש שחקן שעושה הכל על המגרש ומפעיל לחץ על שחקי ההגנה של הקבוצה היריבה", נכתב. עוד נטען כי ניקולה קלאניץ' הוא המועמד המוביל להגיע לפנר, כשגם ג'ואלינטון מועמד.

00:30: אחרי התיקו הדרמטי של ישראל מול סלובקיה, זהבי התייחס בקצרה לעתידו: "ממחר אני פנוי לעניינים שלי וכשיהיה משהו להודיע, אני אודיע לכולם. כרגע יש לי חוזה בסין, מה יהיה עוד יומיים או שבוע אני לא יודע, נראה" (ראו ידיעה נפרדת).

יום שני 07/09

19:40: מועמד חדש לפנרבחצ'ה. לפי העיתון "milliyet", הטורקים משנים כיוון ולא מן הנמנע שבמקום ערן זהבי מי שיגיע הוא ג'ואלינטון, חלוץ ניוקאסל שעשוי להגיע בהשאלה לשנה או שנתיים עם אופציית רכישה. הברזילאי הגיע לניוקאסל בשנה שעברה מהופנהיים תמורת 44 מיליון יורו, אך כבש רק שני שערים ב-38 מחזורים. הוא עשוי לעזוב לאחר שקאלום ווילסון חתם בקבוצה הבוקר.

ג'ואלינטון
ג'ואלינטון | Serena Taylor/Newcastle United via Getty Images

15:30: לספורט1 נודע כי ערן זהבי מאס בסחבת הטורקית ולא נראה כי הוא ישחק בפנרבחצ'ה בעונה הקרובה (ראו ידיעה נפרדת).

11:47: במקביל לדיווחים על מועמדותו לפנרבחצ'ה, הטירוף של האוהדים הטורקים סביב עמוד האינסטגרם של ערן זהבי נמשך וכוכב הנבחרת חצה את רף מיליון התגובות בפוסט שפרסם לאחר ה-1:1 בסקוטלנד. כמות חסרת תקדים בכל קנה מידה. אגב, זהבי קרוב לעקוף את מאור בוזגלו ולהפוך לכדורגלן הישראלי עם הכי הרבה עוקבים ברשת החברתית.

11:30: ודאט מוריקי אמנם צפוי לחתום בקרוב בלאציו, אך טרם עזב רשמית את פנרבחצ'ה. בינתיים בטורקיה מדווחים כי ערן זהבי הוא אחד משלושה מועמדים להגיע במקומו. עוד ברשימה חלוץ אתלטיקו מדריד ניקולה קאליניץ' ופאפיס סיסה, הזכור מימיו מניוקאסל ובעונה החולפת שיחק באלניאספור (כולם מעל גיל 30).

יום ראשון 06/09

17:10: סוכנו של זהבי, רונן קצב, בהודעה רשמית בנוגע לעתידו של הכוכב: זה מאוד מחמיא ומחמם את הלב לראות את התמיכה של הקהל הטורקי בערן ותודה על כך. ערן לא סגר או חתם בשום מקום חדש, יש לו חוזה עד סוף השנה בסין ומתעסק אך ורק במשחק הקרוב של הנבחרת מחר. כשיהיה משהו להודיע נעשה את זה בצורה מסודרת כמו תמיד.

15:52: על אף חרושת הדיווחים, לספורט1 נודע כי ערן זהבי מחזיק במספר הצעות, אך אף אחת מהן היא לא מפנרבחצ'ה.

15:25: בהולנד ציטטו את התקשורת הטורקית, שטענה כי זהבי עומד לחתום בשורות פ.ס.וו, והבהירו שכרגע מדובר מבשמועה שלא צריך לקחת יותר מידי ברצינות. הסיבות: שכרו הגבוהה של הישראלי ועומס שחקנים בחלק הקדמי של הקבוצה ההולנדית.

15:13: בטורקיה מודאגים: רונן קצב, סוכנו של ערן זהבי, החל לעקוב אחר פ.ס.וו איינדהובן בעמוד האינסטגרם שלו. האם מועדון הפאר ההולנדי ינסה לצרף את הכוכב הישראלי? ימים יגידו.

12:45: אשתו של ערן זהבי, שי, שוחחה עם ספורט1 וסיפרה על הטירוף של אוהדי פנרבחצ'ה, שהציפו את עמודי האינסטגרם של בני המשפחה (ראו ידיעה נפרדת).

10:47: "ערן זהבי מגיע לחתום בפנרבחצ'ה", כך צעקה הבוקר הכותרת באתר "skor.sozcu" הטורקי. על פי הדיווח, הישראלי יגיע לאיסטנבול לאחר המשחק של נבחרת ישראל מול סלובקיה ויחתום רשמית לאחר פגישה שתיערך בין הצדדים. עוד נטען כי לאחר משא ומתן ארוך, הישראלי הסכים להפחית משמעותית בדרישותיו הכספיות והוא ירוויח 1.5 מיליון יורו לעונה ויחתום על חוזה לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת.

בטורקיה בטוחים: זהבי מגיע לחתום | מסך

07:20: זוכרים את הפוסט מאתמול בו ערן זהבי ביקש מעוקביו להגיע לחצי מיליון לייקים כדי לחתום בפנרבחצ'ה? אז מעניין לראות מה הוא יעשה עכשיו – כי היעד הושג תוך פחות מ-24 שעות!

ערן זהבי מגיע לחצי מיליון לייקים
ערן זהבי מגיע לחצי מיליון לייקים | אינסטגרם, צילום מסך

07:15: לפי כלי התקשורת בבוקר שאחרי הסיכום על מכירת הכוכב ודאט מוריצ'י ללאציו תמורת כ-20 מיליון יורו, לא רק ערן זהבי על הכוונת אלא גם שם חדש: הקרואטי ניקולה קליניץ', חלוץ אתלטיקו מדריד שהושאל עונה לרומא ורשם רק 15 הופעות, אך בכל זאת מצא את הרשת חמש פעמים. לפי הדיווחים, נציגיו של השחקן כבר שוחחו עם ראשי פנרבחצ'ה ובהחלט ייתכן שהוא יעבור לקבוצה – אך כלל לא בטוח שעל חשבון זהבי, אלא ייתכן שבנוסף.

יום שבת 05/09

23:00: העיתונאי המוערך פאבריצו רומנו דיווח כי החלוץ הקוסוברי של פנרבחצ'ה, ודאט מוריצ'י, סגר את תנאיו בלאציו. בעקבות כך, המו"מ מול ערן זהבי עשוי להתקדם באופן משמעותי. יש לציין כי פנר טרם הגישה לזהבי הצעה כספית וזה צפוי לקרות רק לאחר שהמעבר לבירת איטליה יושלם רשמית.

18:55: על פי דיווח ב-'TRT ספור', פנרבחצ'ה תקיים פגישה עם סוכנו של ערן זהבי רונן קצב, שיעביר למועדון הטורקי בתוך 48 שעות את דרישותיו של חלוץ נבחרת ישראל.

13:00: עמוד האינסטגרם של זהבי עלה בעשרות אלפי עוקבים מטורקיה בימים האחרונים והפך לבמה של ממש בקרב על קבוצתו הבאה. הבוקר גם הצטרף לרשימת המגיבים העמוד הפופולרי "433" שכתב "תגיע לפנרבחצ'ה", כפי שאלפי טורקים כותבים לזהבי על כל פוסט. הפעם זהבי החליט להגיב והשיב: "בואו ננסה" ולאחר מכן גם הוסיף "חצי מיליון לייקים ואני חותם". מה דעתכם?

ערן זהבי
ערן זהבי | אינסטגרם, צילום מסך
ערן זהבי
ערן זהבי | אינסטגרם, צילום מסך

08:00: בבוקר שאחרי השער הנפלא של ערן זהבי בסקוטלנד, אוהדי פנרבחצ'ה כבר לא יכולים לחכות לבואו. לפי הדיווחים, הושג סיכום לשנתיים עם אופציה לעונה שלישית. לידיעה המלאה

ערן זהבי
ערן זהבי | ספורט1

יום שישי 04/09

17:00: דיווח בטורקיה טוען כי זהבי התיר את חוזהו בגוואנגז'ו ר.פ, סיים סופית את דרכו בסין והפך לשחקן חופשי.

15:23: בצרפת דווח כי זהבי הציע את עצמו למארסיי, אותה מאמן אנדרה וילאש בואש, אך העניין ירד מהפרק בשל גילו.

יום רביעי 02/09

16:00: בעסקה טרם נסגרה, אך באסיה כבר נפרדים מהכוכב הישראלי: "הליגה הסינית לא תהיה אותו דבר בלעדיו".

13:20: "כל יום שפנרבחצ'ה לא מוכרת את החלוץ שלה, ודאט מוריצ'י שאמור לעבור ללאציו, הסיכוי שקבוצות אחרות ייכנסו למירוץ אחרי זהבי גדל", כך אמר לספורט1 גורם המצוי בענייניו של חלוץ נבחרת ישראל.

יום שלישי 01/09

11:40: למרות הדיווחים בטורקיה, לספורט1 נודע כי עד שמוריצ'י לא יחתום באופן רשמי בלאציו, פנרבחצ'ה לא תגיש לזהבי הצעה כספית. כלומר, העברתו של הכוכב הישראלי תלויה לחלוטין בעסקה בין המועדון הטורקי למועדון האיטלקי.

11:30: בטורקיה טוענים, עסקת ערן זהבי נסגרה סופית. אחרי ארבע שנים בגוונאגז'ו ר.פ, החלוץ יצטרף לפנרבחצ'ה תמורת שכר של 2.5 מיליון יורו לעונה. המהלך התאפשר לאור מכירתו הצפויה של החלוץ ודאט מוריצ'י, שאמור לעבור בקרוב ללאציו תמורת כ-20 מיליון יורו.

ערן זהבי | מסך, טורקיה
ערן זהבי | מסך, טורקיה

יום שני 31/8

10:45: לפי דיווחים בטורקיה, ערן זהבי סיכם לשנתיים בפנרבחצ'ה וירוויח 2.3 מיליון יורו לעונה. ראו ידיעה נפרדת.

יום ראשון 30/8

18:00 חברו של זהבי מימי הפועל תל אביב, עומרי קנדה, בהקלטה שהפכה לויראלית: "תזכרו את היום הזה, ערן זהבי חתם במכבי תל אביב"

13:00: בטורקיה נטען שחלוץ פנרבחצ'ה ונבחרת קוסובו, ודאט מוריצ'י, ייצא ביממה הקרובה כדי להשלים את מעברו ללאציו תמורת קרוב ל-20 מיליון יורו. כעת, בין אם יהיה זה זהבי או לא, פנרבחצ'ה תעביר הילוך בניסיון לצרף חלוץ.

11:30: שחקני מכבי תל אביב מאמינים שמיץ' גולדהאר יגיש לערן זהבי הצעה מפתה. לחצו לידיעה המלאה

ערן זהבי
ערן זהבי | דני מרון

10:30: לפי האתר הטורקי "פנאטיק", אשתו של ערן זהבי, שי, לא רוצה לעבור לאיסטנבול. בידיעה נטען כי בפנרבחצ'ה מצפים שהחלוץ יגיע למדינה ויצטרף רשמית לאחר משחקי נבחרת ישראל בליגת האומות, משמע באמצע השבוע הבא, אלא שהנושא המשפחתי עלול לטרפד את המעבר. באותו דיווח נכתב שזהבי גם מחוזר אחרי קבוצות גדולות באירופה, ביניהן ההולנדיות פיינורד, פ.ס.וו איינדהובן ואייאקס.

יום שבת 29/8

18:03: בטורקיה הופצה תמונה מדהימה של שיחת הזום המדוברת בין ערן זהבי, רוברטו קרלוס וזיו סולומוביץ', חברו של כוכב נבחרת ישראל. הברזילאי ניסה לשכנעו להצטרף לפנרבחצ'ה.

שיחת הזום של ערן זהבי עם רוברטו קרלוס | צילום מסך

14:30: העיתונאי הטורקי המוערך יגיז סבנצ'וגלו טוען שאמרה בלוזוגלו, מאמן פנרבחצ'ה, נפגש עם נציגיו של זהבי, וגם שחקן העבר רוברטו קרלוס, אשר שיחק במועדון, מנסה להפעיל לחץ על הישראלי להצטרף.

יום שישי 28/8

17:30: מאמנו של ערן זהבי בגוואנגז'ו ר.פ, ג'ובאני ואן ברונקהורסט ההולנדי, הודה שספק אם מלך השערים ישוב לסין: "לא יודע אם הוא יחזור, צריך לכבד את רצונותיו". לידיעה המלאה

10:30 על פי האתר 'הוריינט' הטורקי, נעשו צעדים קונקרטיים במשא המתן בין פנרבחצ'ה לערן זהבי, כאשר ההכרזה הרשמית על העברתו תגיע תוך זמן קצר.

יום חמישי 27/8

18:25: למרות שסיים את דרכו בגוואנגז'ו ר.פ, ישלמו לו הסינים את מלוא שכרו על פי החוזה: כ-4 מיליון דולר עד סוף דצמבר (רון עמיקם).

13:00: האם ערן זהבי מתקרב לפנרבחצ'ה? לאחר השמועות הרבות מצד ההתעניינות מהמועדון הטורקי, החלוץ הצית עוד יותר את כל הדיבורים מסביב עם המעקב ברשת החברתית לאחר שהחל לעקוב אחרי הקבוצה באינסטגרם.

8:00 ערן זהבי נחת בשעות הבוקר בישראל לקראת צמד משחקי הנבחרת הקרובים.

יום רביעי 26/8

13:00 רוטנשטיינר פרסם את הסגל הראשון שלו כמאמן הראשי, כצפוי ערן זהבי בפנים.

9:00 המועמדת העיקרית לצירופו של ערן זהבי היא הקבוצה הטורקית פנרבחצ'ה. על פי הדיווחים החלוץ דורש 2.5 מיליון יורו בעונה.

8:30: בעקבות השחרור של ערן זהבי לנבחרת, ההערכה היא שהחלוץ כבר לא ישוב לגוונאגז'ו וסיים את דרכו בליגה הסינית.

סגל נבחרת ישראל | ההתאחדות לכדורגל

7:30 לאחר התעקשותו של ערן זהבי, גוואנגז'ו נעתרה לבקשתו ושחררה אותו לנבחרת. דיא סבע לעומתו נשאר בסין. 

יום שני 24/8

21:12: פיפ"א הודיעה רשמית כי הכוח אצל הקבוצות ונכון לחלון הנבחרות של ספטמבר, אף מועדון לא מחויב לשחרר את שחקניו למשימות הלאומיות. לכן ההתאחדות לא יכולה לעשות דבר בנושא שחרורו של ערן זהבי.

יום ראשון 23/8

13:30 ערן זהבי עשה מאמץ אדיר לצאת למשחקים, אך בגוואנגז'ו לא היו מוכנים לקחת סיכון ולהישאר עם שלושה זרים מתוך החמישה.

ערן זהבי | אתר הליגה הסינית

יום חמישי, 20/8

18:30 כדור השלג החל להתגלגל כאשר ההתאחדות אישרה כי קיבלה מכתב מגוואנגז'ו ר.פ. לפיו ערן זהבי ודיא סבע לא יקבלו שחרור מהקבוצה לטובת צמד משחקי ליגת האומות נגד סקוטלנד בחוץ (4.9) וסלובקיה בבית (7.9).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי