רוטנשטיינר: רוגן טעה ויהיו השלכות. צריכים שוער שמנצח משחקים

וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

המאמן האוסטרי שחווה שבוע מטלטל עם ישראל, דיבר גם על זהבי ("ינצח את הקורונה"), הפנדלים בסקוטלנד ("לא עמדנו במטרה"), הניצחון בסלובקיה ("יכולנו להבקיע חמישה שערים") ויכולתם של גולסה ומרציאנו

(גודל טקסט)

שבוע לא פשוט עבר על נבחרת ישראל, ממש רכבת הרים. הנבחרת של וילי רוטנשטיינר רשמה הפסד אכזרי לסקוטלנד בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו מהנקודה הלבנה כשדווקא ערן זהבי החמיץ, הציגה משחק רע נגד צ'כיה בליגת האומות והפסידה 2:1 אך סיימה עם ניצחון גדול 2:3 על סלובקיה בזכות שלושער של זהבי שמחק פיגור כפול. הבוקר המאמן האוסטרי, שמרחף סימן שאלה גדול לגבי המשך דרכו לאחר דצמבר, קיים מסיבת עיתונאים מיוחדת דרך אפליקציית "זום".

בין השאר דיבר רוטנשטיינר על שלושת המשחקים האחרונים, על ערן זהבי, האפשרות להחליף את אופיר מרציאנו באיתמר ניצן במשחקים הבאים וכמובן שעל האתגרים הבאים שנכונו לנבחרת בליגת האומות – ב-15 בנובמבר תתארח ישראל במשחק חוץ קשה נגד צ'כיה וכעבור שלושה ימים תסיים במשחק בית נגד המוליכה סקוטלנד. לפרשת רוגן ולעתידו, לעומת זאת, הוא מיעט להתייחס והבהיר את המובן מאליו באשר למאמן המנטלי שיסיים את דרכו: "יהיו השלכות, זו התנהגות לא מקובלת".

רוטנשטיינר. סירב לדבר על רוגן | מאור אלקסלסי

רוטנשטיינר פתח את מסיבת העיתונאים והתייחס להפסד בסקוטלנד בפלייאוף היורו: "זה ברור שלא הצלחנו להשיג את המטרה להגיע לגמר הפלייאוף ולפגוש את סרביה, אך השחקנים היו במוטיבציה גבוהה ועשו את הכל, במשך 120 דקות הייתי מרוצה מהם. זה היה משחק טוב של הנבחרת. זה היה משחק שקול, כי שתי הנבחרות הגיעו למצבים והיו יכולות להכריע את המשחק בזמן החוקי. תיזכרו במצב של שון וייסמן, אבל אני חושב שבסוף התוצאה מוצדקת".

על הפנדלים בסקוטלנד: "זו סיטואציה ספציפית והפסדנו בה – כולנו ביחד הפסדנו, זו השורה התחתונה. הייתי מאוד מאוכזב מהתוצאה, אבל כבר ביום אחרי התחלתי לנסות להרים את הנבחרת אחרי נקודת שפל. זה היה קריטי לקראת המשחקים בליגת האומות. אפשר היה לנצח בסקוטלנד, זו הייתה משימה אפשרית, אבל אני רוצה לברך אותה כי היא זו שהגיעה לגמר ואנחנו נמשיך במטרה הבאה שלנו, לנסות להישאר בדרג השני בליגת האומות".

ערן זהבי. הפנדלים היוו נקודת שפל | מאור אלקסלסי

המשחקים נגד צ'כיה בליגת האומות: "ראיתם את השחקנים אחרי המשחקים, הם עבדו מאוד קשה. למשחק נגד צ'כיה התכוננו טוב מאוד, אבל עלינו לקבל את העובדה שצ'כיה הייתה דומיננטית יותר במחצית הראשונה והסבה לנו המון בעיות באגפים, היא שיחקה מאוד חכם ומהיר. בהפסקה ניסינו לתקן בעיות טקטיות ואני חושב שאנחנו יכולים להיות גאים בחצי השני של הנבחרת, על אף שלא היה אפשרי להבקיע שני שערים והפסדנו 2:1. גם שם הייתה לנו הזדמנות גדולה של מנור סולומון שבעט לקורה. נקודה הייתה אפשרית, אך לא הצלחנו בגלל הבדלי האיכויות – ברמה הזו אסור לעשות טעויות".

הניצחון 2:3 בסלובקיה: "אחרי מחצית ראשונה קשה מאוד, זה היה ניצחון אדיר של נבחרת ישראל ואני מאוד גאה בשחקנים ובמנטליות שלהם. השחקנים לא מוותרים אף פעם וזה עושה אותי מאוד אופטימי לעתיד. שוב ירדנו בפיגור כתוצאה מטעות, אבל התגובה שלנו הייתה מרשימה. זה משחק שלישי אחרי ימים מאוד קשים, אבל להראות כזו מנטליות ופיזיות מוכיחה שנערכנו היטב למשחק. גם מבחינה טקטית עמדנו מצוין, החזקנו בכדור והגענו למספר רב של מצבים כדי להבקיע גם חמישה או שישה שערים".

על השלושער של ערן זהבי: "הוא לא היה במאה אחוז לפני המשחק, אבל שוב הוא הוכיח המון אופי ויכולות. גם מואנס דאבור, מנור סולומון והמחליפים כמו נטע לביא, שון וייסמן ועופרי ארד הוכיחו שיש עתיד לנבחרת ישראל. שיחקנו נגד נבחרות מאוד חזקות כמו צ'כיה, סלובקיה וסקוטלנד ואני מאוד חיובי לעתיד אחרי הופעות כאלה".

זהבי ודאבור לאחר הניצחון בסלובקיה | אינסטגרם

המשחקים בנובמבר נגד צ'כיה וסקוטלנד: "מדובר במשחקים שהכל אפשרי בהם. אנחנו רוצים לערוך משחק ידידות ביום רביעי לפני כן, אנחנו בדיונים על כך ותהיה החלטה בקרוב. אנחנו אנדרדוג בבית הזה, אבל המשחקים האחרונים היו מאוד שקולים ופתוחים, היו גם מחציות שהיינו טובים בהם והוכחנו שאנחנו מתקרבים לרמה הזו. זה סימן טוב של התקדמות ותהליך בנבחרת. בחמישה משחקים הפסדנו רק שניים ואחד מהם היה בפנדל".

פרשת רוגן: "אני לא יכול לדבר על כך כרגע. זו מסיבת עיתונאים על המשחקים האחרונים. זו כמובן טעות נוראית שלו, ההתנהגות שלו לא מקובלת וכמובן שעלינו לדון בכך בהתאחדות. אני לא רוצה לשפוט אותו מיד, זו לא הבמה לכך, אבל כמובן שנשוחח על ההשלכות ותהיה תגובה מטעם ההתאחדות. זו ברור שהוא טועה ויצטרך לקחת אחריות על התנהגותו".

יכולתו של אייל גולסה שחזר לנבחרת: "ההופעה שלו הייתה טובה מאוד. זה שחקן שצפיתי בו בשנים האחרונות והייתי מאוד מרוצה ממנו. הוא יצר מצבים, כמעט הבקיע בעצמו וגם באימונים הראה גישה מצוינת. זו תוספת משמעותית שהיינו צריכים בנבחרת".

אייל גולסה. תוספת משמעותית | Ian MacNicol/Getty Images

דעתו על אבו חנא: "הוא שחקן צעיר שעתידו עוד יגיע. גם הוא לא היה לגמרי כשיר, הוא הרגיש מעט את השריר. במשחק הראשון הוא לא עבר מבחן כשירות, נגד צ'כיה הוא שיחק ואמרתי לו שהוא חייב לומר לי אם הוא מרגיש משהו. הוא ניסה לשחק, אבל קיבל החלטה לא טובה כי לא היה כשיר לגמרי. הוא שחקן צעיר שאני סומך עליו ומאמין בו".

על הטעויות של אופיר מרציאנו: "אני חושב שזו הייתה החלטה נכונה להמשיך איתו בשער ולתת לו את הביטחון, אבל אנחנו גם זקוקים לשוער שיכול לנצח משחקים עבורנו. בשבועות הבאים נדון בכך, נבחן את השוערים שלנו בישראל ובחו"ל ונקבל את ההחלטה הטובה ביותר. בשבת הוא כבר עמד בשער של קבוצתו בסקוטלנד ושמר על שער נקי, אבל אנחנו חייבים לחשוב על זה ולקבל החלטה". כפי שפרסמנו איתמר ניצן צפוי לעמוד בשער הנבחרת במשחקים הבאים.

אופיר מרציאנו | מאור אלקסלסי

ההידבקות של זהבי בקורונה: "אני מאחל לערן זהבי רק בריאות. זהבי נמצא שלילי לפני המשחק, אבל חשב על אחרים ואמר לנו שהוא לא מרגיש במיטבו. הוא אישיות נהדרת וכובש שערים מצטיין, אחד שנותן הכל ואני מקווה שהוא ישוב לשחק בהקדם. הוא אמר לי אתמול שהוא מרגיש טוב ולא סובל מתסמינים או בעיות. זה עוד אתגר שהוא ינצח אותו".

רופא הנבחרת פעל בצורה הטובה ביותר בכל הנוגע לקורונה, עשינו את הבדיקות ונהגנו על פי כל ההנחיות. פעלנו טוב יותר בהרבה מנבחרות אחרות באירופה, ונכון שהיו נדבקים, אבל היינו בשליטה ואני בטוח שערן זהבי לא ביקר את התנהלות נבחרת ישראל בפוסט שלו. אמרתי לכם, הדבר הראשון שהוא אמר לי זה שהוא מקווה שהוא לא הדבק אותי או אנשים אחרים ומיד לקח אחריות".

על עתידו בנבחרת: "נדון בכך אחרי המשחקים בנובמבר. עבורי, הדבר הכי חשוב הוא רצונה של ההתאחדות לכדורגל ואני יכול לומר שאין שום חדש. אני מאוד נהנה בנבחרת עד כה וזה כבוד גדול עבורי לאמן שחקנים כאלה".

וילי רוטנשטיינר | Andrew Milligan/PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי