צפו בתקציר: ישראל הפסידה 2:1 לצ'כיה

הכחולים-לבנים לא התאוששו מההפסד לסקוטלנד בפלייאוף העלייה ליורו ונכנעו גם בליגת האומות אחרי טעויות קשות של מרציאנו וטיבי שהובילו לשערים של אבו חנא (עצמי, 14) ו-וידרה (47). זהבי צימק בשער גדול (56)

(גודל טקסט)

תסלחי לנו נבחרת ישראל, אבל אנחנו רגילים להפסיד בגלל טעויות בהגנה. חניכיו של וילי רוטנשטיינר נכנעו הערב (ראשון) 2:1 לצ'כיה באצטדיון סמי עופר במסגרת המחזור השלישי של שלב הבתים של ליגת האומות למונדיאל – ונכון, לא היינו עדיפים ולא הפסדנו רק בגלל הטעויות בההגנה, אבל כשסופגים שני שערים כאלה אי אפשר שלא לצאת עם תחושת אכזבה, למרות שהצ'כים היו טובים יותר. בעוד שלושה ימים כבר מחכה משחק מול סלובקיה בחוץ.

הנבחרת הגיעה אחרי כאב הלב בגלזגו, כשלפני שלושה ימים רשמה הפסד בפנדלים לסקוטלנד בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו. שלושה שינויים בהרכב בוצעו מאותו משחק – מוחמד אבו פאני, שון וייסמן וג'ואל אבו חנא החליפו את אייל גולסה, מואנס דאבור וניר ביטון. עבור אבו חנא הייתה זו הופעת בכורה, והיא הייתה מסויטת. הוא הוחלף במחצית וכבש שער עצמי, אבל חייבים להגיד – שלא באשמתו. ממש לא. אופיר מרציאנו ביצע טעות אומללה והותיר חותם היסטורי נורא על הבכורה של השחקן בן ה-22. בשער השני איתן טיבי היה זה שטעה. ערן זהבי צימק עם שערו ה-21 בנבחרת (עלה למקום השישי בכל הזמנים והשתווה לגידי דמתי), אך גם זה לא עזר. כעת, ישראל במקום השלישי בבית עם שתי נקודות – חמש פחות מסקוטלנד הראשונה וארבע פחות מצ'כיה השנייה. רק סלובקיה מתחתינו עם נקודה אחת.

הצ'כים הראו כבר בפתיחה שמדובר בנבחרת איכותית מאוד, עם לחץ גבוה ואינטנסיבי שהקשה על ישראל לפתח משחק מסודר. הם הגיעו למספר מצבים והיה נראה שהשער הוא רק עניין של זמן, כשרק פעולה אחרונה לא מספיק איכותית של התקפה צ'כיה מנעה יתרון. אבל אם הפעולה האחרונה של הצ'כים לא מספיק טובה – נבחרת ישראל קפצה לעזרתה ונקלעה לפיגור 1:0 משער אומלל, כשאבו חנא כאמור כבש שער עצמי באשמת מרציאנו. שחקנה של זוריה האוקראינית מסר כדור לאחור לעבר השוער, שלא הצליח להשתלט, לא היה מספיק מרוכז, ובטעות מביכה הכדור חדר אל תוך הרשת הישראלית וקבע יתרון לצ'כיה.

מוחמד אבו פאני | מאור אלקסלסי

בהמשך אמנם המשחק קצת התאזן, אבל רק מבחינת החזקת הכדור – כי איומים חניכיו של וילי רוטנשטיינר לא הצליחו לייצר כלל וכלל. המחצית השנייה החלה בצורה רעה מאוד, וכבר בדקה ה-47 צ'כיה עלתה ל-0:2 בזכות מתנה נוספת שהעניקה לה הגנת נבחרת ישראל. הפעם, טיבי היה תחת לחץ וניסה להחזיר עם הראש את הכדור לעבר מרציאנו, אך הוא עשה זאת בצורה לא מספיק טובה. מתיי וידרה נותר לבדו מול השוער וסיים בקלות לרשת.

לאחר ספיגת השער השני, ישראל התעוררה, לחצה והגיעה למספר מצבים טובים – בראשם של מנור סולומון, שרשם החמצה פשוט ענקית בדקה ה-53, אבל שלוש דקות לאחר מכן הנבחרת צימקה ל-2:1. סולומון הפעלתן מצא את אלי דסה ברחבה, המגן הימני הוריד את הכדור לערן זהבי, שבנגיעה אחת אדירה סיפק שער ענק. לקראת הסיום רוטנשטיינר ביצע חילופים התקפיים על מנת להשיג את השוויון, כשהחל מהדקה ה-75 היו על המגרש יחדיו זהבי, סולומון, דיא סבע ומואנס דאבור. בהמשך גם נכנס עדן קארצב להופעת בכורה.

הציוות ההתקפי הזה יצר לחץ מתון שגדל וגדל, ובדקה ה-88 דיא סבע היה קרוב להשיג שויוון, אך פספס את המסגרת. בדקה ה-90+2 כבר הגענו אפילו קרוב יותר – מנור סולומון הנפלא חדר לרחבה, חלף על פני שלושה שחקנים ובעט מזווית קשה לעבר השער, אך לצערו פגש רק את הקורה. כמה חבל, וכל כך הגיע לו לכבוש, אבל לאחר מכן הגיעה שריקת הסיום.

ערן זהבי, איתן טיבי, עדן קארצב | מאור אלקסלסי
וילי רוטנשטיינר | מאור אלקסלסי

הרכבים

ישראל: אופיר מרציאנו, אלי דסה (מואנס דאבור, 75), איתן טיבי, שרן ייני, חאתם עבד אלחמיד, ג'ואל אבו חנא (סאן מנחם, 46), ביברס נאתכו (אייל גולסה, 75), מוחמד אבו פאני (עדן קארצב, 88), מנור סולומון, ערן זהבי, שון וייסמן (דיא סבע, 66).

צ'כיה: תומאש ואצליק, ולדימיר קופאל, אונדריי קודלה, אונדז'יי צ'לוסטקה, יאן בוריל, אלכס קראל, תומאש סוצ'ק, לוקאש מאסופוסט (פאבל קדרז'אבק, 68), ולדימיר דרידה (תומאש הולש, 87), לוקאש פרובוד (תומאש פטראסק, 90+3), מתיי וידרה (פטר שבצ'יק, 68).

שחקני נבחרת צ'כיה | מאור אלקסלסי
שחקני נבחרת ישראל | מאור אלקסלסי

מהלך השחק

צ'כיה פתחה את המשחק בלחץ גבוה והקשתה על הנעת הכדור הישראלית. בדקה השביעית היא גם הייתה לא רחוקה מלעלות ליתרון, כשוולדימיר קופאל הגביה כדור מהאגף הימני לתוך הרחבה, יאן בוריל הסתנן מעמדת המגן השמאלי והגיע למצב בעיטה נוח, אך פספס את המסגרת ובעט החוצה. הלחץ של האורחת גבר וגבר, שרן ייני ביצע טעות ענק בדקה ה-12, אבל רק במזל ישראל ניצלה בגלל פעולה אחרונה לא מספיק טובה של הצ'כים.

מתיי וידרה, איתן טיבי | מאור אלקסלסי

ואז, בדקה ה-14, צ'כיה עלתה ל-0:1, שאי אפשר להגיד שלא היה באוויר – אבל איזו ספיגה אומללה עבור נבחרת ישראל. ג'ואל אבו חנא, בהופעת הבכורה שלו, כבש שער עצמי, אבל הטעות ממש לא הייתה שלו. שחקן זוריה מסר לאחור לעבר השוער אופיר מרציאנו, שבטעות נוראית לא הצליח להשתלט עליו והכדור חדר אל תוך השער. ספיגה כל כך כואבת ומיותרת.

אופיר מרציאנו נכנע | JACK GUEZ/AFP via Getty Images
שחקני נבחרת צ'כיה חוגגים, שרן ייני מאוכזב | מאור אלקסלסי
שחקני נבחרת צ'כיה חוגגים | מאור אלקסלסי

בדקה ה-29 הגיע האיום הראשון המסוכן של ישראל לעבר השער של צ'כיה. ביברס נאתכו הגביה כדור חופשי אל תוך הרחבה, ערן זהבי התרומם ונגח בצורה טובה לעבר השער, אך השוער תומאש ואצליק קלט את הכדור.

ביברס נאתכו | מאור אלקסלסי

יאן בוריל, מגנה השמאלי הנפלא של צ'כיה, ביצע דאבל פס פנטסטי בדקה ה-31 ובעט מסף הרחבה כדור מצוין לעבר השער, שלצערו היה גבוה סנטימטרים מעל המשקוף של מרציאנו.

אלי דסה | מאור אלקסלסי

את המחצית השנייה נבחרת ישראל חשבה החלה בצורה לא רעה, כשכבר בדקה הראשונה ערן זהבי הגיע למצב בעיטה לא רע מחוץ לרחבה והניף את הרגל, אך הכדור שלו הלך אל מחוץ למסגרת. אבל אז, בדקה ה-47, צ'כיה עלתה ל-0:2 אחרי שקיבלה מתנה נוספת מההגנה הישראלית. הפעם, איתן טיבי ניסה להחזיר בצורה רעה למרציאנו תחת לחץ, מתיי וידרה נותר לבד מול השוער וסיים בקלות לרשת.

מתיי וידרה חוגג | מאור אלקסלסי

בדקה ה-53 ישראל הייתה חייבת לצמק, אבל מנור סולומון רשם החמצת ענק. קשר שחטאר דונייצק מצא את אלי דסה על סף הרחבה, המגן הימני בצ'יפ גאוני הותיר את סולומון מול השוער, אך האחרון רשם החמצה גדולה במצב של אחד על אחד ועדיין ימשיך לחפש את שער הבכורה שלו במדים הלאומיים.

שרן ייני | מאור אלקסלסי

בדקה ה-56 ישראל צימקה ל-2:1. חניכיו של רוטנשטיינר ביצעו רצף של התקפות טובות וקיבלו גם תקווה עם מצמק נהדר של מי אם לא ערן זהבי. מנור סולומון מצא את דסה בצד הימני של הרחבה, המגן מסר לזהבי שהיה לצדו ובבעיטה נפלאה בנגיעה אחרת סיפק סיומת נפלאה ושער יוצא מן הכלל.

ערן זהבי, אלי דסה | מאור אלקסלסי
ערן זהבי חוגג עם ביברס נאתכו ומוחמד אבו פאני | JACK GUEZ/AFP via Getty Images

בדקה ה-78 צ'כיה לא הייתה רחוקה מהשלישי, כשפאבל קדרז'אבק הכניס כדור עומק יפה ללוקאש פרובוד, שניסה לבעוט אך שרן ייני חסם בצורה נהדרת ובלם את הכדור לקרן.

מוחמד אבו פאני | מאור אלקסלסי

בדקה ה-88 ישראל, שתקפה עם המון שחקנים, הגיעה להזדמנות לא רעה. דיא סבע הגיע למצב ברחבה, עבר לרגל שמאל ובעט כדור מסובב לעבר הפינה הרחוקה, אך לצערו הוא היה גבוה במעט מהמסגרת. מיד לאחר מכן עדן קארצב עלה להופעת בכורה שהחליף את מוחמד אבו פאני.

אופיר מרציאנו | מאור אלקסלסי

בדקה ה-90+2 הגענו הכי קרוב שיש לשוויון דרמטי. מנור סולומון הנפלא פרץ לרחבה, חלף באומנות על פני שלושה שחקנים ושלח בעיטה שטוחה מזווית קשה לעבר השער -בעיטה שנעצרה רק בקורה, ולאחר מכן הגיעה שריקת הסיום.

ערן זהבי, עדן קארצב | מאור אלקסלסי
שחקני נבחרת צ'כיה | מאור אלקסלסי
ערן זהבי מאוכזב | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי