"מה שקרה למרציאנו יכול לקרות גם לנוייר"

אופיר מרציאנו | מאור אלקסלסי

לאחר צמד הטעויות בנבחרת, עוזר המאמן אלון חזן הגן על השוער: "הביא לנו נקודות בעבר. וילי התכוון שהוא צריך להציג רמה גבוהה יותר. יהיה מאבק על המקום בשער בחלון הבא". פרשת רוגן: "לא הייתה תקשורת איתו בכלל"

(גודל טקסט)

האזינו לראיון המלא

נבחרת ישראל סיימה לפני חמישה ימים חלון משחקים עמוס, הכולל שלושה בתוך שבוע אחד. השוער אופיר מרציאנו ספג ביקורות רבות לאחר שספג שני שערים באשמה ישירה שלו, כאשר המאמן וילי רוטנשטיינר אמר היום (שני) שהנבחרת "צריכה שוער שמנצח משחקים".

עוזר המאמן אלון חזן התראיין הערב בתכנית הספורט של 103FM והתייחס לסוגיה: "אני לא חושב שרוטנשטיינר כיוון למקומות שזה התפרש בתקשורת. הוא אמר שמרציאנו הגיע אלינו כשהוא נמצא בכושר הכי טוב שלו בקריירה. הוא עמד בשער שלנו וקרה שהוא איבד את הביטחון שלו. לווילי היה חשוב לתת לו את המקום במשחק הבא".

"וילי אמר שצריך שוער שמביא לנו נקודות. זאת אומרת שעד עכשיו שילמנו מחיר מסוים. נגד צ'כיה זה עלה לנו בנקודות ונגד סלובקיה זה כמעט עלה לנו. זה לא שנאמר כאן שמרציאנו לא יהיה בשער, אלא זו אמירה שמכוונת לכך שאנחנו צריכים אותו ברמה יותר גבוהה ובריכוז יותר גבוה, כדי שהוא יהיה זה שגם מביא לנו נקודות".

צפו בטעויות של מרציאנו

"חשוב להגיד שאף אחד לא האשים אותו בשערים. היו פה שני שערים שגם אנחנו וגם מרציאנו יודעים שלא מתאימים לרמה שלו. גם כשזה קורה לנוייר אומרים שזה לא אופייני לו, אבל אף אחד לא מוציא אותו לחצר העיר כדי להגיד שהוא שוער שלא שווה כלום. אופיר הביא לנו נקודות בעבר והציפייה היא שהוא יעשה את זה גם בעתיד. אם מישהו חושב שבמשחק הבא כבר נקבע שמרציאנו לא ישחק, אז יש לו טעות. המלחמה על אפודת השוער תהיה במשחקים הבאים ומי שיהיה בכושר הטוב ביותר לפני הצוות יעמוד בשער".

חזן התייחס גם לפרשה הביזארית שפורסה אמש, כאשר נודע שהמאמן המנטלי של נבחרת ישראל מרקוס רוגן הפר בידוד בזמן שהוא חולה מקורונה וברח מישראל מבלי ליידע אף גורם. "ברגע שזה קרה, ידעו על זה מינימום אנשים על זה. לא הייתה תקשורת איתו בזמן הזה. נעשו שיחות עם כל הגורמים המוסמכים כדי לראות איך מטפלים במצב כזה. צוות האימון ידע על הדבר הזה רק בסמוך למשחק שהיה. הוא היה אמור להישאר בארץ והוא לא הסתובב איתנו. כבר בערב לפני כן הוא היה בבידוד ולא יכולנו לדעת איפה הוא. רק לאחר מכן התברר לנו מה קרה".

על שיטת המשחק של רוטנשטיינר הוסיף: "וילי די דוגל בתפיסה שהייתה להרצוג בקו של חמישה שחקנים בהגנה. אנחנו יודעים שההגנה לא הצליחה כל כך והמטרה שלנו לתקן אותו כדי שיעבוד יותר טוב. יש קו שאתה הולך איתו ואתה אומר לעצמך שאתה עדיין רוצה לנסות אותו ולא לבלבל את השחקנים ולשנות ישר את קו ההגנה. עשינו שינויים גם נגד צ'כיה וגם נגד סקוטלנד ועברנו לקו של ארבעה שחקנים".

מרקוס רוגן
רוגן. הפר בידוד וברח מישראל | Rachel Murray/Getty Images for CW3PR Gold Meets Golden

"כרגע, וילי לא חושב שזה הזמן לשנות את השיטה שלנו. יכול להיות שנעלה במשחקים הבאים בשיטה אחרת. הוא ראה לקראת המשחקים האחרונים שאין לנו מספיק ימי אימון כדי לעשות את המעברים האלו ולא לבלבל את השחקנים. בטח כשהיו שחקנים שקיבלו את חולצת ההרכב של הנבחרת לראשונה. אם להגיד שזו תהיה התורה שלנו ונמשיך איתה? אני חושב שלא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי