זהבי מתקרב לשיא של שפיגלר: "אשמח מאוד לשבור אותו"

אחרי שלושער מדהים בסלובקיה, לזכות החלוץ 24 שערים בנבחרת והוא במרחק 9 כיבושים מיעדו החדש: "זה לא משהו שהסתכלתי עליו בתחילת הדרך". שחקנים הודו: "הוא שווה מקום בכל קבוצה, זה מופע שידברו עליו הרבה שנים"

(גודל טקסט)

כשעה לפני שערן זהבי השלים שלושער ונבחרת ישראל מחקה פיגור כפול וירדה מכר הדשא עם ניצחון 2:3 בסלובקיה, ממש בשניות האחרונות של המחצית הראשונה ותוך כדי הירידה להפסקה, בנבחרת היו בהלם לראות את ערן זהבי ומואנס דאבור מתעמתים.

האירוע החל לאחר מסירת עומק רעה של זהבי לדאבור, משם שני החלוצים החלו בחילופי דברים ונראה שלולא הפרדה של מספר משחקני הנבחרת, ביניהם אריאל הרוש, האירוע יכול היה לגלוש גם לפסים פיזיים. לשמחתנו וכפי שגם ניתן היה לראות ולשמוע בסיום המשחק ובעמדת הראיונות, השניים התפייסו והשאירו את הפרשה מאחור.

גם בהתאחדות לכדורגל אישרו שמבחינתם מדובר בפרשה שהגיעה לסיומה ואין כל כוונה להתעסק בה: "הם לחצו ידיים ודברו מחוץ לחדר ההלבשה, הנושא שייך להיסטוריה", הבהירו.

צפו: ערן זהבי מדבר על השיא של שפיגלר

שלושת שעריו של זהבי אתמול העלו את מאזנו בנבחרת ישראל ל-24 שערים והוא במקום השני ברשימת הכובשים, לצדם של יוסי בניון ושייע פייגנבויים. אתמול חלף זהבי על נחום סטלמך ז"ל ועם השער השני גם על רונן חרזי. כעת זהבי רחוק רק תשעה שערים מהשיא ההיסטורי של מרדכי שפיגלר, שכבש 33 שערים ופרש מהנבחרת באמצע שנות ה-70.

על השיא של שפיגלר אמר ערן זהבי: "מלך השערים? לא הסתכלתי על זה בתחילת הדרך שלי בנבחרת והדברים קורים. אם אשבור את השיא של שפיגלר אשמח מאוד, המטרה היא להמשיך להבקיע ולהביא נקודות לנבחרת ישראל".

על המשימה בליגת האומות: "אנחנו בדרך לשמור על מקומנו ולהישאר בדרג ב', צריך לסיים את הבית באחד משני המקומות הראשונים. זה לא פשוט לשחק שלושה משחקים בשישה ימים, כולל טיסות. אנחנו רוצים להמשיך כך בכול מגרש, צריך לתת קרדיט לשחקנים המחליפים שנתנו את האקסטרה ולקחו את ההזדמנויות שלהם. אחרי הגול הראשון האמנו בעצמנו שאפשר לעשות את זה".

הסלובקים נצמדו אליו, אך הוא סיים עם שלושער | איתן דותן, ההתאחדות לכדורגל

שחקנים בנבחרת ישראל טענו אתמול כי זהבי מציג יכולת שבהחלט מקנה לו מקום בכל קבוצה באירופה, ולראיה העובדה שנבחרת סלובקיה עשתה הכנה מיוחדת לקראת ערן זהבי, אבל גם שמירה של שלושה שחקנים לא עזרה: "זהבי היה יכול להבקיע גם חמישה שערים, הוא הפנט את הסלובקים שתפסו פיק ברכיים מול התנועה שלו עם ובלי כדור. זה היה מופע של ערן שידברו עליו עוד הרבה שנים".

כפי שהצהיר אחרי החמצת הפנדל בסקוטלנד, הבי אינו מוכן לוותר על טורניר מוקדמות המונדיאל ומשחקי הנבחרת הבאים נגד צ'כיה וסקוטלנד, כולל המשחקים שיתקיימו כהכנה למוקדמות המונדיאל בתחילת 2022 – משחקים אשר יקדמו אותו קרוב יותר אל השיא של שפיגלר שפתאום הפך לשביר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי