זהבי: "ההחמצה גרמה לי להישאר עוד שנתיים, אולי אחזיר את מה שלקחתי"

ערן זהבי | ANDY BUCHANAN/AFP via Getty Images

אחרי פספוס הפנדל בסקוטלנד, החלוץ לא ברח מאחריות: "זו הייתה אחת ההזדמנויות האחרונות, אבל לא אוותר. כולם ציפו ממני להבקיע, אבל הייתה לי תחושה שזה הסוף שלנו. נעלתי את עצמי בשירותים וזכיתי לתמיכה מרגשת"

(גודל טקסט)

ערן זהבי ללא צל של ספק היה הכוכב הגדול של נבחרת ישראל בשנתיים האחרונות. מאז חזר לסגל הלאומי לפני כשנתיים, מדי משחק הוא סיפק את הסחורה וישנה תמימות דעים שבלעדיו לא הייתה מצליחה הנבחרת להגיע למעמד חצי גמר הפלייאוף, מרחק שני ניצחונות מעלייה היסטורית לאליפות אירופה.

למרות כל זאת, מהשנתיים האחרונות והאדירות שלו בנבחרת עלולה להיזכר במשך שנים ארוכות דווקא בעיטת הפנדל בדו קרב אמש בגלאזגו, בו מבין תשעה בועטים זהבי היה היחיד שהחטיא וכך סקוטלנד ניצחה 3:5 והעפילה לגמר הפלייאוף בחודש הבא נגד סרביה.

צפו בערן זהבי מדבר

ערן זהבי, שלקח קשה את ההחמצה, מירר בבכי בסיום וגם סיפר לחבריו ואפילו לראש ממשלת ישראל כי הוא מרגיש שאיכזב את כולם, אמר אמש: "הגענו למשחק בתחושות מאוד טובות ואני חושב שבמשחק עצמו נתנו את הכל. אני גאה בנבחרת, במשחק שהצגנו. זה משחק שני ברציפות שאנחנו שולטים בסקוטלנד ואני חושב שהגיע לנו לנצח, נתנו את הכל. לרוע מזלי אני זה שהחמיץ את הפנדל וזה רגע כואב וקשה, אך אני גאה בנבחרת ובדרך שלנו".

על השיחה שערך לשחקנים בחדר ההלבשה לפני המשחק: "הרגשתי שזה יכול לתת בוסט לשחקנים. זה גם היה רגע מרגש בשבילי, כי גם בשבילי זו אחת ההזדמנויות האחרונות. אני לא הולך לוותר, זה גרם לי להישאר בנבחרת עוד שנתיים או שלוש ואולי להחזיר במו רגליי את מה שלקחתי".

ערן זהבי | ההתאחדות לכדורגל

התחושות לאחר ההדחה: "ברור שיש אכזבה, כי היינו שם והגענו עד לפנדלים שזה 50/50. היה חוסר מזל, אבל אני חושב שהעם צריך להיות גאה בנבחרת. כולם נותנים את הכל על המגרש, יש שילוב של צעירים ומבוגרים ואני חושב שמישהו רואה את המשחקים גאה בנו. אמרתי שלהעפיל ליורו זה בגדר נס, כי אנחנו לא שם, אבל אנחנו בדרך לשם. אנחנו בדרך טובה ונכונה שצריך להמשיך אותה ואני גאה להיות חלק מהתהליך הזה".

על כך שבעט ראשון: "גם עכשיו, אחרי שהחמצתי, אעשה את זה שוב ואבעט שוב. לא כואב לי על כך שהחמצי, כי אפשר להחמיץ, אלא שאכזבתי כי כל כך סמכו עליי ובצדק. אני הייתי האיש שמובן מאליו שהוא יבקיע, אבל לפעמים יש סופים טראגיים. זה רגע קשה בשבילי, אבל מהרגעים האלה אנחנו מתחזקים, נבנים ולא מפסיקים לנסות. אחרי ההחמצה ידעתי שזה נגמר, הייתה לי תחושה שזה הסוף שקבוע לנו".

התמיכה מחדר ההלבשה: "לקחתי את זה מאוד קשה ואני בדרך כלל לא אחד שבוכה מדברים כאלה, אבל התפרקתי כי הרגשתי שפספסנו ופספסתי הזדמנות מאוד טובה. בעטתי אותנו דרך החוצה אחרי שעשיתי הרבה מאוד דברים טובים. נעלתי את עצמי בשירותים בחדר ההלבשה וכולם באו לחזק אותי. זו תמיכה מרגשת ואם הייתי יודע שזה מה שיקרה כשאחמיץ…אני רק רוצה לומר להם תודה. גם לפני המשחק לא נאמתי סתם, אני באמת גאה בשחקנים האלה וזו ממש לא הייתה קלישה. ראיתי שחקנים עם דמעות בעיניים גם בנאום ואני גאה בהם".

תקציר ההפסד הכואב בסקוטלנד

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי